Pilatus pc-21

Hallo Wim,

De sea fury is een van de mooiste warbirds wat mij betreft, proficiat met de aankoop !

Die piloten zijn van het merk Dragon op schaal 1:6. Per stuk weegt die zo'n 250 gram dus benen amputeren en van het bovenlichaam, hoofd en armen kaas met gaten van maken :hammer: zo kom je op 100 gram
Een ander merk is DiD (Dragon in Dreams). Zoek vooral eens op eBay, ze zijn wel moeilijker te vinden nu en zijn bovendien prijzig (60€ per stuk).

Vorige week was ik nog bij Erik van bigplanes en heb gezien dat hij daar dozen met schaalpiloten had maar ik weet niet of het enkel busten waren of ook action figures... je kan eens navraag doen...

Hopelijk heb je genoeg info :p

Mvg,

Johan

Nou inderdaad de sea fury hoef je je niet voor te schamen :D

Kijk hier even voor een piloot zo wil ik het ook doen alleen de kleding even zoeken...
Full-body pilotenpop voor elke schaalgrootte - Modelbouwforum.nl

Dus die Tec7 plakt dat blijvend vast?
Nooit van gehoort.... is het kit of 2 comp lijm?

Er is wel degelijk domping op de echte pc-21 te zien, de spinner kijkt naar links.
Ik wil wel poberen de uitlaten exact zo te krijgen...
Je ziet ook op veel filmpjes dat de pc-21 naar links trekt bij het opstijgen.
Ik wil er zeker sidetrust inbouwen wel een gepiel om dat op de juiste plek op het motorschot te vinden daar is niets over geschreven in de handleiding.

Johan nog bedankt voor je foto's ik zie dat je de hele rand weggehaalt hebt
ook wel handig, ik heb 5mm laten zitten dat betekent dat ik delen van de cockpit weer kan hergebruiken op een balsa ondergrond.
Jou idee is beter en minder bewerkelijk.....

Edit:

Zit er nog eens naar te kijken maar je hebt de hele rand waar de cockpitkap over valt ook weggedremelt of zie ik dat verkeerd.

Oh ja,

Gisteren contact gehad met bigplanes en de v3 versie komt er ook aan voor de pc-21 enkele andere heeft hij al. helaas wil hij dit niet meer omruilen met mijn v2 versie, had ik ook wel verwacht maar proberen doe ik het toch:rolleyes: zo doen de hondjes het ook altijd.

Hij wou wel kijken naar een upgrade kit van v2 naar v3

Zit er nog eens naar te kijken maar je hebt de hele rand waar de cockpitkap over valt ook weggedremelt of zie ik dat verkeerd.

ik zal het zo proberen uit te leggen :na het afdremelen heb ik de romp gladgeschuurd waardoor je zo'n 2 mm kwijt bent (en waardoor de cockpit lager op de romp zou komen te liggen). Om dat verschil op te vangen heb ik gewoon 2 mm balsa onderaan de cockpit (alsook voor- en achteraan) terug bijgekleefd (kan je goed zien op de foto) en de zijkant vlakgeschuurd. De cockpitkap wordt dus achteraf volledig geschroefd in die zijrand net boven de 2mm balsa.

Hopelijk is het zo wat duidelijker ?

Tec 7 is kit lijm maar van hele goeie kwaliteit, wordt in Belgie veel gebruikt in de bouw en is heel sterk en robuust. Je hebt er verschillende kleuren in alsook transparant (daarmee heb ik het gelijmd). Het is rechtstreeks op de verf gelijmd en dat zou sterk genoeg moeten zijn... Google gewoon eens op Tec7

Ik heb geen sidethrust erop zitten, kan zijn dat ik dat nog een graadje geef, ik zal nog zien

Johan

Grappig want op zijn site staat anders dat ze wel op voorraad zijn.

Maarrrrr een Seafury is ook een prachtige kist!!!!
Succes met bouwen!!

Klopt, nu wel want Erik heeft pas een nieuwe zending binnen, maar toen ik een bestelling ging plaatsen,3mnd. terug, nog niet vandaar:wink:
Maar wie weet ga ik binnenkort weer eens naar Erik:rolleyes:
Gr.Wim

Jaja jullie hebben gelijk, we staan er nu even voor en zitten niet in de cockpit......
:p

met gewone boeren verstand staat hij naar links en als piloot praten we over naar rechts:rolleyes:
dusss...

kijk maar uit met je boeren verstand, voor je het weet ligt ie ondanks vol rechts rudder links in de sloot.....en dan maakt het niet uit hoe je nou keek

Moet nog een kleine rechtzetting doen : nieuwe esm 3.5" wiel is 50 gram per stuk en geen 35 zoals eerst geschreven
Ik ga sowieso nog een nieuw neuswiel kopen dat lichter is omdat het positieverschil tussen ingeklapt en uitgeklapt neuswiel (en doe hierbij ook nog eens een naar achter liggende landingspoot) toch wel aanzienlijk is en dan moet je minder trimmen. Was aan het denken aan een Kavan wiel, zijn superlicht en heel sterk.

Vanavond nog een beetje verder werken aan de cockpit en nog wat decals kleven (HB-HZD registratie)

Mvg,

Johan

Haha werk aan de winkel.
Het is toch nog geen zomer.

pc21.png

Han.

Back