Project AH-1S COBRA

Hei Arie ,

JA is inderdaad een beetje balen , ik had alles graag eerder gehad ..
Maar ja alles is opgelost ... :snipersmile:

Snap_20120903184203_001.png

Snap_20120903184235_002.png


Grtz
Ron
 
Build stop .. Alweer :-(

MISERIE MISERIE ..

We zijn aan de mechaniek begonnen ..
MAAR we zijn alweer kunnen stoppen .. :snipersmile:

OK .. den uitleg ..

Op BLZ 1 van de manual moeten er in blok 830/55 2 lagers gemonteerd worden .
38/1 : 6x19x6
39 : 8x22x7

Op zich geen probleem , althans nu nog niet .. dus we gaan verder ..

Dan op BLZ 3 van de manual mis ik part 830/54 ( lagerblok ) en part 39 ( is een lager van 8x22x7 )
Deze zitten niet in het zakje nummer 1002-80/3 ..
MISSING PART .. OK opzich geen probleem , we kunnen verder bouwen .

OK , dan BLZ 4 , hier moeten we de rotoras die van onderen 10 mm is in de eerste lager 6x19x6 duwen van BLZ 1 ..
Zoals je al kan lezen zal dit niet gaan want de lager is maar 6 mm en de rotoras ( 12 mm ) is van onder 10 mm ..

Dit is wel een BUILD STOPPER ... MILJ..R

Het gekke is dat de 12 mm rotoras wel in alle andere delen gaat die in de mechaniek zitten , enkel niet in de lager van BLZ 1 ..

Ik heb al vele mechanieken en heli's gebouwd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt ..

PS :

ik heb de handleiding eens bekeken bij VARIO voor de 12 mm as mechaniek en daar melden zij dat de lager op BLZ 1 .. bestelnummer 55/1 heeft 10x19x5 .. maar die heb ik dus niet gekregen en die moet ik hebben ..

OK ... dus we gaan alweer moeten contact opnemen met den VARIO MAN ..

WA ZIJN DIE DAAR BEZIG ... :rolling:

Grtz
Ron
 
Build stop .. Pictures

En we liggen dus stil ... tot morgen weliswaar , de ontbrekende stukken en de andere lager zijn reeds onderweg .
Het zou inderdaad niet mogen dat zulke fouten gemaakt worden bij deze of elke andere leverancier van zulke heli's .
Maar allee , we zullen ze het maar vergeven hé .

enkele stille sfeerbeelden ...

DSC_00161.jpg


DSC_00171.jpg


DSC_00211.jpg


DSC_00181.jpg


DSC_00201.jpg


DSC_00191.jpg


Grtz
Ron
 
Wat jammer dat het zo tegen zit met de bouw van het mechaniek. Ging het zo goed met de romp, zo kl@#$@ gaat het met het mechaniek.

Succes, ik weet zeker dat dit goed komt. Is het niet linksom dan wel rechtsom.

Groetjes Rob.
 
OK , 3 de BUILDSTOPPER ... :-(

Vandaag de ontbrekende delen mogen ontvangen ..
MAAR MAAR MAAR ,

DSC_00231.jpg


DSC_00241.jpg


Zoals jullie kunnen zien op de foto is de nieuwe lager maar 5 mm hoog ipv 6 mm .
Hij heeft wel een gat van 10 mm maar hier is ook alles mee gezegd .
Dit geeft problemen nadien ..

DSC_00251.jpg


DSC_00291.jpg


Als ik dat zo inbouw , dan raakt het witte tandwiel net niet aan het frame , maar de aansluiting met het tandwiel van de andere as is ook niet goed ..

DSC_00271.jpg


Als ik de lager 1 millimeter naar boven duw in de zwarte omhuizing dan is dit al vele beter .. maar zoals gezegd , de lager is maar 5 hoog ..

Dus dit werkt niet ..

Dan even verder knutselen , er moeten 2 koperen ringen over de as geschoven worden , maar deze zijn maar 10 dik ... en de as is 12 dik ... CHIC HÉ ..
Nu vanonder is de as 10 dik , dus ik heb ze vanonderen erin geschoven , maar ze hebben totaal geen functie zo , want ze moeten de speling opvangen tussen de lagerblok maar dit lukt niet omdat ze te klein zijn ..

Snap_20120906152109_001.png


Snap_20120906152512_002.png


DSC_00261.jpg


Je kan zien dat er nog speling zit tussen de as en de koperen ringen ..
Deze hebben dus totaal geen nut zo .. ik kan ze even goed weglaten ..
Maar ik heb ze nodig om de speling op te vangen , bij een 10 mm as zou dit geen probleem zijn peins ik .
Nu als ik de alu lagerblok nog ietsje naar onderen zou schuiven zou deze ook geen houvast meer hebben , want de as gaat daar over van 12 mm naar 10 mm .

Dan heb ik de mechaniek eens in de romp geplaatst zover als hij klaar is ;-)
Ik heb al onmiddellijk gezien dat de hoogte van de heckrotorunit niet goed is ..
Ik kom met mijn aandrijfas tegen de romp op , dus die unit moet zakken ..
Dat gaat , maar dan is er wel geen inkeping voorzien om de tandwielen te caleren ..

DSC_00301.jpg


DSC_00311.jpg


Nu we zouden zelf zo een inkeping kunnen maken met den DREMEL , maar dat is niet de bedoeling hé , als ze een mechaniek maken voor een 12 mm as , dan moet alles kloppen , anders kunnen we beter de mechaniek zelf maken ..

De handleiding voor de 12 mm mechaniek klopt dus ook lang gene kant ..

Dus ik ben weer STIL , ik weet niet hoe dit alles op te lossen , den Guy zal even langs moeten komen om deze problemen eens te bekijken , maar hoe dit verder gaat weten we pas na het weekend ..

Het heeft niet veel gescheeld of de mechaniek had zijn eerste vlucht al achter de rug ... ;-)

BUILDSTOP NR 3 is een FEIT .. en dit zal er eentje zijn van langere adem ...

Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt:
Hey Ron,

Das effe een domper op de feestvreugde hé. Nog een geluk dat 't goe weer is, kan je tenminste toch nog gaan vliegen :D.

P.S. Mijn Hughes heeft de aarde weer onzacht gekust (motoruitval) en mijn Trex600 wil na lagervervanging niet meer met mij praten. Heb gelukkig nog de 700, zou anders technisch werkloos zijn !!

't Is alleszins te hopen dat je vlug uit dit sukkelstraatje geraakt he, had dit wel niet verwacht van Vario, maarja .......... 't is zo.

Tot binnenkort.

Gr,
Ron
 
Hei Ron ,

Ja ik had zo iets horen waaien dat er ook bij U vanalles gebeurd was ..

Ja bij VARIO hebben ze hun huiswerk niet tegoei gedaan ..
Ik snap er niets van .. de handleiding klopt niet , de stukken kloppen niet .. enzo ...
Ik vindt toch voor de centen wat het kost dat ze kwaliteit moeten leveren ..

Maar ja , we zullen zien hoe we hier uitgeraken .. maar er klopt iets helemaal niet met deze mechaniek .

Grtz
Ron
 
Ooit heb ik hier eens in andere bewoordingen geschreven dat: "ne Vario schaalheli vliegend krijgen gene kouwe pap is..." en "als je ooit zelf een Vario vliegend hebt gekregen, dan kijk je anders naar andere vliegende Vario's".

Gewoon doorgaan Ronny, onder het motto... "alles kan beter", ook bij Vario.

Heligroeten,

Nick
 
Hei Nick ,

Das waar wat je schrijft ...
Dus we gaan gewoon door ...
Na enkele uren research te hebben gedaan zijn we al iets wijzer geworden ...
We hebben wel een electromechaniek , maar we hebben de handleiding van de BENZINE mechaniek met een 12 mm rotoras eens bekeken op de VARIO website .
En deze geeft al wat meer uitleg .
De juiste lager is al afgebeeld met de juiste nummer , maar ook de opvulling van 1 mm is al te zien op deze benzinehandleiding .
Partnummer 2 x 91010 is nodig om de speling van 1 mm op te vangen .
Dus we zijn al iets verder ..
Je moet gewoon 2 handleidingen hebben om deze mechanieken te bouwen ... ;-)

Het aansturen van de heckrotor zullen we ook wel opgelost krijgen .

En dan is er nog een probleem met de 40 ° aansturingsunit ..
Deze loopt vrij stroef , ik heb ze gemonteerd zoals aangegeven op de tekening .
Het probleem ligt hem in de GEARMESH , de tandwielen hebben geen enkele speling tov elkaar en das niet goed .
Ik heb ze gedemonteerd omdat ze stroef liepen , weer gemonteerd , weer gedemonteerd , weer gemonteerd , weer gedemonteerd , gekeken , gekeken maar helaas , ik vindt de oplossing niet ..

Dus ook hier hebben we de raad van de schaalhelispecialisten nodig ..

Alles komt goed , enkel rustig blijven , en blijven ademen ..

Grtz
Ron
 
Tja, ik lees het met veel verbazing... en verwondering. Zulke grote fouten in de onderdelen en handleiding verwacht je echt niet bij een merk wat al zolang meespeelt en ontwikkelt. Pak je een t-rex 700 dan is alles compleet en past alles perfect zonder 1 aanpassing. Gek, dat moet vario toch ook makkelijk kunnen.

Wel super dat je gewoon doorgaat :) Moet ook wel, straks staat er iets super moois ;)
 
Tja, ik lees het met veel verbazing... en verwondering. Zulke grote fouten in de onderdelen en handleiding verwacht je echt niet bij een merk wat al zolang meespeelt en ontwikkelt. Pak je een t-rex 700 dan is alles compleet en past alles perfect zonder 1 aanpassing. Gek, dat moet vario toch ook makkelijk kunnen.

Wel super dat je gewoon doorgaat :) Moet ook wel, straks staat er iets super moois ;)

Awel da vindt ik dus ook ..
De bouwer van een VARIO mechaniek moet niet zelf gaan zoeken naar waar hij de stukken en handleidingen kan vinden voor alles samen te bouwen , dat moet gewoon TIP TOP zijn , zeker in dezen tijd , het wordt tijd dat VARIO daar eens werk van maakt .
Nu ik ga ze zien op JET POWER en ik ga mijn problemen alvast melden daar , doen ze er iets mee , goed , doen ze er niets mee , tja ..
We zullen wel zien .
Voor de rest komt alles in orde hier .... updates volgen ..

Grtz
Ron
 
Amai Ronny, wat een ellende allemaal..zou idd niet mogen gebeuren, maar ik vrees dat je niet de enige zult zijn met "probleemkes"
Geweldig dat je alles in orde hebt gekregen,en er weer een flinke "lap" op hebt gegeven :-)
Rustig de tijd nemen om alles uit te lijnen, en het mechaniek tijdig eens laten proefdraaien om eventuele resonanties te ontdekken voor het te laat is..

keep up the good work!

Didier
 
Uuh Ron,

Als je de heli dadelijk gaat hoveren zal de romp altijd schuin hangen.
Normaal staat een mechaniek naar voren en naar links of recht gekantelt, afhankelijk van de draairichting van de rotor, in een romp. Hierdoor hangt het model in hovervlucht netjes recht, cq beetje achterover.

Groetjes Rob.
 
Back
Top