Pike Perfection ombouw F3J naar F5J

Plaatje erbij?? Hoe span jij het motorschot aan tegenvde romp?

Vraag aan mij?

Met een overmaatse carrosserie ring van bv 40mm. Bout door het motorschot, geheel door de kap naar voren schuiven, draadeind pakken en aantrekken, beetje positioneren en dan ring plaatsen en aandraaien met de moer. Daarna definitief uitrichten en laten drogen. Plaatjes heb ik niet gemaakt. Sorry

Johnny

• Like
Reactions: jve
... het spant moet kleiner zijn dan het gat in de neus/romp. Hij kan er dan nooit naar voren uit. Hoeveel kleiner? ik laat het spant zoveel naar achteren vallen dat de koppen van de motor-bevestiging niet voor de romprand uitsteken. Zo kan de spinner die schroeven nooit raken...
Dit begrijp ik niet... Bedoel je soms dat het spant iets groter moet zijn dan het gat? Anders valt ie er toch gewoon uit???

Nu weer even "serieus" [emoji51]

Motorschot zit erin, de Endfest is goed uitgehard. Even de neus mooi op maat schuren en kijken of het past.

De spinner sluit bijna overal goed aan, nadeel van het zelf ombouwen is dat je het nooit helemaal mooi rond krijgt.
Stoort mij totaal niet, is mm geneuzel.

Morgen eens gaan kijken hoe ik het best mijn servo's in de romp kan plaatsen.

4ee98638bc216cc5e75c350155ef7d82.jpg

8760fc497dcdb48615e96490eb39868d.jpg

Owja, de schroefjes die Reisenauer mee levert voor de motormontage zijn Torx en niet ideaal om te gebruiken.
De vertanding die er in gefreesd/gedrukt of hoe ze het ook gedaan hebben is te ondiep. (Naar mijn mening)
Ik ben voor kruiskop schroeven gegaan.

Zijn idd aparte boutjes, ik heb er nu 2 (van de vertragingen) en heb beide met ook met inbus vast gezet

Ik zou de spleet tussen spinner en romp halveren, of zelfs 'vierendelen'.
Dit is wel erg veel.
Maar ... eerlijk is eerlijk, het ziet er al netjes uit.:thumbsup:

Toch een stukje van de servotray eruit gedremeld.
Kwam niet lekker uit met de spullen. Nu heb ik wat meer ruimte.
Denk ook dat er straks een 3s1000 in kan.
Ontvanger komt achter de servo's op de tray.

b75ca12796ff43579c868c273cc7b26b.jpg

b86c864722c06f1dc9ff8ff6d8da9583.jpg

Servo's zitten nu op zijn plek. Wachten is alleen op de regelaar, ik had een HV ontvangen maar ik moet een gewone hebben. Als het goed is komt deze morgen binnen [emoji1316]

Het is nu alleen nog de regelaar aan de motor solderen en de kist uitwegen.

c75c8ad9f6e00de3fcdd5b318a512643.jpg

f139e7cdb7c910e94352882f3ccb9ec0.jpg

Ja dat is wel prettig bij de Perfection, kevlar neus.
Het was niet een al te moeilijke ombouw, alleen even goed alles uitwegen waar je wat wil plaatsen in de romp.
Door het voorste stukje van de servortray er uit te dremelen heb je net wat meer ruimte voor de lipo.
Zonder zou het mogelijk moeten zijn, ik vond dit net even wat makkelijker.

Hatseflats en klaar ben ik.
Hij weegt nu 1624 gram ( kak vergeten te wegen voordat ik er aan begon ) maar volgens @funpeter7823 is het een SSL 1600.
Anyhoe dan ook, mooi licht dus.

Motor loopt als een zonnetje, levert 414 watt met 39A.
Accu is een SLS Xtron 800 40c
Helaas niet helemaal vol toen ik ging meten maar dat doe ik aankomende week nog.

Moet hem nog wel even uitwegen maar ik voorzie geen problemen.
Op naar de maiden... :beer:

Back