De Rebel heeft nu 13 vluchten in totaal gemaakt.
Heb de stroomvoorzieningen weer even oner delader gehad om het verbruik te bekijken en ditrolt er uit:
RX A, 2S LiPo 2200 mAh: 146 mA
RX B, 2S LiPo 2200 mAh: 190 mA
Gear, 2S LiPo 2200 mAh: 106 mA
Turbine, 3S LiFe 3100 mAh: 1015 mA
Vertaald naar vandaag met 5 vluchten word er dus;
- per vlucht 67 mA verbruik voor de servo`s.
- per vlucht 21 mA verbruik voor het gear.
- per vlucht 203 mA verbruik voor de turbine.
De Kingtech K100G turbine zit momenteel op:
Total Time: 18 hr 20 min
Total Cycles: 113
Gemiddeld: 9,7 min per cycle (zullen dus een x aantal test starts bij zitten).
De turbine presteert nog op en top, ook met deze kou.
Starten en lopen zonder een enkel probleem en heeft tot op heden zowel in de L-39 als in de Rebel probleemloos gedraaid.
Hij gaat nu verwijderd worden en weg voor onderhoud, hij heeft nog een aantal uur tot de 25 wat de normale interval is maar wil niet in het begin van het seizoen al zitten met een turbine die weg moet.
Dus hij mag eruit en naar Kingtech toe.
Ben zeer benieuwd wat hun bevindingen zijn, het voorste lager lijk ik wat te horen maar de Rebel is een mooie klankkast en vermoedt dat het voornamelijk daar in zit omdat hij in de L-39 heel anders klonk.
Tevens wil ik graag weten hoe de lagers en kamer er uit zien bij het gebruik van diesel en 35 DTE Light olie.
De motor rookt er rustig op los moet diesel maar presteert er niet minder om.
Ben benieuwd, afhankelijk van hun mening ga ik bekijken of ik komend seizoen met deze combinatie blijf vliegen of toch voor een ander goedje ga.
Vandaag ook nog een CARF Ultra Flash met een Kingtech K140G gestart op diesel en die rookt net zo lekker
Verder wil ik nog wat zaakjes aan de kist doen.
Zit nog steeds met de CMjets smoke tank in m`n hoofd en misschien nog een mooi 8W landing light op de neuspoot.
Voor smoke tank inbouw moet ik echter wel de vleugelbevestiging even omdraaien en de tank ontluchting verplaatsen.
Tevens wil ik mijn R14 inbouwen ipv de R10, dit ivm de smoke mogelijkheid en landing light.
Bouw misschien ook de pitot weer eens in, ligt nu ook maar te liggen.
En wie weet wat ik nog tegen komen ;-)