Project AH-1S COBRA

Ziet er weer een fikse uitdaging uit, 't zal weer kwestie zijn van de dingen er op een eenvoudige manier toch realistisch laten uit te zien.
Alu tubes voor de launchers? geen idee, maar zijn de tubes van plasticard niet lichter? Het zijn er heel wat, dus elke gram gewonnen....ge weet wel.. ;-)

Greetz, Didier

Hei Didier ,

Ik ben eens gaan winkelen en de ALU TUBES zijn 1 gram per staaf van 1 meter zwaarder dan de ABS of plastic tubes ... dus dat is niet veel he ...
Maar ik heb 19 gaten op te vullen van 24 cm lang , dit 2 maal , .... dat zou zo een 6 meter van die tube moeten worden , ik ga dat niet doen omdat ik dan 150 gram per rocketlauncher uitkom ... de TOW launcher nog niet meegeteld ... dus dat zou een 0.5 Kg zijn als de missiles af zijn ... en dat is te zwaar , dus we gaan het anders doen om gewicht te besparen ...

Er zullen alu pijpjes inkomen , maar niet door en door , ...
Meer daarover in de volgende dagen ..

Maar , de POLYSTYROL van 0.3 mm was op bij de winkel , en deze heb ik dus nog niet in mijn bezit ... en die moet ik hebben ...
Ik heb een paar mailtjes de wereld ingestuurd om me deze aan te schaffen ... dus het is nu even wachten op deze POLYSTYROL platen van 0.3 mm ..
We kunnen wel verder bouwen en de voorbereindingen treffen voor de PODS , dus we hebben nog werk ....
Maar eerst even gaan werken straks , ja ja , voor BIBI geen feestdag vandaag .... :zon:
Maar morgen gaan we weer aan de slag ...

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hey Ronnie,

en als je nu Carbon buis neemt? heb je gelijk een zwarte binnenkant die niet meer glimt als metaal.... Is volgens mij véél lichter. En als het écht licht moet, dan rol je voorzichtig een stugge kwaliteit papier rond een doorn, verlijm je dat en nevel je dat zwart aan aan de binnenkant. Het heeft daar toch niks aan krachten te verwerken (tenzij je werkende raketwerpers wil maken).

Ik weet uiteraard niet hoe zwaar de rest van je schaaldetails zijn, maar op zich, als je de rest licht gehouden hebt, zal 300 gram niet heel veel uitmaken. Met paddelstang merk je er niet heel superveel van en hij mag gerust een kilo of 11 gaan wegen voor hij lastig begint te vliegen.

De mijne weegt 10.1 kilo ongetankt, en meestal zal een electro aandrijfset incl LiPo's nét een klein beetje lichter uitvallen dan een benzine aandrijfset, denk ik?

Gewoon alle componenten wegen, als je zonder rotorbladen rond de 10 kilo zit, zit je hardstikke goed met het gewicht.

Groet, Bert

Hei Bert ,

CARBON , inderdaad , is Superlicht ...;-) merci , even niet bij stilgestaan , en we vliegen al jaren met carbon helis , :cool:

De rest van de schaaldetails zijn licht , echt licht , met Balsa als hoofdingrediënt ..

Dus ik denk dat we goed zitten nu , eens even een weegtest doen in het weekend .

Bert , merci ..

Grtz
Ronny

Oeps ...

Snap_20111112174551_001.png

Snap_20111112174611_002.png

Snap_20111112175133_004.png

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hey hey altijd maar doorbouwende Cobravriend,

elke vooruitgang blijft opnieuw een genot om te bekijken en te lezen.
De oplossingen die je bedenkt zijn mega interessant, net als de mislukkingen. Hier gaan toekomstige Cobrabouwers echt iets aan hebben. Inclusief dezen jongen. Als ik heel binnenkort de bouw van mijn eigenste Cobra hervat heb ik een schat aan bouwinfo ter beschikking. Thx, thx, thx.
Eigenlijk zou 'k er dit weekend een serieuze bouwlap hebben kunnen op geven, maar door het prachtige weer en de nagelnieuwe T-Rex 600 heb ik de bouwtafel niet gezien... ma, het vliegplezier was des te groter.

Heligroeten,

Nick

Hei Schaalhelivriend 'COBRA' ' Blue Bird ' Nick , :-)

Ja ja .... dat bouwen is verslavend he .... :cool:
Ik kan niet stoppen .... das gelijk werken , doe ik ook zo graag ... :zon:

Merci , de oplossingen , de materiaal keuzes , dat is ook de bedoeling he , dat we van mekaar dingen opsteken , maakt het enkel maar gemakkelijker ...

Ja dat zal wel , vliegen is inderdaad heel plezant , en is de T REX 600 op punt ... vliegt hij naar wens ???

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hei Nick ,

Merci , maar functioneel zullen ze niet worden ..
Het zou inderdaad spectaculair zijn ... :cool: :snipersmile:

Grtz
Ronny

Hallo,

ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen, maar pas geregistreerd.
Het bouwverslag van de Alouette 2 van "Nick" ken ik zowat van buiten, waarschijnlijk omdat ik er zelf mee bezig ben.
Nu was ik begonnen aan een Bell 230, en wou eventuele info op dit forum vinden.
Tijdens mijn zoektocht zag ik het verslag van de cobra, wat ikzelf een zeer mooi model vindt.
Toen ik alle pagina's bekeken heb is mijn mond toch enkele keren open gevallen.
Doet is echt niet normaal hoe mooi deze heli dag na dag mooier wordt.
Ben al bang om mijn Bell schaal te maken, dit is niet te evenaren.
Proficiat voor dit resultaat, trouwens Nick, ook proficiat met jou Alouette, mooi, mooi, mooi

Veel succes verder

Groeten,

Patrick

Hey Patrick,

we doen ons best en we amuzeren ons.
Maar het echte mooie aan heel de zaak is, dat we hier op het forum zielsgenoten tegenkomen waarmee er live toffe vriendschappen ontstaan... welkom dus bij de club der schaalhelifreaks en 'k heb de indruk dat we mekaar wel ne keer ergens zullen tegenkomen.

Heligroeten,

Nick

Hei Patrick ,

Welkom , in het schaalheliwereldje ...

Zoals Nick het al zei , de bedoeling is om U te amuseren met de bouw van je heli ..
je moet dit beginnen als je wil bouwen , vliegen komt wel , maar is voor mij niet de hoofdzaak ...
Hoelang het ook duurt , hoeveel je ook moet lezen en docu bekijken , het maakt niet uit ... bouwen is de leuze .
Dit forum , deze mensen op dit forum helpen U zo goed en zo kwaad als ze kunnen , ik ben zo ook gestart , ik heb de COBRA van Nick indertijd gezien en ik was verkocht , en Nick ( coach Nick ) heeft me een geweldige start gegeven , alles wat hij wist heeft hij me uitgelegd ... en toen ben ik iets later mijn eigen weg ingedraaid ... maar Nick heeft de basis gelegd ...
En zo ontstaan er vriendschappen , LIVE ontmoetingen , meetings enzoverder ... de passie voor deze helis wordt gedeeld hier ...
Dus ik zou zeggen , maak er iets moois van , post mooie fotos en vraag er maar op los ... als je iets niet weet ... dan krijg je zoals gezegd altijd een antwoord van iemand ...

Dus ..... laat die fotos maar komen ...
en HAVE FUN with the BUILD ...

Grtz

Ronny

Ja Ronny ik moet toe geven petje af alweer.
Dit ziet er gewoon weg fantastisch uit.

Welke bewapening komt er nog op?

Ik blijf het volgen zelfs van uit hier. Zo heb ik wat afleiding van het werk en het leest gelijk een tijdschrift. Dat noemen ze ontspanning.

Hei Bert ,

Merci ,
Er komen nog TOW Launchers op , 4 stuks ... aan iedere kant ... 8 eigenlijk dus ...

En een 3 loops van voor op de heli ...

Allee , ontspan U nog maar goed dan met het lezen van de postings van aller helibouwende mannen hier ...
:snipersmile:

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hi Ronny en Nick,

ik begin al stilaan bang te krijgen dat ik meer achter de pc ga zitten dan te bouwen.
Het is inderdaad een leuk forum, en zodra ik foto's heb zal ik ze trachten op het forum te zetten.
Ik ben eigenlijk meer een vlieger, dan een heli piloot, maar na de nodige problemen enkele jaren geleden met de Bell 205 heb ik de draad weer opgenomen, en ben ik liever aan het rondvliegen met mijn benzine trainer dan elk ander toestel dat hier staat te pronken.
Een kwestie van wat je op het moment leuker vind.
Alleen de uitdaging om er iets mooi's van te maken ?

Zodra ik iets op foto heb, zijn jullie de eerste die het zullen zien !!

Gr,

Patrick

Hei Patrick ,

Ma neen , gene bang hebben , als je een maal aan het bouwen bent , dan ben je niet meer aan het denken aan de PC ... ;-)
Maar moest iets niet lukken , wil je iets weten , dan horen we het graag he ...

Grtz
Ronny

Aha! Niet de laatste schaalheli die ge gaat bouwen..da's mooi om te horen..
Launchers zien er tiptop uit, nu maar wachten op het totaalplaatje als ze beide af zijn :-)

Back