Ok hier gaat ie dan.
Is een werkje van 2 uur.
Als eerste heb ik een schets van het origineel met potlood op het werkstuk gezet.
Denk hierbij om het niet te dik te maken want dit wordt moeilijker om de lijnen later weg te brushen. Gummen is een gedeelde optie omdat je ook de verf weg gumt...
Probeer alle lijnen die schaduw en/of detail bevatten op papier te zetten.
Vervolgens heb ik een mal geknipt welke de contour van het gezicht bevat.
Met deze mal kan je heel makkelijk en mooi de lijn van het gezicht aanbrengen.
Hierna heb ik een huidskleur gemengd, ik gebruik de kleuren van Schminke.
Breng de huidskleur aan en houd hoer al rekening met de lichtere en donkere kleuren in de huid.
Ik ben nu met bruin een aantal details aan het aanbrengen, werk altijd van lichte kleuren naar donkere kleuren, ik heb voor bruin gekozen omdat het dicht bij de huidskleur zit en het niet meteen vast ligt als je een fout maakt met je brush.
Hierna ben ik het oog gaan inkleuren met zwart, weet niet goed of dit de beste optie was omdat het meteen wel erg zwart was, fouten haal je hier niet meer weg....
Kijk elke keer goed naar het origineel.
Breng niet teveel zwart aan, dit kan altijd nog in een later stadium..
Zo, nu dan een lekkere dot oogschaduw erop kwakken.
ook hierbij letten op schaduwkanten en let op dat je niet teveel op lichte plekken spuit.
eventueel kan later met dekkend wit de teveel aan blauwe kleur weer gecorrigeerd worden...
Nu met wit een uitdrukking aanbrengen en de gedeeltes oplichten welke een lichtere kleur nodig hebben.... (makkelijk gezegd he

)
Nu nog met de huidskleur enkele correctie's maken en voila:
Grtz
Nick