Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
ja, dat was ook mijn reactie toen ik het las..

iedereen kent het liedje wel, van lenny kuhr:

visite, visite,
ze zijn om te schieten,
ze komen altijd als je het net niet verwacht
... enz.

Ah ok.. heel even werden we wel heel jaloers :)

maar laat ons geleuter je niet van de wijs brengen.. ik zit al met popcorn klaar voor de volgende fotosessie.. erg leerzaam!

@jeroen,
ik kan niet wachten :D

ik ben trouwens ook weer bezig met een pling pling voor een clublid

[img
DSC00123.jpg
[/img]

Zo.. ik heb mij mijn plaats laten wijzen, halve liter emmer cola, emmer popcorn.. kom maar door hoor!

of krijgen we nu eerst nog voorstukjes? :P

Mijn nieuwste shocky, een beetje van jeroen, een beetje van Peter, een beetje van de click en een beetje van mezelf:rolleyes:

PIC_0239.jpg

PIC_0237.jpg

Deel III

Nou precies op tijd. We zijn nu exact een Brabants uurtje verder;)

In deel III laat ik zien hoe ik simpel en snel de onderkant van het kistje spuit.

We nemen een rest stukje depron wat groter is dan het vleugeldeel zelf.
DSCN8585Medium.jpg

Langs de liniaal snij ik er nu even brede stroken van.
Ik hou hierbij gewoon de breedte van de liniaal aan zodat ik niets hoef af te tekenen.
DSCN8586Medium.jpg

Op het middendeel van het rompje heb ik een centerlijn gezet.
Ik doe dit eigenlijk altijd omdat deze later toch weg valt in het kruis van de romp.
Het is wel heel handig om altijd nog het een en ander te kunnen nameten om bv. iets symmetrisch te maken.
Nu gebruik ik die lijn dus om de stroken op uit te lijnen zodat ze mooi parallel met de romp zullen gaan lopen.
DSCN8587Medium.jpg

Vervolgens prik ik met spelden de delen aan de vleugel vast die ik niet gespoten wil hebben.
DSCN8588Medium.jpg

Na alles vast gespeld te hebben haal ik de losliggende stroken weg.
DSCN8589Medium.jpg

Wederom met hele dunne lagen spuit ik het zwart.
Ik houd hierbij het spuitje zo goed als loodrecht op het werkstuk en breng de luchtdruk wat naar beneden.
Hiermee voorkom je dat er eventuele verdwaalde nevel onder het depron wat kan komen.
DSCN8590Medium.jpg

Met een geperforeerde plaat kan ik een mooie overloop maken met allemaal kleine bolletjes.
Het is wel even goed opletten omdat je niet duidelijk kunt zien of hij overal even goed is gedekt.
DSCN8592Medium.jpg

En dit is het resultaat wanneer de plaat is verwijderd.
DSCN8591Medium.jpg

En om een nog mooiere overloop te krijgen spuit ik ter hoogte van de leading edge nog wat extra rood.
DSCN8593Medium.jpg

Zo, en de onderkant is klaar!
DSCN8594Medium.jpg

Dit alles vraagt ongeveer een uur aan werk. Toch redelijk snel maar wel mooi vind ik zelf. Tevens vind ik strepen altijd erg duidelijk als referentie.

Dat ziet er goed uit Mike en Harm. Leuk om ook werk van andere te zien!

Waar de plaat van is weet ik niet. Ik heb die eens een keer ergens meegenomen omdat ik er wel mogelijkheden mee zag. Vaak hebben computer kasten ook geperforeerde delen welke je kan gebruiken.

Mooi hoor Jeroen. Op zich zie ik het airbrushen nu wel iets als wat mogelijk is, het lijkt complexer dan het is, zo op het eerste gezicht.

Toch.. het zijn van die kleine truukjes die het 'm doen. Zoals dat witte vlekje in het oog. Dat zijn toch dingen die je moet weten, truukjes die je moet kennen.

Is dit de pauze, of is de voorstelling afgelopen voor vandaag? :)

Zo simpel kan het zijn, je moet er alleen maar even opkomen :)
Net wat Hezik zegt je moet de truckjes net even weten.

Mvg,

Back