Pro10 Zelfbouw Project...

OKEE!!! Hier issie dan, op verzoekjes toch eerder geplaatst dan geplanned...

Met onwijze dank aan mijn "Graphic Wizard" Harm!!! Dude, you're the BOMB!!!

Pro10-1.jpg


Joost.
 
Stel hem! Nu ben ik nieuwsgierig hahaha...

JK.

Ach ik had een vraag over of je zij schokbrekers of damper tubes ging gebruiken maar volgens mij had je al een keer gezegd dat je de originele demper configuratie van de rc10r5 ging gebruiken maar dan met de t-bar?
hoe breed ga je hem maken? 235 mm of net iets minder? Ik moet zeggen dat ik moeite heb met de peugeot md kap. mijn banden steken net iets uit aan de zijkanten, is bijna niets maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Ja de zijdelingse demping wordt idd het zelfde als de R5 auto's. Eén diagonaal geplaatste demper dus.

Hij wordt net iets smaller dan 235mm inderdaad in verband met de banden die dan beter binnen de kap vallen en iets beter beschermd zijn dan...

Joost.
 
Zooooo... Vanavond de carbon plaat afgegeven voor het freeswerk... Nu is het wachten daarop dus en op de rest van de nodige onderdelen en dan zijn we alweer een grote stap verder...

Joost.
 
Joost mag ik jouw vragen waar jij je freeswerk laat doen?.
En is dit alleen carbon werk of ook wat aluminium?.

De freeskosten zijn bij mij namelijk de enige reden dat ik nog nooit 1 van mijn ontwerpen heb laten realiseren.
 
Ik laat alleen de carbon delen frezen, de aluminium delen heb ik al kant en klaar van Team Associated namelijk wat de basis vormt voor het project. Het R5 platform...

Joost.
 
Het wachten is nog even tot het bestelde freesje binnen is, dan kan het frezen beginnen en kunnen we gaan bouwen. Zou deze week binnen komen als het goed is dus hopelijk volgende week ergens meer info en foto's ;)

Joost.
 
Zijn er al voorderingen Joost ? Vind dit project wel leuk om te volgen van zo'n Pro 10.

Maar een Pro 10 wat is daar zo speciaal aan ? Die body's lijken ook wel wat breder.
 
Nee, nog niet helaas... Ik wacht nog op het freeswerk en wat onderdelen van Associated voordat ik weer verder kan dus dat is even niet in mijn handen...

Niet echt iets speciaals maar het is t/m 2005/2006 ongeveer 25jaar lang dé on-road electro klasse geweest. Zeg maar wat TC's nu zijn was altijd Pro10. De auto's zijn inderdaad breder, 235mm op de achterwielen...

Als er weer een update is dan komt het uiteraard hier weer te staan...

Joost.
 
Wordt het carbon in NL gefreesd ?
Schijnt nogal een probleem te geven met de giftige dampen die daarbij vrijkomen ?
 
Giftige dampen?

Eerder de kans op "stoflongen" wanneer je te veel met dit fijne en "scherpe" stof werkt.

Groet Robert
 
Ja hoor, wordt gewoon in NL gedaan maar niet door een bedrijf maar iemand particulier dus dan heb je geen last van al die regeltjes en wetten. Dat is weer het voordeel van iets particulier laten doen en ik neem aan dat diegene er niet met zijn hoofd boven gaat hangen als de frees zijn werk doet dus...

Maar voorlopig nog geen updates, alles laat nog een beetje op zich wachten... Hopelijk binnenkort weer nieuws...

Joost.
 
Als alles meezit rij ik met de nieuwe... Daarom had ik me ook eigenlijk een beetje ingeschreven. Klein beetje publiciteit haha ;)

Ik hoop zelfs dat hij klaar is voor de volgende ZAC...

Al nieuws over de bandjes???

Joost.
 
***UPDATE***

As we speak wordt er hard gefreesd aan de plaat carbon voor mijn nieuwe projectje en ik heb mogen vernemen dat het allemaal erg goed gaat!!!

Joost.
 
Als alles meezit rij ik met de nieuwe... Daarom had ik me ook eigenlijk een beetje ingeschreven. Klein beetje publiciteit haha ;)

Ik hoop zelfs dat hij klaar is voor de volgende ZAC...

Al nieuws over de bandjes???

Joost.

Bestelling is geplaatst maar nog niets gehoord. Ik hou je op de hoogte
 
Back
Top