Polaris bouwverslagje

Ja, ik heb het een beetje verkeerd omschreven.:D

De afstand van een bepaald punt naar het CG zal ook om circa 20% groter worden.

Mvg Johan

Dat zeker! Nu weten we tenminste zeker dat Olaf niet zijn 120% de lucht in gaat sturen met een CG dat 20% verschoven is t.o.v. de lengte van het toestel.... ;) Want dat gaat niet goedkomen.

Ligt het aan mij, of is de Polaris een regelrechte copy van de Northstar van Balsa USA? (of juist andersom? ;)

49-89-thickbox.jpg

https://www.balsausa.com/store/product.php?id_product=49

Handleiding of de site van de ontwerper als eens goed gelezen?
Is afgeleid van de NoordSter (daarom polaris genoemd)

Handleiding of de site van de ontwerper als eens goed gelezen?
Is afgeleid van de NoordSter (daarom polaris genoemd)

Nope, verklaart dus een hoop.. ;) Ik kwam de onderstaande foto tegen tijdens een zoektocht naar een mooie schaalkist.. Maar was dus al bekend.. oke, hou ik mijn mond verder :D

er vliegt in ieder geval nog 1 Northstar in Nederland. Gebouwd door Ger Kovacs, die hem op de vorige watervliegmeeting ook weer gevlogen heeft. Vliegt erg mooi en snel en is ook stil ondanks zn brandstofaandrijving.

Heeft iemand ervaring met een 50% polaris van 3 mm depron? Is een dergelijk kistje indoor te vliegen? Of is de snelheid nog best fors?

Ik zat te denken deze dan met met een 2s 800 mah lipo te vliegen.

Wellicht zou ik hem nog kleiner kunnen maken...

In Kampen vliegen ze de 70% Polaris indoor .

Voor de setup misschien even Gerd Barteling vragen.

Als hij kleiner is word de vleugelbelasting hoger en dan moet je te snel vliegen voor de hal .

Mvg Johan

Ik ga er van uit Dirk .

Ik plaats de rest ook ver naar voren onder de vleugel .;)

Ik ben nu nog met een sleper in opdracht bezig .
Daarna wil ik hem ook mee klaar maken .
Plaats dan wel bericht en foto .

Mvg Johan

Ik zal mijn Polaris ook maar even posten nu is hij nog heel!
Veel tips gelezen in dit draadje en ook gebruikt.
Nu nog een keer maiden als we netjes bij het veld kunnen komen.
Aan de herrie van de prop te horen zal hij wel als een speer gaan.
Dus dat zal wel even wennen worden want deze moet je steeds bij sturen want er is geen V stelling.
Ben benieuwd.

Nu weer verder met de ASW 24 vleugels folien.
Ton

P1110199.jpg

P1110200.jpg

P1110201.jpg

P1110202.jpg

P1110204-1.jpg

helitony,

De polaris vliegt echt super makkelijk hoor, vliegt haast net zo makkelijk als een trainer. snelheid valt opzich wel mee, hij lijkt hard te gaan doordat de prop zo'n herrie maakt. en heb je bewust de ontvanger bovenop gezet. kan dat geen kwaad?

Justus

Tja ontvanger bovenop waar zou je hem anders plaatsen.
Ik dacht alles boven de waterlijn minder problemen.
Ofschoon deze waarschijnlijk het water niet zal berijken dat wordt sneeuw of grasveld.
Bovenkant is ook niet echt dicht te noemen dan had ik onder de gele kap opstaande randjes moeten maken op de vleugel.
Ton

helitony,

De polaris vliegt echt super makkelijk hoor, vliegt haast net zo makkelijk als een trainer. snelheid valt opzich wel mee, hij lijkt hard te gaan doordat de prop zo'n herrie maakt. en heb je bewust de ontvanger bovenop gezet. kan dat geen kwaad?

Justus

Tja ontvanger bovenop waar zou je hem anders plaatsen.
Ik dacht alles boven de waterlijn minder problemen.
Ofschoon deze waarschijnlijk het water niet zal berijken dat wordt sneeuw of grasveld.
Bovenkant is ook niet echt dicht te noemen dan had ik onder de gele kap opstaande randjes moeten maken op de vleugel.
Ton

ooh, ik zie het verkeerd, dat gehele gele deel is afneembaar en gaat er bij de vlucht op. dan zeg ik, petje af, netjes weggewerkt. ook handig is dat je zo makkelijk je regelaar kan koelen. netjes gebouwd hoor!
ennuh, gewoon vliegen met dat ding!:d

Dus dat zal wel even wennen worden want deze moet je steeds bij sturen want er is geen V stelling.

Netjes!

Valt mee omdat een delta ook een stabiliserend effect heeft, zoals V-stelling. Dacht dat er een omrekensommetje is van delta-hoek naar equivalent V-stelling.

Polaris vliegt makkelijk, maar heeft veel kanten waardoor je er niet snel op uitgekeken raakt. Enige is dat je een vliegtuig zoals de Polaris echt op het gas vliegt. Dus niet gas vastzetten op een stand en zo je rondjes vliegen, maar het is echt een interactie tussen pitch, airspeed en vermogen. Een snel gemaakte fout is dat je op lage snelheid de neus omhoog laat komen, maar niet direct reageert met het gas (en hem dus in een stall brengt). In die zin is hij wel compexer dan een eenvoudig beginnerstoestel.

Is alweer erg mooi geworden Ton. Wil der ook nog altijd eentje bouwen als ik weer eens tijd heb :rolleyes:
Waarom heb je gekozen om de motor kabels te verlengen? Heb veel discussies gelezen en over het algemeen heb ik begrepen is het toch beter om de accu kabels te verlengen.

mvg.
Andreas

In de motor zitten al meters draad, dus die paar cm verlenging lijkt me toch niet zo'n probleem ;).

Buiten de discussie of het nu het een of het andere is, maakt het op dit soort kleine stukjes niet veel uit lijkt me...

Misschien zie ik het verkeerd, maar als je de elevons op deze manier op 1 servo zet, en je hebt een rudder (andere servo), kan je toch geen hoogte sturen ?

Maarten

Back