????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe staat het verder met je bouw? Ben wel benieuwd.
Ik heb die van mij vorig jaar al afgebouwd en staat nu startklaar op de kast...ik durf er niet mee te vliegen daar ik geen vliegtuig ervaring heb ( wel heli) en niet weet of alles werkt zoals hij zou moeten werken.
Zelf aanleren is iets wat ik graag doe, maar omdat er zo veel bouwtijd in zit vind ik het ergens zonde om hem tijdens de maiden te laten crashen...![]()
Op de simulator gaat het vliegen en landen mij goed af.
Uiteraard heb ik wel geprobeerd om te vliegen, vanaf het water proberen te starten, maar meer dan alleen een beetje scheren is niet gelukt (gedurft).
Jij zegt dat je vanaf gras kunt landen en starten, dat heb ik ook wel eens geprobeerd, alleen wat het gras te lang denk ik, want hij wilde niet echt vaart maken.
Fijn dat jullie bereid zijn om te helpen, dat waardeer ik wel.
@ Andreotti: waar zit jouw club dan?
@mavlo77: en waar doe jij dan vliegen?
Die van Morph heeft ook gevlogen. Helaas maar heel kort....... :sad:
Ik was aan het roer. In de pre-flight check bleken ailerons reversed (nogmaals het belang van pre-flight weer eens onderstreept). Maar zwaartepunt zat ver naar voren. Batterij heel stuk naar achteren geschoven, maar nog steeds ca. 1 cm voor de step. Enfin, toch maar op het water gegaan. Kwam moeilijk los uit het water (step was niet scherp maar meer 45 graden). Na take-off schoot ik omhoog, maar direct neus weer horizontaal gebracht om snelheid te maken. Daarna flauwe bocht naar rechts en wat up. Maar toen sloeg hij dus om. En al snel was op lage hoogte de neus naar beneden. Ja dan wordt het lastig... Het ging zo snel dat ik het in mijn gedachte niet meer kan reconstrueren. Maar een ding is zeker: controle was weg. Hij rolde of door, zonder te reageren op mijn compensatie tot hij echt in een positie was waarin hij niet meer te redden was.
Kunnen twee dingen zijn: er zat iets mis in de mechanica. Bv een speling in de controls ergens. Of iets bleef klemmen in het torque-rod mechanisme. Een andere mogelijkheid die ik toch niet uitsluit is dat het zwaartepunt toch ernstig verkeerd zat (wellicht step niet op de goede plek, en daardoor verkeerde referentie), in combinatie met dat het toestel toch vrij zwaar is. En zodoende dus in een high speed stall geraakt.
Maar ik verneem net dat alles weer gerepareerd is, dus kunnen we in de herhaling.
Inderdaad, het was een prachtige dag gisteren...voor een mooie crash. Hij heeft iets van 7 seconden maiden flight gehad hahaha
Polaris lag goed in de kreukels, maar is nu weer vakkundig *kuch* hersteld.
Waar ik ook nog aan zat te denken door de manier waarop hij naar beneden dook, is dat de lipo wellicht los is gekomen en zo in de neus is gaan zitten waardoor het zwaartepunt volledig voorin kwam te liggen. Heeft iemand toevallig een tekening waarop ik het middelpunt kan zien van de Polaris?
Als de eerstvolgende mooie dag zich weer voordoet en Mavlo heeft weer tijd dan gaan we het zeker weer proberen, ik ben niet voor 1 gat te vangen.