Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur. Daarom ben ik weer bezig met het spuiten van shockies. Zie hier het eerste resultaat voor dit seizoen:

DSCN8457Small.jpg

DSCN8463Small.jpg

DSCN8461Small.jpg

DSCN8462Small.jpg

Ben benieuwd of andere ook al bezig zijn met nieuwe kistjes te spuiten/bouwen.

Laatst bewerkt:
Jeroen,
Zou je mij (eventueel in email) wat meer kunnen vertellen over hoe je de staart hebt gedaan en hoe je de verf zo mooi er op krijgt,
Als ik het spuit word het snel wat vager.

Echt mooi Jeroen!!
Waar haal jij die verf? die van mij duurt 10 minuten voor het droog is (in de zon :()
En heeft er iemand nog ideeen voor mijn aeromusical vliegtuig? ik zit een beetje zonder inspiratie, dus dan wordt het al snel gewoon een paar strepen.

Jeroen,
Zou je mij (eventueel in email) wat meer kunnen vertellen over hoe je de staart hebt gedaan en hoe je de verf zo mooi er op krijgt,
Als ik het spuit word het snel wat vager.

Hey Raymon,

Hoeft niet per mail hoor, ik heb geen geheimen;)

Eigenlijk is het heel simpel. Het grijs van de staart komt uit een spuitbusje. Als je dat in meerdere dunne laagjes erop zet dan gaat het vanzelf.
Wil je met de airbrush een egaal vlak spuiten (b.v. het geel) dan moet je zorgen dat je je spuitje niet te dicht op je werkstuk houdt. Anders krijg je gauw allemaal strepen die je niet meer krijgt gecamoufleerd. Ook voor de airbrush geldt meerdere dunne laagjes spuiten.

Ziet er strak uit hoor!...wederom;)...

Wat ik alleen nou niet snap is hoe doe je precies die overgang van die gele druppels naar dat grijs van de staart. Je spuit namelijk 1 kleur het eerste (ik heb geleerd met donker beginnen dus dat zal het grijs van de staart zijn) maar als je dan die 2e er netjes op wil moet je die eerste weer afplakken, hoe doe je dit? Met normaal tape trek je zo de verf er weer af... Ik zie bij de gele druppels ook oranje accenten dus je hebt ze wel afgeplakt.

hey jeroen , hoe spuit je met je airbrush , ik heb het ook eens geprobeerd maar als ik men verf (golden airbrushverf) erop spuit dan blaast de lucht van het pistool de verf weg als ik een mooie fijne lijn wil spuiten , van of afstand gaat het redelijk goed maar dan kan je geen details spuiten . welke airbrush verf gebruik je , of behandel je je depron met iets ?
gr jona

Ziet er strak uit hoor!...wederom;)...

Wat ik alleen nou niet snap is hoe doe je precies die overgang van die gele druppels naar dat grijs van de staart. Je spuit namelijk 1 kleur het eerste (ik heb geleerd met donker beginnen dus dat zal het grijs van de staart zijn) maar als je dan die 2e er netjes op wil moet je die eerste weer afplakken, hoe doe je dit? Met normaal tape trek je zo de verf er weer af... Ik zie bij de gele druppels ook oranje accenten dus je hebt ze wel afgeplakt.

Volgens mij is de regel net andersom, je begint met lichte kleuren en dan werk je het steeds verder af met donkerdere kleuren. Een donkere kleur dekt namelijk wel over een lichte maar andersom niet of minder goed.

Ik heb de druppels inderdaad afgeplakt. Hierbij ga ik als volgt te werk:
Ik pak een normaal A4tje waar ik het druppel patroon op afteken.
Vervolgens snij ik dan de twee helften van elkaar op de eerder getekende lijn.
Nu heb ik dus een linkse en een rechtse kant om te kunnen afplakken. Om het A4tje te kunnen plakken spray ik er vervolgens lijm op van 3M. Nu plak ik eerst het rechtse deel op het depron (daar waar nu het grijs zit) Ik kan dan mooi het geel spuiten en de gewenste schaduw effecten.
Wanneer ik daarmee klaar ben trek ik het halve A4tje er weer af en plak vervolgens het geel af met het andere stukje A4 wat we eerder hadden gesneden. Je kunt het dan vervolgens verder afwerken zoals je wilt zonder het geel te oversprayen of te beschadigen.

DSCN8461Small.jpg

Hier een afbeelding van de 3M lijmspray, Super spul!!
4315P.jpg

En een beschrijving in het engels:
SprayMount™ Adhesive - Fast, reliable and convenient, SprayMount adhesive is the choice of the Art and Design Market. The key benefits of the Spray Mount adhesive is that it allows repositioning for up to 12 hours when sprayed on one surface, and for up to 2 hours when applied to both surfaces. Once the SprayMount Adhesive sets, the spray adhesive provides a secure, long term bond that will not become brittle with age.
SprayMount adhesive is ideal for creating and mounting mock ups, mounting designs, photos and illustrations, picture displays, working with exhibition boards, lightweight materials, and theatre sets.

Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk was? Ik zal de volgende keer wat foto’s tussen het spuiten door maken, wellicht geeft dat een beter beeld.

hey jeroen , hoe spuit je met je airbrush , ik heb het ook eens geprobeerd maar als ik men verf (golden airbrushverf) erop spuit dan blaast de lucht van het pistool de verf weg als ik een mooie fijne lijn wil spuiten , van of afstand gaat het redelijk goed maar dan kan je geen details spuiten . welke airbrush verf gebruik je , of behandel je je depron met iets ?
gr jona

Hey Jona,

De merken die ik gebruik zijn Schmincke en Createx.
Wat voor spuitje gebruik je? Een double- of single-action?
M.a.w. kun je verf en luchttoevoer apart regelen of is het enkel luchttoevoer?
Met een single action is het namelijk niet mogelijk om kleine details zoals lijntjes en stippen netjes te maken.
Het depron behandel ik verder niet, enkel goed ontvetten natuurlijk;)

Laatst bewerkt:
Back