Project AH-1S COBRA

Hei Didier ,

ja ja , het ging niet van een leien dakje , maar alles is goed gekomen .
Den Guy is deze morgen bij ons thuis geweest en heeft alles goedgekeurd nu .
Dus we zijn terug op schema .



Hei Rob ,

Ik moest de mechaniek stoel wel rechtzetten , deze was ( lichtjes ) verwrongen zodat de mechaniek er niet op kon geplaatst worden .
Dit had meerdere oorzaken , waar hij op rust was niet helemaal recht enz .
Maar ik kan nog altijd de handel opvullen zodat de juiste vliegeigenschappen zullen bekomen worden . Ik ga hem uiteraard ietsje naar voren laten hellen en ietsjes naar rechts laten hellen .
Alles komt goed ..

Wordt vervolgd dus .

Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht; "Ik meld het even voordat je spijt gaat krijgen en alles weer moet verbouwen." Maar als het frame (stoel) voor de romp krom is dan zul je dit natuurlijk eerst moeten oplossen voordat je het mechaniek zijn uiteindelijke positie in de romp krijgt.

Ik volg je draatje met veel plezier. Helaas kan ik zelf niet verder met de Bell 222. Mijn vriendin en ik hebben net de sleutels van ons nieuwbouw huis gekregen en zijn nu weer druk bezig met een schuur. De bouwzolder komt pas als laatste.

Succes van uit N. Brabant NL.

Gr. Rob.
 
Hei Rob ,

Het was eigenlijk niet de framestoel die krom was maar de romp vanbinnen , eigenlijk de uitsteeksels ( polyester gietsels ) van het landingsgestel , allee het is moeilijk te expliceren .

Ik heb wel gezien dat de mechaniek hoe hij nu gemonteerd is al van zijn eigen naar voren staat , dus dat is al goed ...
Nu nog even de mechaniek nog een beetje naar rechts laten hellen , want we hebben een links draaiende UNIT ..

enkele sfeerbeelden ..
Je ziet duidelijk de vooruitkieping van de mechaniek ..

DSC_00691.jpg


DSC_00701.jpg


En Rob , merci voor het meedenken , doet me veel plezier ... ;-)
En klus er nog maar goed op los in U nieuwe thuis ..


Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt:
Hey hey, 'k ben net terug van Niederrheim + Willebroek... mooie machines en prachtige vluchten gezien. Ook de nachtvluchten waren om duimen en vingers van af te likken. Opnieuw een aantal "never seen before" ervaringen gehad.
Helaas, helaas trok de vluchtplanning op niks. Na 6 uur wachten en aanschuiven stonden er nog 30 piloten voor ons in de file!
In Niederrheim begrijpen ze blijkbaar nog niet dat 3D- en schaalhelivliegen moeten worden gescheiden en moeten worden verdeeld over 2 vliegzones. Ma, wie zijn wij om hen dat te vertellen...
We zijn dan maar afgezakt naar Broken Wings in Willebroek... en we hebben er genoten en gevlogen...
Op naar volgend weekend voor de happening van het jaar: JetPower.

Heligroeten,

Nick
 
Hei Nick ,

Het was een mooie meeting daar in Niederrheim , maar inderdaad als je wou gaan vliegen dan was het een probleem ... ;-)

En JA hoor , nu vrijdag JETPOWER ... oleeeeeeeeeeeeee ..
3 daagjes ..

Grtz
Ron
 
Ziet er weer goed uit Ronny,

Maar tot mijn verbazing staat de heckrotor bij de cobra aan de rechterzijde, terwijl de rotor toch linksom draait..Ik vraag me af waarom ze dat hebben gedaan??
Heb je daar een uitleg voor?

Didier
 
Hei Didier , ik zou het niet weten ....
Maar inderdaad , op de bouwtekeningen is het zo dat de heckrotor rechts staat en ook op de REAL ONE staat de heckrotor rechts . Dus dat gaan we ook zo houden .
De mechaniek draait linksom , hmmm .. even apeldoorn bellen ... of YOU TUBE kijken

Ik ben eens op zoek gegaan naar een filmpje van de COBRA ..
En ik heb er een gevonden met een electromechaniek .
Deze draait inderdaad naar links op de hoofdrotor , maar de heckrotor staat ook rechts gemonteerd , deze man heeft dat opgelost , volgens mij , door het tandwiel dat de heck aandrijft ( wat nu onder de aandrijving staat ) gewoon erboven te plaatsen .. en dan draait de heck de andere kant uit ..
Bij mij COBRA draait de heck nog naar links als je er zo tegen aan kijkt zoals de heli in het filmpje staat , dus dit is misschien de uitleg hiervoor .. tandwiel boven de aandrijving plaatsen ipv eronder ..



Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Didier , ik zou het niet weten ....
Maar inderdaad , op de bouwtekeningen is het zo dat de heckrotor rechts staat en ook op de REAL ONE staat de heckrotor rechts . Dus dat gaan we ook zo houden .
De mechaniek draait linksom , hmmm .. even apeldoorn bellen ... of YOU TUBE kijken

Ik ben eens op zoek gegaan naar een filmpje van de COBRA ..
En ik heb er een gevonden met een electromechaniek .
Deze draait inderdaad naar links op de hoofdrotor , maar de heckrotor staat ook rechts gemonteerd , deze man heeft dat opgelost , volgens mij , door het tandwiel dat de heck aandrijft ( wat nu onder de aandrijving staat ) gewoon erboven te plaatsen .. en dan draait de heck de andere kant uit ..
Bij mij COBRA draait de heck nog naar links als je er zo tegen aan kijkt zoals de heli in het filmpje staat , dus dit is misschien de uitleg hiervoor .. tandwiel boven de aandrijving plaatsen ipv eronder ..



Grtz
Ron

Je moet het zeker houden zoals het origineel, en de heck in't filmke draait idd de goede kant uit, met de leading edge van het tailrotorblad naar de hoofdrotor toe..
Oh ja, foto van kiowa is nog niet gelukt vandaag..

greets,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jetpower 2012

Zo , we zijn weer terug van een onvergetelijk weekend .
JETPOWER 2012 was de moeite .
Een klein verslag met sfeerbeelden .

Eens aangekomen in BAD NEUENAHR hebben we Nick zijn nieuwe aanwinst geparkeerd net niet in de FlightLine .

DSC_0121klein.jpg


DSC_0005klein.jpg


Er was uiteraard ZEER veel volk in en op en rond de weides .
Vele eetgelegenheden en drank waren voorzien .
Als ook 2 grote tenten waar veel hobbymateriaal kon aangekocht worden ..
amai amai amai ... da gaat weer geld kosten .

een prachtige heli ... den APACHE .. wooooooooooooaaaaaaaaaaawwwww

DSC_0053.jpg


Het VLIEGPAK van den JETMAN ..

DSC_0012klein.jpg


DSC_0413klein.jpg


JET na JET na JET na JET na JET de lucht in ..

DSC_0132klein.jpg


DSC_0209klein.jpg


DSC_0187klein.jpg


Ook vele mooie synchroon vluchten hebben we gezien , maar den TOPPER was vader en zoon , vader met den echte Real One , zoon met den kleine Marchetti .
Man man ... nooit gezien ..
En ja hoor , het was synchroon tot en met de landing ..

DSC_0561klein.jpg


DSC_0594klein.jpg


Ook een GROTE SHOW hebben we gekregen van den JETMAN .
Yves Rossy vloog dan ook meer dan 3 minuten door het luchtruim met zijn JETPACK .

DSC_0607.jpg


DSC_0012klein.jpg


DSC_0628.jpg


DSC_0646klein.jpg


Onvergetelijke beelden .. ;-)

Veel volk .. oleeeeee ..

DSC_0622klein.jpg


DSC_0621klein.jpg


En sommigen hadden hun eigen (JETBIRD) vogel bij ..

DSC_0542klein.jpg


Zo .. moe maar o zo content denken we terug aan een onvergetelijk weekend ..
Volgend jaar hebben we reeds gereserveerd ..

En jajajajaja straks gaan we weer aan de slag met den COBRA ..
We hebben weer inspiratie opgedaan ..
See Ya

Grtz

Ron
 
Laatst bewerkt:
Haha , veel daarvan heb ik zaterdag gezien bij de aankoop op jetpower.
Nu weet ik waarvoor het dient.

Volgend jaar ga ik ook een volledig weekend naar jetpower alsook met een dikke portemonnee want heb mij nu nog redelijk kunnen beheersen :)
 
Hey hey Ronny,

je fotoreportage van JetPower is prachtig. Ze illustreert de sfeer en de magie waarvan we 3 dagen lang hebben mogen genieten. In Bad Neuenahr weten ze hoe ze een modelbouwfeestje moeten organiseren. De combinatie van de beurs en de meeting is een succesformule die elk jaar opnieuw aanslaat...

... enne JetPower 2013 staat al op mijn agenda.
Tot zondag bij Albertino... dan sluiten we het seizoen af in schoonheid.

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt:
Hey hey Ronny,

je fotoreportage van JetPower is prachtig. Ze illustreert de sfeer en de magie waarvan we 3 dagen lang hebben mogen genieten. In Bad Neuenahr weten ze hoe ze een modelbouwfeestje moeten organiseren. De combinatie van de beurs en de meeting is een succesformule die elk jaar opnieuw aanslaat...

... enne JetPower 2013 staat al op mijn agenda.
Tot zaterdag bij Albertino... dan sluiten we het seizoen af in schoonheid.

Heligroeten,

Nick

Albertino is zondag 23 september hé
 
Hei Nick ...

Yep , JETPOWER is The Place to Be .. dus volgend jaar zijn we er sowieso weer bij ..

En uiteraard zien we ons zondag voor de laatste meeting van het jaar ... ;-)

Grtz
Ron
 
Back
Top