Pro10 Zelfbouw Project...

Daarna was het de beurt aan de center-shock welke eveneens van Team Asociated afkomstig is. Het is een VCS2 shock van de TC5...

De shock in onderdelen...

P235CS015.jpg

En de shock gebouwd...

P235CS016.jpg

Toen konden de motor-plate en bulkhead op de lower gezet worden. Het zijn extended pod plates van IRS. Deze zorgen ervoor dat de achteras 10mm verder naar achter komt te liggen zodat er meer vertandings mogelijkheden zijn...

P235CS018.jpg

De cross-brace kan op het chassis en zit vast met vier stand-offs van Team Associated afkomstig van de RC10R5 Oval...

P235CS020.jpg

De upper-pod plate was even een moeilijkheidje aangezien ik moest passen en meten om de motor er op elke stand goed in te passen maar het is gelukt en ook de upper kon op de rear-pod...

P235CS021.jpg

De complete voorophanging incl. montage plaat gezamelijk gemonteerd op het chassis, alles begint vorm te krijgen nu...

P235CS024.jpg

ziet er weer goed uit. Is je wielbasis nu langer of is dat gezichtsbedrog? Ben je afgestapt van de verplaatsbare lipo's?

PS:

Kun je wellicht de t-bar die ik je heb gegeven ook de 8 pivotschroefgaatjes aan 1 kant verzinken? Dan ga ik ook van diezelfde schroefjes gebruiken als jou om de pivot te bevestigen aangezien de bolkopschroefjes anders aan de onderkant tegen mijn chassis komen met die 2.2mm t-bar. Hebben die metrische pivotschroefjes ongeveer dezelfde dikte als de asso bolkopschroefjes voor de pivots?

Thanx! De wielbasis is standaard ietsje langer dan de vorige ja... Maar nu is hij wel instelbaar dus ik kan hem nog 2,5mm korter en 2,5mm langer maken. Ja, de verstelbare lipo's waren al van de baan. Ik moest ruimte creëren voor de achterpod die meer ruimte bied aan de motor...

Back