PixHawk APM PX4 FC

Neen, gewoon de MAVlink telemetrie met een 3DR modem, die data is net hetzelfde dat de OSD krijgt en stuur ik door voor mijn Nexus 7 met DroidPlanner 2. Parallel daaraan komt dus nu ook de OSD. Je mag van de OSD wel niet de Tx aansluiten, hij luistert enkel via Rx.

Ik heb vooraan enkele foto's toegevoegd. Dank zij de supersnelle levering van de Nederlandse Flip Frame dealer Menno en dan nog wel op Koningsdag kon ik vandaag alles afwerken. Blijft nog het FPV gedeelte, maar dat komt als alles naar behoren afgeregeld is. Ik heb wel de parameter BAT_AMP_PERVOLT op 12 ipv 17 moeten zetten om een juiste aanduiding te krijgen in de MP.

Mooi build en vliegt stabile op je video, ik ga ook weer is mijn pixhawk etage lager proberen, met apm was dat geen success met althold en prop wash.
Welke esc's heb je nu gebruikt en geen last van sync proplemen?

Met de baro heb ik nog geen last gehad, zelfs laag bij de grond geen problemen van prop wash. Verticaal naar beneden komen doet hij wel nog wat wiebelig, moet beter kunnen. Dat doet mijn andere APM op OpenPilot REVO beter, maar dat is wel een andere frame nl. een Flip Sport.

ESCs zijn Fluiduino 20A met SimonK, niks speciaal en geen sync problemen. Enkel merk ik soms dat ze piepen als de kopter disarmed is.

Ik moet de logs nog even bekijken om de hover throttle in te stellen en de FPV gear monteren zodat mijn zwaartepunt terug goed komt te liggen, dan zal een 360° YAW in hover ook beter zijn want nu blijft hij niet terplekke.

Op mijn andere kopter met Naze32 heb ik UltraESCs staan. Daar heb je veel instellingen bij dus als je sync problemen hebt zou ik die durven aanraden. Ze hebben ook een actieve rem.

Leuk vind ik de stem die aangeeft hoeveel % je LiPo nog heeft. Ik moet nog wel even uitzoeken hoe in bij 30% een warning kan krijgen, want bij de eerste test kreeg ik dadelijk een failsafe warning. Ik wil dus wel een warning, maar geen auto land of RTL. RTL staat op mijn zender en kan ik dus zelf wel activeren als het veilig is, auto land vind ik maar een schrikbarende instelling, stel je voor dat het actief wordt als je nog boven water hangt op 5m van de kaai!

Telemetrie werkt maar ik moest wel alternatieve FW gebruiken om het switchen van modi werkend te krijgen. Leuk is dat deze FW ook nog meer moegelijkheden biedt met de MinimOSD.

FW: http://diydrones.com/forum/attachment/download?id=705844%3AUploadedFile%3A1643630
Tool: http://diydrones.com/forum/attachment/download?id=705844:UploadedFile:1641131

Installeer wel ook de laatste char set die bij de tool zit.
Op het einde van een vlucht krijg je een samenvatting en er is ook een fijne marker rechts bij de horizon gadget die bij een landing aangeeft hoever je nog van de grond bent, tenminste als je terug landt op de plaats waar je vertrokken bent.

Zit al heel het WE te sukkelen om mijn MinimOSD met de ImmersionRC ontvanger te laten werken. Zodra ik videosignaal op de MinimOSD aansluit dat van de ontvanger komt zie ik niks OSD meer, wel de video maar geen overlay. Sluit ik echter rechtstreeks een videosignaal aan van bv een GoPro dan doet hij het wel. Alles staat op PAL ingesteld, camera is dat ook maar het wil niet werken.

Wel gek dat 3DR niet meer buiten de US mag leveren. Op het forum staat volgende mededeling: Dear customers: 3D Robotics has been forced to temporarily stop all exports to countries outside the US and Canada. We are working on solving this issue and will keep you updated.

Heeft te maken met de strenge wetgeving over "geavanceerde technologyie" exporteren... De Apm is blijkbaar een erg hoogwaardig product dat de Russen niet in handen mogen krijgen

Neen, 't is geen weer hier om te vliegen. Het zou zelfs kunnen zonder LiPo!

Edit: Tiens, berichtje dat in m'n tapatalk is blijven steken. Was de bedoeling als antwoord op de nieuwe FW release.

Heeft te maken met de strenge wetgeving over "geavanceerde technologyie" exporteren... De Apm is blijkbaar een erg hoogwaardig product dat de Russen niet in handen mogen krijgen

Het gekke is dat het een Zwitsers ontwerp is met Australische en Japanse programmatuur, waarschijnlijk dan nog in China gemaakt en door de US op de markt gebracht als open source. Wat willen ze nu eigenlijk bereiken?

full
deze tekst vond ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste controle is de logs van het interne en externe compass te bekijken. Als er geen faseverschuiving in de grafiek is staat de instelling juist. Dat vind ik net zo knap aan APM, met de logs kom je veel te weten als er iets fout gaat.

Ben meestal wel van de beta's uitproberen maar nu wel een goed idee om nog even te wachten op rc2 voor mijn multimiljoen vliegapparaat

Ja, ik ga ook even de kat uit de boom kijken. Er is tussen 3.1.4 en 3.2 net iets teveel aangepast om van de eerste keer perfect te zijn. En nu dat onze PixHawk staatsgevaarlijk is...

Back