Hallo iedereen.
Herinneren jullie deze nog nog nog nog .........
Ik ben dit beestje helemaal aan het renoveren , hij is gezandstraald, poedergespoten etc etc. nieuwe rem en stuur systeem .... hij gaat binnenkort zijn 2e leven beginnen ... hoop ik
Ook de motor is uit elkaar gehaald inclusief de electronika ...
Vandaag alles weer aangesloten en het contactsleuteltje omgedraaid, eerst vreugde, maar dat maakte al snel plaats voor tranen...
Hij draaide wel , maar 1 cilinder die deed het niet. Er komen geen vonken aan de achterste cilinder.
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Onderaan het kastje waar de akku in zit hangen 2 blauwe dingen, de ontstekingen. Bij het uit elkaar halen , is er eentje licht beschadigd, een +pool brak een beetje af. Ik dacht dat ik het goed had gerepareerd (gesoldeerd en verstevigd met epoxy) , maar blijkbaar niet (alhoewel ik het niet zeker weet natuurlijk).
Hoe kan ik testen of die ontsteking daadwerkelijk defect is ( of dat ik het hele zooitje gewoon verkeerd heb aangesloten). Kan ik die ontstekingen gewoon omwisselen , of gaat dat niet met de timing ofzo? Als ik die gewoon kan omwisselen , betekend dan dat de motor in principe zal gaan draaien , maar dan alleen op de achterste cilinder. Want nu loopt de motor alleen op de voorste cilinder. Of zie ik het nu iets te simpel.
Of is er een betere manier om te testen of dit ding defect is?
Bedankt ,
Cor
Herinneren jullie deze nog nog nog nog .........

Ik ben dit beestje helemaal aan het renoveren , hij is gezandstraald, poedergespoten etc etc. nieuwe rem en stuur systeem .... hij gaat binnenkort zijn 2e leven beginnen ... hoop ik
Ook de motor is uit elkaar gehaald inclusief de electronika ...

Vandaag alles weer aangesloten en het contactsleuteltje omgedraaid, eerst vreugde, maar dat maakte al snel plaats voor tranen...
Hij draaide wel , maar 1 cilinder die deed het niet. Er komen geen vonken aan de achterste cilinder.
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Onderaan het kastje waar de akku in zit hangen 2 blauwe dingen, de ontstekingen. Bij het uit elkaar halen , is er eentje licht beschadigd, een +pool brak een beetje af. Ik dacht dat ik het goed had gerepareerd (gesoldeerd en verstevigd met epoxy) , maar blijkbaar niet (alhoewel ik het niet zeker weet natuurlijk).
Hoe kan ik testen of die ontsteking daadwerkelijk defect is ( of dat ik het hele zooitje gewoon verkeerd heb aangesloten). Kan ik die ontstekingen gewoon omwisselen , of gaat dat niet met de timing ofzo? Als ik die gewoon kan omwisselen , betekend dan dat de motor in principe zal gaan draaien , maar dan alleen op de achterste cilinder. Want nu loopt de motor alleen op de voorste cilinder. Of zie ik het nu iets te simpel.
Of is er een betere manier om te testen of dit ding defect is?
Bedankt ,
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: