Er hoeft helemaal geen probleem te zijn,
de rijders die graag met een 0-graden regelaar rijden gaan gewoon lekker strijden en die klasse rijden.
Wie met de laptop aan de gang wil rijdt de andere klasse, beide met dezelfde motor.
Er zitten best veel voordelen aan zo`n vertimebare regelaar:
Je kan met een 13.5 turns gewoon 90 Km/u rijden,
Ja, dit gaat ook met een 4.5 Mod motor, alleen heb je dan wel een startkoppel dat bijna 3 keer zo groot is....dit startkoppel moet door de hele aandrijflijn opgenomen worden en hierdoor slijt alles extreem. Hier is de spanning in het materiaal van de aandrijflijn dus ook 3 x zo groot, deze vergelijking gaat niet op voor de hogere snelheid...
(dit aangezien het koppel snel daalt ivm. het oplopende toerental)
De 13.5 heeft veel minder startkoppel en dus ook veel minder accelratie
(tweede wet...F=m x a)
In het binnenveld is de 13.5 motor even snel, welke regelaar ook gebruikt wordt, de vertimebare loopt alleen verder door, de zogenaamde extra slijtage die bereikt wordt bij 90 Km/u is echt minimaal.
de rijders die graag met een 0-graden regelaar rijden gaan gewoon lekker strijden en die klasse rijden.
Wie met de laptop aan de gang wil rijdt de andere klasse, beide met dezelfde motor.
Er zitten best veel voordelen aan zo`n vertimebare regelaar:
Je kan met een 13.5 turns gewoon 90 Km/u rijden,
Ja, dit gaat ook met een 4.5 Mod motor, alleen heb je dan wel een startkoppel dat bijna 3 keer zo groot is....dit startkoppel moet door de hele aandrijflijn opgenomen worden en hierdoor slijt alles extreem. Hier is de spanning in het materiaal van de aandrijflijn dus ook 3 x zo groot, deze vergelijking gaat niet op voor de hogere snelheid...
(dit aangezien het koppel snel daalt ivm. het oplopende toerental)
De 13.5 heeft veel minder startkoppel en dus ook veel minder accelratie
(tweede wet...F=m x a)
In het binnenveld is de 13.5 motor even snel, welke regelaar ook gebruikt wordt, de vertimebare loopt alleen verder door, de zogenaamde extra slijtage die bereikt wordt bij 90 Km/u is echt minimaal.