Hey Corsairk, jouw donkerbruin vermoeden zit in de juiste richting.
'k Ben idd. serieus aan het overwegen om de Cobra te motoriseren met een elektromotor.
'k Zal enkele redenen op een rijtje zetten:
- natuurlijk speelt de crash met de Alouette een psychologische rol. Het vertrouwen in benzinemotoren is weg. Ook al was ik er een mega fan van. Maar dat is in mijn geval begrijpelijk. Nu, ik blijf wel vliegen met benzinemotoren, maar niet meer in schaalhelis die voorzien zijn van super veel detaillering.
- hopelijk minder onderhoud aan de machine. De microtrillingen die een benzinemotro creëert vreten aan de detaillering.
- Functionele luiken, nodig om de motor te kunnen starten, zijn niet nodig.
- altijd een propere machine (geen uitlaatsysteem).
- het geluid van een elektromotor is veel schaalgetrouwer dan dat van een benzinemotor.
Met de huidige regelaars verloopt ook het optoeren mooi schaal.
- en last, but not least... in hoe langer, hoe minder clubs mag er met thermische motoren worden gevlogen. Ik vrees dat deze trend zich eerder zal doorzetten, dan zal keren. Dus elektro is the future, willen of niet.
Het grote nadeel van elektro is de prijs van de batterijen die nodig zijn om een beetje confortabel te kunnen vliegen en natuurlijk ook de beperktere vliegtijd op zich...
De pro's en contra's van beide motorisatiesystemen spoken tegenwoordig constant door mijn hoofd...
De komende weken hak ik de knoop wel door...
Heligroeten,
Nick
'k Ben idd. serieus aan het overwegen om de Cobra te motoriseren met een elektromotor.
'k Zal enkele redenen op een rijtje zetten:
- natuurlijk speelt de crash met de Alouette een psychologische rol. Het vertrouwen in benzinemotoren is weg. Ook al was ik er een mega fan van. Maar dat is in mijn geval begrijpelijk. Nu, ik blijf wel vliegen met benzinemotoren, maar niet meer in schaalhelis die voorzien zijn van super veel detaillering.
- hopelijk minder onderhoud aan de machine. De microtrillingen die een benzinemotro creëert vreten aan de detaillering.
- Functionele luiken, nodig om de motor te kunnen starten, zijn niet nodig.
- altijd een propere machine (geen uitlaatsysteem).
- het geluid van een elektromotor is veel schaalgetrouwer dan dat van een benzinemotor.
Met de huidige regelaars verloopt ook het optoeren mooi schaal.
- en last, but not least... in hoe langer, hoe minder clubs mag er met thermische motoren worden gevlogen. Ik vrees dat deze trend zich eerder zal doorzetten, dan zal keren. Dus elektro is the future, willen of niet.
Het grote nadeel van elektro is de prijs van de batterijen die nodig zijn om een beetje confortabel te kunnen vliegen en natuurlijk ook de beperktere vliegtijd op zich...
De pro's en contra's van beide motorisatiesystemen spoken tegenwoordig constant door mijn hoofd...
De komende weken hak ik de knoop wel door...
Heligroeten,
Nick
Laatst bewerkt: