Pr2 Cox Edition bouwproject

Heb een electrospinner uitgeboord, getapt en verslepen zodat hij op de Cox past.. :) Kan alleen het zwarte spinnerkapje niet meer vastschroeven dus dat wordt lijmen...tenzij ik een langere Engelse M3 schroef kan vinden.. Heeft iemand suggesties waar?

Waardeloze uitvinding; Meerdere versies schroefdraad.. :evil:

pr2coxedition_18.jpg

pr2coxedition_19.jpg

pr2coxedition_20.jpg

Heb extra oracover gehaald dus binnenkort gaat het dan eindelijk gebeuren! :)

Hey progressie! Gunstig :D
Gaat het dan binnenkort eindelijk gebeuren?! 8O

Leuk idee met die spinner. Wat voor prop zit er nu op? Hij lijkt nl. zo groot voor een TeeDee? Draaien ze normaail niet iets van een 5x2 met zo'n motortje? Misschien is de APC 4,7 x 4,3 wel wat?

Paul

Coxpropje is iets in de trant van 6*4 terwijl dit Campropje 5,2*5,2 is.. Al aan de kleine kant dus.. Je moet wel iets vliegwiel effect houden dus niet té klein...

Maar ff overnieuw.. Foliescharnier liep te strak..
pr2coxedition_21.jpg

Teer draadje zeg.. :( Zat per ongeluk met wat CA vastgeplakt en bij het verwijderen nam ik de hele mantel mee.. Even gesoldeerd en een paar krimpkousjes later was het probleem opgelost.. :) Bijna €40,- over de balk.. :?
pr2coxedition_22.jpg

Nog steeds niet gelukt om dit netjes aan te sturen. Gebruik van die kogellinkjes (van Martijn afgekeken) maar wil niet echt.. Dit formaat is mij te klein.. ;)
pr2coxedition_23.jpg

De vleugel nog zonder blokjes..
pr2coxedition_24.jpg

Vanmiddag eens flink zitten bespannen.. Zo'n klein modelletje werkt niet echt makkelijk maar het is goed gelukt! :)

pr2coxedition_25.jpg

pr2coxedition_26.jpg

pr2coxedition_27.jpg

pr2coxedition_28.jpg

pr2coxedition_29.jpg

253 gram excl ontvanger en brandstof (40cc)

Hey, dat ziet er erg strak en snel uit! 8) Hij is ook lekker licht. :D

Heb je de motor al getest met die 5,2 x 5,2 prop? Ik ben benieuwd naar het toerental...

Paul

Ziet er super strak uit!!!
Dat starten wordt leuk met zo'n scherp propje.
Het toetrental was toen ik met een 4,7x4,7 propje probeerde niet veel hoger.
Maar dat was met een 049 met een vast tankje.

Groeten Martijn
www.pylonrace.cjb.net

Hoe zit het hier nu mee? Hij moet nu toch wel al gevlogen hebben? :?

Niels

Ongetwijfeld tot groot genoegen van Paul Ravensbergen kan ik mede delen dat de Pr2 Cox Edition voor het eerst gereed is om de lucht in te gaan. Na enkele tegenslagen tijdens het bouwen de Pr2 in een hoekje gegooid, waar het uiteindelijk belandde bij Niek. Door hem terug te ruilen tegen een Zagi kwam hij weer in mijn bezit. Snel de besturing inbouwen, eindelijk de aileron aansturing in orde maken met glasvezel roving en krimpkous, motor inbouwen, spinner opnieuw licht modificeren en gaan! ...althans, dat dacht ik gisteravond.. Hij heeft helaas niet gevlogen omdat de Cox TeeDee .049 valse lucht aanzoog. Er is een scheurtje ontstaan in het grote carter net achter de carburateur. Dit moet ik eerst even dichten met epoxy o.i.d. Wie weet is het a.s. zondag dan eindelijk zo ver?

pr2coxedition_30.jpg

pr2coxedition_31.jpg

pr2coxedition_32.jpg

pr2coxedition_33.jpg

pr2coxedition_34.jpg

Nou nou, het lijkt wel een soap allemaal :) :o
Geinig dingetje, wat weegt ie nu klaar?

grt.

Zonder stof weegt hij precies 275 gram! :D (dus ook excl de brand-stof)

...en dat tegen +/- 360 gram van de electro Pr2... :twisted:

pr2coxedition_35.jpg

Netjes, dit weekend misschien invliegen?
Mooie weegschaal, heb ik ook :P

grt.

Jorrit zei:
precies 275 gram!...en dat tegen +/- 360 gram van de electro Pr2... :twisted:

Met andere woorden, de jouwe is meer windgevoelig, en duikt minder snel aan :twisted:

Niels :wink:

Optimist Niels wederom in de bocht... :nosmile:

Alexzzz zei:
Netjes, dit weekend misschien invliegen?

Ja, morgen misschien. Ben wel benieuwd. Had donderdag wat problemen met het aanzuigen van valse lucht. Het plastic carter is uitgedroogd en daar is een scheurtje in ontstaan, zoals ik hierboven al schreef. Dit gedicht met een lading epoxy, ook tussen het schroefdraad. Zuigt nu goed brandstof aan en er komen geen luchtbellen langs. We gaan het morgen vanzelf merken of hij wil lopen én vliegen! :)

Heb overigens iets lood in de neus verwerkt om het zwaartepunt wat gunstiger liggend te krijgen.

Net bij de MVA geweest. Stond onwijs veel wind. Heb wel geprobeerd om m'n Coxje aldaar te starten, echter zonder resultaat. Door de hoeveelheid wind maar naar huis gegaan, kon ik daar nog .e.e.a. doen. Dus ook het gloeikopje van de Cox schroeven en de gloeidraad wat naar buiten trekken.

..maar eens proberen te starten op zolder met de veronderstelling dat het toch niet werkt. :) Wel als PBM een gehoorbeschermer opgezet. Je weet maar nooit. 'Wheeheeeee'. Het Coxje gilt het opeens uit! :D Vervolgens komt m'n moeder naar boven rennen...
schater.gif

In de tuin maar verder prutsen. Helaas wilde hij opnieuw niet starten bij een 2e poging... :cry:

Binnenkort maar eens beginnen met een electro aangedreven Pr2. (Sp400 - 6V, Schülze Slim20Be, 8 cellen)

@Jorrit,

Dat klingt als een echte Cox, alleen dan starten als ze er zelf zin in hebben :evil: ....... 't blijven krengen die dingen ..... ;-) .... om te starten ....

Ik had weinig problemen met het starten van die van mij. Wat ik wel deed is even door de uitlaatpoort een drupje brandstof naar binnen gieten. Met de hand starten wou niet, maar ik had de startveer er nog op zitten en daarmee ging het perfect :)

Back