Pr2 Cox Edition bouwproject

Hey Niek, ook meedoen aan speed 400 pylon?! ;)

Ik denk dat de theorie achter 1 aileron met weerstand te maken heeft. Ik denk niet dat het veel uitmaakt en met 2 ailerons heb je sowieso een leukere zondagsvlieger naar mijn idee.

Groeten,

Paul

Zal ook wel met uitsluitend linksom rechtsomvliegen te maken hebben

Micha zei:
Zal ook wel met uitsluitend linksom rechtsomvliegen te maken hebben

Nee hoor, want hoewel alle pylonrace circuits altijd linksom gevlogen worden hebben sommige van deze modellen het ene rolroer rechts en andere modellen juist het ene rolroer links.

zozo leuk dingetje!!
ga je het coxje gewoon rechtop plaatsen?
grtz, Bas

Motortje komt gewoon rechtop...

Mijn aileron aansturings systeempje.. :)

pr2coxedition_13.jpg

Wat voor een accupack raden jullie aan voor ontvanger (R600) en 2 Hs55 servo's? Liefst klein en licht natuurlijk... :)

Ik heb sommige dingen wat anders opgelost, zoals de aileron aansturing.

All up weight met motortje, tankje, vleugel, romp, servo's en ontvanger 165 gram...and counting...

pr2coxedition_14.jpg

pr2coxedition_15.jpg

pr2coxedition_16.jpg

Mag ik jullie erop attenderen dat hierboven een nog onbeantwoorde vraag stond... Om het makkelijk te maken hier nog een keer:

"Wat voor een accupack raden jullie aan voor ontvanger (R600) en 2 Hs55 servo's? Liefst klein en licht natuurlijk... :)"

Wil dit écht weten, liefst zo snel mogelijk ivm afmetingen pakket! Dank u! :)

Ha, Jorrit.
Een dergelijk soort rolroer aansturing gebruik ik ook in mijn Stinger. Maar dan wel met een belangerijk verschil. In jouw opstelling staan de stangetjes precies verticaal door de servohevel te "prikken". Hierdoor moeten de stangetjes buigen om bij grotere uitslag nog in de hevel te blijven. Je moet nu kiezen uit 2 slechte alternatieven. OF je neemt dunne stangetjes die kunnen buigen met kans op flutter, OF je neemt dikke stangetjes en je servo begint voorbij halve uitslag te protesteren.

Een betere oplossing is om de knik in de stuurstang naar de servo toe net niet helemaal haaks te maken, maar ongeveer 75 graden, zodat de stuurstangen lichtjes naar de servo toe wijzen en elkaar voor het inkorten op ongeveer 12cm voorbij de servo ontmoeten.

Het gevolg van deze geometrie is dat er geen of nauwelijks stangen hoeven te buigen waardoor je een veiligere dikte kunt gebruiken.

Wat er gebeurt is dat de hevel die verder uit de middenstand beweegt de stuurstang nu dichter bij de servo ontmoet omdat de stuurstang als gevolg van de beweging door het hevelgat iets naar beneden slipt. (Wel even de hevel met wat siliconen vet glad maken.)
Omdat het gat in de hevel ook bij grotere uitslag naar de servo toe beweegt hoeft de stang nu niet meer te buigen.
afb956.jpg

Als onvanger akku kun je 4xGP350 gebruiken (29 gram) of als je een veld lader hebt 4xGP120 (14 gram).

Jorrit zei:
All up weight met motortje, tankje, vleugel, romp, servo's en ontvanger 165 gram...and counting...

Poeh, dat is lekker licht zeg! Ziet er goed uit Jorrit!
Als ontvangeraccu zou ik gewoon 110 mAh NiCd cellen nemen. Over de vleugelbelasting hoef je je met dat gewicht geen zorgen te maken dus wat meer capaciteit kan ook nog wel. Misschien vliegt dat zelfs wat beter als hij wat zwaarder is omdat het profiel daarop ontworpen is? Maar dat is iets voor de aerodynamica experts...

Groeten,

Paul

Pfff.. Aileron aansturing ga ik nog steeds op de huidige manier uitvoeren. Kijken wat de resultaten zijn. Anders modificeer ik het achteraf. Nee, dit is niet tegen beter weten in! Ik heb het nu eenmaal inmiddels al zo gemaakt. Opzich gaat het best zo op het eerste gezicht...

En toen hadden we een ruwbouw Pr2 Cox Edition:

pr2coxedition_17.jpg

180 gram op het moment. Wat ontbrak tijdens het wegen?

- 40cc brandstof
- Oracover
- Accupakket

Ik wil het model gaan bespannen met de restjes die ik heb. (en dat is best veel meter bij elkaar...)

- Zwart
- Wit
- Oranje
- Gif groen
- Rood
- Geel
- Serval striping rood/oranje
- Rood/wit geblokt

Ik heb even een opzetje gemaakt. Het onderwerp rechts onderin gaat het iig NIET worden.. :-) Komt namelijk wel bekend voor hè? :) Maar wat vinden jullie van de linker?

colorscheme.gif

Is nog in aanbouw, moet nog bespannen en ingevlogen worden.. :oops:

Laat ff op zich wachten...maar deze zomer gaat het gebeuren!!

Back