Polaris bouwverslagje

Inderdaad een vreemd windje vandaag...ook nog even lekker aan het raggen geweest met dit turboschuimpje. Af en toe zelfs vertikale landingen...:D

Zelfs nog even gevlogen met de 70% versie, dat was helemaal een avontuur, omdat deze incl. lipo slechts 190gr. weegt...:eek:

gr Gert

Blijft inderdaad een een superding.

Wat altijd erg indrukwekkend is, is direct na take-off even vol vermogen laag boven de grond (halve meter) houden, en dan op volle snelheid ineens verticaal omhoog. Indrukwekkend hoe snel je hoogte maakt dan!

Mooi zo, ik heb inmiddels e.e.a. besteld. Het behorende motortje is komende week weer leverbaar, dus dan ga ik die ff ophalen. Helaas veel werk deze week, dus alles tussendoor. Ik maak foto´s als ´ie af is.

Hoe staat het met de EDF versie ? any progress ?
gr Gert

Hoi Gert, het gaat traag vooruit. Hieronder een fotootje van ongeveer een week geleden. Inmiddels zit het verticale staartstuk erop en het roer.

Enkele puntjes van onzekerheid:
- Tijdens het testen van de EDF zelf, vloog ineens het koordje van mijn windmeter in de fan :(... Sukkel dat ik ben! Tja sindsdien een lichte vibratie bij half-gas. Echter nu de boel helemaal ingebouwd is, gaat het vliegtuig als een klankkast fungeren en geeft hij een finke trilling. Boven half gas geen trilling meer. Het is echt een vast toerental dat hij even trilt. Maar goed, ik doe het nog even met deze EDF, want eerst moet blijken of de boel wel in de lucht blijft...
- Sterkte vleugel. De carbonstaaf van links tot rechts is onderbroken in het midden. Ik heb een soort U-tje gemaakt van epoxyboard, waarop de EDF rust. De U-vorm is aan beide zijden in de carbonstaaf gelijmd. Aan de bovenkant zie je ook boogjes, welke met carbon strips zijn versterkt. Maar toch vraag ik me af wat er gebeurt bij een flinke G-bocht... Misschien dat ik nog wat meer versteviging in de vleugel zelf maak, zodat de kracht verdeeld wordt over de hele vleugel.

Voor liefhebbers die over de streep getrokken moeten worden:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Een setje van motor, 3 servo's, ontvanger en 6x4 prop. Dit omdat ik van alles twee setjes had besteld en er eentje uiteindelijk niet ga gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik de 120% versie zonder verdere aanpassingen maken? Wilde de tekening gewoon met 20% vergroten. Kan ik dat ongestraft doen of moet dan b.v. de vleugel groter o.i.d.?

Bij 120% word de vleugel toch al groter . :mrgreen:

Je moet er aan denken dat vleugel niet dikker word maar wel de belasting word hoger .

Dus een extra carbonbuis van rond 4mm zou niet verkeerd zijn.

Ook als je een zwaardere motor / lipo gaat gebruiken zijn hier verstevegingen aan gebracht.

Mvg Johan

Hahha, ja tuurlijk is de vleuger groter, maar ik bedoelde de totale verhouding, dus misschien NOG iets groter, maar dat snapte je wel.
Bedankt voor je reactie. Ga ik namelijk ook nog een grotere versie maken.

Ja en omdat de depron 6 mm blijft, moet je dus de sleuf waar bijvoorbeeld de vleugel in schuift niet 120% vergroot uitsnijden. Je moet dus even e.e.a. met potlood aanpassen in je plan. D dus waar dus 6 mm in een sluif gaat, zoals ook achter bij de staart, moet het aangepast worden.

Nog niet Ton.

Ben in moment er bij de Fourstar 60E van drijvers te voor zien .
Heb hem voor getrokken om te zien of ik passende gestellen hem.
Schijnt dat ik passende heb.

Drijvers frees ik zelf en wou die ook op de meeting laten zien.

Ze zijn verschrikkelijk licht en passen zo goed bij de lichte Fourstar.

De polaris krijg ik ook nog klaar en maak de eerste vlucht in Zeumeren .;)

Ik heb nog 3 weken . :mrgreen:

Mvg Johan

Oke
Hou hem heel tot zondag dan kom ik kijken!
Maar voor die tijd heb je nog wel een foto op het forum he.
Succes met bouwen.
Ton

Denk er aan dat 17 april een zaterdag is .
Zondag zullen er niet veel meer zijn .:mrgreen:

Plaats wel een foto voor hij het water op gaat.

Mvg Johan

Oops
Klopt ik heb me een dagje verkeken.
Bedankt voor de tip het is dan zo leeg daar!
Helaas moet ik het dan maar met de foto's doen.
Succes
Ton

Back