Pro10 Zelfbouw Project...

Yep, de achterwielen zijn evenwijdig aan de middenlijn...

De voorkant is +/- 210mm afhankelijk van het aantal graden camber. Heb het aan de onderzijde van het wiel gemeten dus...

Joost.

- Het is nu nog een mengeling van schroeven door elkaar. Uiteindelijk komt er een complete set RVS schroeven in om het gewicht wat omhoog te brengen.

Joost. :mrgreen:

Gaat wel snel Joost,
kennelijk geen passings problemen.

PS: ik heb bijna alle maten RVS cylinderkop en en verzonken kop in grote hoeveelheden op voorraad

CNC RC CAR PARTS

Ja, ging sneller dan ik verwacht had haha... Alles paste perfect!!!

Ja dat had ik gezien van die schroeven alleen wil ik geen cilinderkop boutjes maar lenskop zoals we die gewend zijn van de huidige modellen... Heb al even gekeken bij Square en daar ben ik voor een overcomplete set iets van € 14,-- kwijt dus dat komt wel goed...

Als je vier boutjes hebt met een maat van 3x12 verzonken kop voor aankomend weekend zou dat wel prettig zijn want nu zitten er tijdelijk boutjes in met een sleuf kopje, niet ideaal dus...

Joost.

Nee,

Reden dat titanium constructies soms lichter zijn dan aluminium, heeft er mee te maken dat je minder titanium nodig hebt, om de zelfde sterkte/stijfheid te krijgen.

For the record:
soortelijke massa aluminium: 2,755 kg/dm3
Titanium: 4,4 ... 4,8 kg/dm3

Per legering is dat natuurlijk nog lichtelijk anders

Okee, zullen we de discussies over dichtheden even ergens anders houden??? En daarmee mijn topic een beetje schoonhouden???

Alvast bedankt ;)

Joost.

Nee,

Reden dat titanium constructies soms lichter zijn dan aluminium, heeft er mee te maken dat je minder titanium nodig hebt, om de zelfde sterkte/stijfheid te krijgen.

For the record:
soortelijke massa aluminium: 2,755 kg/dm3
Titanium: 4,4 ... 4,8 kg/dm3

Per legering is dat natuurlijk nog lichtelijk anders

Ok dus titanium schroeven zijn zwaarder dan aluminium schroeven dank je wel.

Gisteravond tijdens de 2e ZAC de "maiden-run" gehad... Zo voor de eerste meters op de baan helemaal niet ontevreden eigenlijk. Paar kleine dingetjes die aan de auto gedaan moesten worden maar dat hou je altijd met een nieuwe auto. Helaas door de regenval halverwege de tweede serie kwalificaties werd de wedstrijd afgelast dus ik heb maar twee heats kunnen rijden maar die zeiden me al erg veel.

Nu dus verder met fine-tunen van alles op en aan de auto. Voor de mensen die de vraag in hun hoofd hebben, ik heb nog geen film materiaal van de auto maar dat zal binnenkort zeker wel komen. Hopen op wat beter weer zal ik aankomende week wel weer richting de baan gaan om verder te gaan.

Joost. :mrgreen:

Leuk filmpje ;)
Wat zou het heerlijk zijn als we in het zuiden van het land ook een mooie permanente baan hadden......

Wat wel opviel waren die arme baanzittertjes.......doe goed te werk gingen.

Vinden die kids leuk hoor... Rennen en vliegen over de baan en auto's inzetten en voor ons is het makkelijk. Hoeven we niet steeds naar beneden te lopen als er een auto af ligt ;)

Het was erg druk op de stelling dus vandaar dat dit filmpje vanaf de tribune gemaakt is. Binnenkort maar eens een filmpje maken vanaf de stelling, dan wordt het wat duidelijker allemaal...

Joost.

helaas kan ik het filmpje nog niet zien, mijn computer doet erg raar op het moment en youtube, hotmail en een boel andere dingen doen het niet meer.

Ik ben blij dat ik gisteren ben gegaan en niet vrijdag. Lekker rustig en veel kunnen rijden. Was erg leuk elkaar op te jagen. Moeten we vaker doen. Je auto gaat elke keer weer beter.... erg goed zelfs! Het kan alleen nog maar beter worden. Het eindpunt is nog lang niet bereikt dat is wel zeker.

ABSOLUUT!!! Was zeker leuk om zo samen te rijden! En een hoge trainingswaarde, beter dan tussen de TC's rijden die je toch wel voorbij rijd... Moeten we zeker vaker doen. En dan meteen bij elkaar gaan staan zodat je betere communicatie hebt tussen de ritten door qua handling en set-ups...

Nu eerst maar een beetje focussen op het ETS van aankomend weekend...

Joost.

Krijg net een zeer positief berichtje dat nagenoeg alle Asso onderdelen die nog in bestelling stonden binnen zijn en mijn kant op komen!!! Binnenkort dus wéér meer Asso blauw op de auto!!! Ook lag er een briefje in de brievenbus dat de RVS schroevenset klaar ligt om opgehaald te worden morgen dus dat is ook weer geregeld.

Nu binnenkort nog even een Asso VCS2 schokbrekerset regelen en een set veren en dan is alles helemaal zoals ik het wil. Ook komt er morgen een nieuwe Nissan P35 body en nog een Nissan die met een week binnenkomt. Alles krijgt langzamerhand zijn totaal-vorm... Als alles weer in huis is dan zullen er wel foto's volgen van het resultaat...

Joost.

Back