Pro10 Zelfbouw Project...

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joost K., 28 apr 2008.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Okee, dat loopt dus ook... Nou dan loopt alles in de goede richting hier maar geen van alle hebben nog een eindpunt gevonden haha...

    Hoop ook echt dat binnenkort de Asso onderdelen binnen komen, dan kan ik bouwen!!!

    Joost.
     
  2. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    ***UPDATE***

    Al het carbon werk is gefreesd en is dus klaar!!! (muchos gracias Oscar!!!)

    Vrijdag zal ik het in huis hebben en dan kunnen we verder met voorbereiden van het nieuwe chassis... Nu nog de rest van de onderdelen en ik ben een zéér blij man!!!

    Joost.
     
  3. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Aai dat is leuk en goed om te horen, dan op naar een leuk verslagje :)
    Maar kan je al veel doen met die delen ?
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja dat wel, kan wel al een redelijk groot deel opbouwen dan ja. Dus nog even geduld aub en de rest volgt vanzelf!!!

    Joost.
     
  5. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Gister heeft Harm voor mij wat fotootjes gemaakt van het gefreesde werk. Vrijdag heb ik alles in huis maar hier alvast een voorproefje van hoe het er nu uitziet...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Harm, onwijs bedankt voor het grafische werk dat je geleverd hebt!!!
    Oscar, onwijs bedankt voor het freeswerk dat je geleverd hebt!!!

    Na vrijdag zal er regelmatig weer een update komen...

    Greetz Joost. :D
     
  6. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Ziet er erg goed uit! Ben benieuwd als hij helemaal opgebouwd is. We wachten in spanning af, maar ziet er erg goed uit Joost. Complimenten.
     
  7. giganielsie

    giganielsie

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Haarlem
    Het ziet er echt super uit!!! Het is bijna zonde om er mee te rijden:eek:
     
  8. Blade|Slayer

    Blade|Slayer

    Lid geworden:
    14 okt 2007
    Berichten:
    102
    Even een botte vraag..

    Hoeveel heeft het frezen (incl plaat) nou in totaal gekost :) ?
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Zie PM omdat ik me in kan denken dat het geen vaste prijzen zijn die er gerekend worden dus...

    Joost.
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Zoooooooooooo... Vanavond op de MACH de carbon platen dan eindelijk in handen gekregen en ik kan alleen maar zeggen...

    PETJE AF VOOR HET FREESWERK!!!

    Het ziet er echt supermooi en strak uit!!! Morgen maar eens een begin maken met het voorbereiden van de carbon delen. Dat wordt een hoop gaatjes verzinken, veel schuren en randen lijmen ;)

    More updates will follow!!!

    Joost.
     
  11. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Net even alle onderdelen uit de plaat geslepen... Genoeg onderdelen voor de auto zelf én als spare-parts zeg maar ;)

    [​IMG]

    Nu volgt het verzinken van de gaatjes waar nodig en schuren... Veel schuren haha... ;)

    Joost.
     
  12. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    dat zijn idd veel spare parts hehe. Ziet er goed uit. Met welk boortje doe je het verzink werk?
     
  13. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Met een verzinkbit van KWB geloof ik. Haal ik gewoon bij de locale "hardware store" zeg maar. Slijt wel als een malle op carbon maar ja, zo is het nu eenmaal met carbon zeg maar...

    Heb vandaag alles verzonken en ontdaan van de scherpe randen... Nu rest nog de bouw...

    Joost.
     
  14. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Well... Vanavond kon ik het uiteraard niet laten en ben begonnen aan de bouw van de auto... Er missen nog wel een aantal Associated onderdelen voor o.a. de lipo bakjes en de voorophanging. Ook komt er nog een andere center shock op van de TC5 maar ook die komt nog. Ik hoop dat deze onderdelen aankomende week binnen komen en anders is dat nog even afwachten. Wel heb ik er al een servo in gezet en de transponder maar de rest van de electronica komt nog.

    Dit is het resultaat tot nu toe, ik ben er zéér tevreden over al dus...

    See for yourself!!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu alleen dus nog de ontbrekende onderdelen dus het is nog niet helemaal klaar... ;)

    Greetz Joost.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2009
  15. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    zo... laat geworden gisteren? :)...ziet er wel goed uit! Ook erg smal allemaal.

    ben benieuwd hoe hij zal rijden. Hoe breed is hij nu geworden?
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ach ja, het is weekend hè? Valt wel mee hoor met dat smalle, komt denk ik door de foto. De Peugeot 905B past er gewoon goed op en de achteras is nu goed op breedtte in te stellen...

    Had je mijn PM nog gehad Alexander?

    Joost.
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ziet er goed uit!

    Nog wat puntjes op de i en hij kan zo in Productie.
     
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank, dank, dank!!!

    Die puntjes op de i zijn onderweg... Het is uiteindelijk de bedoeling dat alle "hardware" van Associated wordt en echt afgestemd is op 1/10.

    - De steeringblocks, kingpins & centershock zijn nu nog 1/12 en worden nog vervangen voor 1/10 exemplaren.
    - De battery posts die er nu opzitten zijn van de 501X en daar komen ook exemplaren op van de B44.
    - Servo posts en turnbuckles zijn nu nog van Corally maar worden ook vervangen voor Asso blauwe exemplaren.
    - Het is nu nog een mengeling van schroeven door elkaar. Uiteindelijk komt er een complete set RVS schroeven in om het gewicht wat omhoog te brengen.

    Met het gebruik van lipo hoef je niet meer op gewicht te letten dat het te zwaar wordt maar juist zoeken naar gewicht omdat je zomaar ineens een 100-150gr. te licht bent... En ik ben dan altijd wel een voorstander van zoveel mogelijk "functioneel" gewicht ipv. een hoop "dood-lood".

    Kortom, het project is nog niet ten einde maar zoals de auto nu staat is hij wel in staat om te rijden dus... Woensdag denk ik maar eens de "maiden-run" geven mits de lipo's er dan zijn ;)

    Joost. :D
     
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    De achterkant is nu, met aan elke kant twee "axle-shims" 232 mm

    Joost.
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    zijn de achterwielen evenwijdig van de middenlijn? Ik kwam gisteren achter dat mijn wielen niet even ver van de middenlijn stonden. Het scheelde maar liefst 1mm aan de rechterzijde! :)

    ok...niet echt schokkend maar heb toch maar twee shims aan de spur zijde gedaan om het evenwijdig te maken. Zoiets had ik niet echt verwacht. Zal mischien komen door de IRS as die net wat anders is opgebouwd dan de oude. Is mijn wagen nog breder geworden :)

    232mm is een mooie maat, de banden kunnen dan net onder de kap. Hoe breed zijn de voorwielen?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2009

Deel Deze Pagina