PixHawk APM PX4 FC

De airports staan in de airports.cvs file in de main dir van MP. Makkelijk te wijzigen! Er is ook net daaronder een .dat file.
 
Dat is wel vaker gebeurd bij mission planner dat die lijst erg lang is bij het opstarten
Verdwijnt meestal weer bij de volgende update
Wat de oorzaak er van is ??????????
 
Bij mij werkt de update van mission planner niet goed
kalibreren van het kompas gaat niet goed
1 het scherm geeft een vierkante stip aan , de tijd aanduiding is weg
en hij geeft aan niet genoeg info
in het eind scherm geeft hij aan rc zender niet gekalibreerd en armen ging niet
3 keer over nieuw geprobeerd
ga nu terug naar de vorige versie
 
opnieuw laden

Bij het opladen zie je allerlei GPS coördinaten voorbij scrollen, die zullen zeker editeerbaar zijn als ze niet online worden opgeladen.

Ik heb mp opnieuw geïnstalleerd
Nu scrollen die coördinaten niet neer voor bij met het opstarten van mp
Zender gaat nu ook goed kan hem nu ook armen
Alleen kompas kalibreren krijg ik nog steeds fout melding
maar hij werkt wel
We wachten af
op een nieuwe update of dat iemand weet waar het aanligt
 
Alleen kompas kalibreren krijg ik nog steeds fout melding
maar hij werkt wel
We wachten af
op een nieuwe update of dat iemand weet waar het aanligt


Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een bug in zit qua calibratie van het kompas, ttz in de routine om de magnetische velden van de kabels te compenseren.
 
Ik krijg ook in mp de melding pre arm: check FS_THR_VALUE.
Ik weet niet meer wat te doen ik ben hier al met the old one mee bezig maar een boel weten.meer dan 1

Zender:
Ik heb een fly sky FS-TH9X MET ER-9X firmware

DJI PHANTOM FC40, HUBSAN X4 V2, CARSON RAPTOR 1:8 NITRO


Je zit in het verkeerde draadje ;-)

THR-FS is nog niet zo simpel... Beste is om stap voor stap de lijst af te lopen op: Throttle Failsafe | ArduCopter

Als je THR-FS eerst even uitzet, kun je kijken of het armen lukt.
 
Hier zie je duidelijk in de logs dat de compass instelling fout staat, in dit geval ROLL_180 terwijl het NONE moet zijn. Rood en groen lopen niet gelijk.
Screenshot%20-%2024_04_2014%20%2C%209_26_07.jpg
 
3.2 RC2 is uit maar zie nog te weinig testen er mee, ga hem denk ik wel proberen, ben wel benieuwd naar dat ekf en dan vooral de althold hiermee
Hybrid lijkt me ook wel leuk om even mee te spelen
 
Ja die Hybrid lijkt me ook leuk, veel positieve reactie op RCG. Ik hoor graag je ervaring, tenminste als het weer bij jou wat meezit om een testvlucht te maken want hier is het hopeloos.
 
Net even voor dat het gaat regenen 3.2 getest, perfect wind stil en EKF op channel 7 gezet om in en uit te kunnen schakelen.
Test met 3.2 rc2, omhoog in stabilize zonder EKF en in de lucht EKF inschakelen.
Mijn eerste indruk was dat de kleine twitches weg waren alsof hij opeens aan een touwtje hing :)
Althold en loiter getest en dat was ook beter met EKF dan zonder, ik merkte en zag het verschil meteen
Quad met ekf hangt stiller en stabieler in de lucht nagenoeg zonder correcties, dus voor zover is 3.2 een succes nr voor mij.
Althold op lage hoogte rond de 1 meter bleef ook perfect op hoogte hangen.
Hybrid en andere modes moet ik nog testen, daar heb ik bij mij achter niet genoeg ruimte voor.
Initeele testen gedaan door 3.2 rc2 over 3.1.4 (met autotune pids) geinstalleerd zonder changes aan pids
Volgende stap is autotune doen met 3.2 en EKF aan en dan pids vergelijken.

Al met al 3.2 is weer een flinke stap vooruit en blijft er bij mij op staan.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de beta RC2 kunnen testen. Ik zag op mijn bureau een duidelijk verschil in GPS coördinaten als ik de EKF opzette, de positie versprong wel 20m maar toegeven dat de GPS ontvangst binnen slecht is. Dan maar buiten getest en ik merk eerlijk gezegd erg weinig verschil, zou zelfs durven beweren dat met EKF hij iets onrustiger is. Gek dat Peter750 net het tegenovergestelde opmerkt.

Hybrid is een verbetering tov Loiter, het vliegt zeker aangenamer. Verder werkte alles normaal, wel geen auto getest wegens te weinig plaats.
 
Even aanvulling op RC2, met wind is hij inderdaad onrustiger met EKF, maar met windstil is EKF op stabilize super strak.
Op GPS flight modes zie ik met EKF rare bewegingen en verspringt de quad af en toe een metertje of wat naar achteren wat ik niet heb als ik EKF uit zet middels channel 7
Nu laat ik RC2 er wel op staan maar zal nog weinig van EKF gebruik gaan maken tot we kunnen gaan testen met RC3
Nu maar ff verder met opentx 2.0 op de taranis :)
 
Back
Top