Poolschip Aurora

De romp is klaar:

Een kleur benaderen uit een stripverhaal bleek niet zo simpel. Het kleur in de strip verschilt dan ook nog eens van bladzijde tot bladzijde. Betrachting was dus om een kleur te vinden dat past in het kleurenpallet van het verhaal, een 'kuifjeskleur' dus. Dit is 't resultaat van veel meng -en zoekwerk, maar 't resultaat mag er zijn al zeg ik 't zelf.

Inmiddels ook al gedoopt, nu is 't echt de Aurora!

Dekbeplanking volgt.
De groeten A!H.

Eindelijk weer een update over dit mooie schip. Ik hoop dat je nu weer wat sneller zal gaan, want ik vind het echt een heel mooi model.

Gr. Kees

Hallo Archibald,

Prachtig!! De foto geeft de indruk dat je matte kleuren gebruikt hebt. Ik vind dat deze de "kuifjessfeer" zeer goed weergeven. Ben benieuwd voor het vervolg.

Ik hoop dat je nu weer wat sneller zal gaan, ...

Haast en spoed is zelden goed! ;) Een mooi model maken neemt tijd...

Frédéric

Er zijn mensen op het forum die bouwen als de weerga
Soms wel een paar modellen tegelijk
Het resultaat VUILNISBAK ha ha ha
mvg
Frederik

M'n complimenten!!!
Echt heel netjes.
Ik persoonlijk vind het goed om te zien dat er momenteel erg mooie schepen op diverse hellingen staan.
Hebben we weer wat om naar uit te kijken.

mvgr,
Wessel.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

@Frédéric: inderdaad 'k heb een zwak voor mat . . . doorgaans satijnlak en daar bovenop een laagje matte vernis, maakt de kleur ook wat warmer.

Grtz, A!H.

Hallo Archibald,

Toch maar even vragen hoe het met de bouw van de Aurora zit! We wachten al een tijdje op een fraaie update... Ben erg benieuwd ernaar.

groeten Paul

Hey Paul,
2 weken vakantie en het opknappen van de logeerkamer hebben voor wat serieuze vertraging gezorgd . . . die dingen moeten ook gebeuren, nietwaar?
Ben nu volop bezig met het dek te beplanken, van zodra dat klaar is (met een beetje geluk volgend weekend) krijg je een update te zien.
Tot dan, groetjes, A!H.

Hey Geert, merci voor 't compliment. De Karaboudjan zit er niet in vrees ik. Om daar weer zoveel opzoekingswerk voor te doen heb ik niet veel zin. De Sirius uit de 'Schat van Scharlaken Rackham' maakt al wat meer kans. De duikboot uit hetzelfde verhaal zou ook wel iets zijn. Verder heb ik nog de plannen liggen van een mooie ferry uit de jaren 20, en met stoom wil ik ook nog iets gaan doen. Maar eerst de Aurora dan zien we wel weer.
Groetjes, A!H.

Dekbeplanking

Deck1.jpg

De aanvang van de dekbeplanking. Lindenhouten strookjes van 0,5 mm dik op 4 mm breed. Het breeuwen doe ik met behulp van een alcoholstift (hik). De strookjes worden met witte houtlijm verlijmd.

DeckFin3.jpg

De laatste strookjes zijn geplaatst . . .

DeckFin2.jpg

. . . en het schuren is aangevat.

Volgende update: geschuurd en vernist. Tot dan, A!H.

Hallo Archibald,

Prachtig hoe je de dekplanken inlegd. Ziet er fijntjes uit! Misschien een kleine tip die ik ook kreeg van Laurent, de dekplanken van een zeeschip verspringen om de (minimaal) drie tot vijf planken. Het kan zijn dat je het al wist... Ik maakte die fout bij de bouw van pantserdekschip Holland om de dekplanken om en om te laten verspringen.

IMGP0057.JPG

oorspronkelijke foto: Laurent

Nogmaals top.

groeten Paul

Back