Hmm. Ik heb zelf ruime ervaring met dit soort motoren en die carter druk is echt nodig om een betrouwbare motorloop te verkrijgen. De eigen aanzuiging van deze motoren is namelijk zeer gering door twee pestatie verhogende kunstgrepen die kenmerkend zijn voor de Tee Dee serie.
(1) De spraybar loopt niet in het midden van de venturi maar de brandstof komt uit de gaatjes langs de rand.
(2) Ruim voor het bereiken van het bovenste dode punt komt de zuigerrok boven de uitlaatpoort vrij. (Sup Piston Induction.) De onderdruk uit het carter zuigt weliswaar veel verse lucht naaar binnen, maar de brandstof aanzuigende werking verminderd ook.
De enige manier om zonder carter druk te werken is met een onder druk staande tank zoals bij 1/2A combat LB modellen met behulp van een opgeblazen fopspeen tank. Dat is niet erg practisch.
Het verschil tussen het gebruik met en zonder carter druk is dan ook goed in de naaldafstelling merkbaar. Met druk ongeveer 1,25 omdraaingen open, zonder druk 2,75 omdraaingen.
(1) De spraybar loopt niet in het midden van de venturi maar de brandstof komt uit de gaatjes langs de rand.
(2) Ruim voor het bereiken van het bovenste dode punt komt de zuigerrok boven de uitlaatpoort vrij. (Sup Piston Induction.) De onderdruk uit het carter zuigt weliswaar veel verse lucht naaar binnen, maar de brandstof aanzuigende werking verminderd ook.
De enige manier om zonder carter druk te werken is met een onder druk staande tank zoals bij 1/2A combat LB modellen met behulp van een opgeblazen fopspeen tank. Dat is niet erg practisch.
Het verschil tussen het gebruik met en zonder carter druk is dan ook goed in de naaldafstelling merkbaar. Met druk ongeveer 1,25 omdraaingen open, zonder druk 2,75 omdraaingen.