Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat bedoelt u met `koppel` meten?
draaikoppel van moter of trekkracht van motor plus prop?
gr Richard
Zie ik daar de St 56 RC ? Met tweede generatie (= dicht van voren) demper?
WOT?.......Wide-Open-Throttle?
even zomaar een opmerking:
Zou de meting niet beter zijn met de draaistang van het bokje in het verlengde van de krukas? (het hart)en dan de hele opstelling vericaal plaatsen(principe van hely)
succes met je metingen
Richard
ps. heb ik wat gewonnen?
Hoi Gerben
Ik heb gehoort dat de LB uitvoering een andere poort timing heeft.
Dus misschien is deze motor minder geschikt.
Groet Robert-Jan
Koppel is, per definitie, geen (trek)kracht.Wat bedoelt u met `koppel` meten?
draaikoppel van moter of trekkracht van motor plus prop? ...
.
Ik hoop dat je draaias voldoende stabiel is om te kunnen meten. Dat deze as niet exact in het verlengde staat van de krukas is niet echt een probleem. Electro motoren zijn makkelijker te meten want P = U * I en dat is ook koppel maal toerental.
je kan ook een weegschaal onder een arm plaatsen met g en je arm lengte weet je dan ook wat het koppel is.
Groet Robert-Jan
Bij de ST 56 niet, het is het -iets- kleinere broertje van de ST 60, en het grote broertje van de (oude!) ST 51, allemaal hetzelfde carter.Ik heb gehoort dat de LB uitvoering een andere poort timing heeft.
Dus misschien is deze motor minder geschikt.
Bij de ST 56 niet, het is het -iets- kleinere broertje van de ST 60, en het grote broertje van de (oude!) ST 51, allemaal hetzelfde carter.
ST 40?Uiteindelijk is het zo dat mijn oude ST.40, die ook SPI heeft,
tegen de verwachtingen in goed draait in de lucht.
Mijn grote drama is steeds geweest dat ik slordig was met de tankopstelling. Nu ik daar vat op krijg, gaat het beter.