OK , 3 de BUILDSTOPPER ... :-(
Vandaag de ontbrekende delen mogen ontvangen ..
MAAR MAAR MAAR ,
Zoals jullie kunnen zien op de foto is de nieuwe lager maar 5 mm hoog ipv 6 mm .
Hij heeft wel een gat van 10 mm maar hier is ook alles mee gezegd .
Dit geeft problemen nadien ..
Als ik dat zo inbouw , dan raakt het witte tandwiel net niet aan het frame , maar de aansluiting met het tandwiel van de andere as is ook niet goed ..
Als ik de lager 1 millimeter naar boven duw in de zwarte omhuizing dan is dit al vele beter .. maar zoals gezegd , de lager is maar 5 hoog ..
Dus dit werkt niet ..
Dan even verder knutselen , er moeten 2 koperen ringen over de as geschoven worden , maar deze zijn maar 10 dik ... en de as is 12 dik ... CHIC HÉ ..
Nu vanonder is de as 10 dik , dus ik heb ze vanonderen erin geschoven , maar ze hebben totaal geen functie zo , want ze moeten de speling opvangen tussen de lagerblok maar dit lukt niet omdat ze te klein zijn ..
Je kan zien dat er nog speling zit tussen de as en de koperen ringen ..
Deze hebben dus totaal geen nut zo .. ik kan ze even goed weglaten ..
Maar ik heb ze nodig om de speling op te vangen , bij een 10 mm as zou dit geen probleem zijn peins ik .
Nu als ik de alu lagerblok nog ietsje naar onderen zou schuiven zou deze ook geen houvast meer hebben , want de as gaat daar over van 12 mm naar 10 mm .
Dan heb ik de mechaniek eens in de romp geplaatst zover als hij klaar is ;-)
Ik heb al onmiddellijk gezien dat de hoogte van de heckrotorunit niet goed is ..
Ik kom met mijn aandrijfas tegen de romp op , dus die unit moet zakken ..
Dat gaat , maar dan is er wel geen inkeping voorzien om de tandwielen te caleren ..
Nu we zouden zelf zo een inkeping kunnen maken met den DREMEL , maar dat is niet de bedoeling hé , als ze een mechaniek maken voor een 12 mm as , dan moet alles kloppen , anders kunnen we beter de mechaniek zelf maken ..
De handleiding voor de 12 mm mechaniek klopt dus ook lang gene kant ..
Dus ik ben weer STIL , ik weet niet hoe dit alles op te lossen , den Guy zal even langs moeten komen om deze problemen eens te bekijken , maar hoe dit verder gaat weten we pas na het weekend ..
Het heeft niet veel gescheeld of de mechaniek had zijn eerste vlucht al achter de rug ... ;-)
BUILDSTOP NR 3 is een FEIT .. en dit zal er eentje zijn van langere adem ...
Grtz
Ron