Project Fokker FII Schaal 1:5

Goedemorgen Frank, :morning:

Complimenten. Ziet er keueueuerig uit, ik val in herhaling, maar er kan gewoon niets anders gezegd worden. KLASSE!!!!!

Ik had nog een vraagje, ik zag, dat je al een piloot had voor de FII, er was n.l. in een eerder bouwstadium een hoofd te zien, op de plaats waar de cockpit zit.
Heb je die piloot zelf gemaakt of kun je die ergens kopen en zo ja, waar? Ik ben n.l. zelf ook op zoek naar een (of twee) piloten in de schaal 1:5. Zo hier en daar al eens rondgekeken, maar wat ik zag waren alleen plastic poppetjes (te zwaar) en bouwsetjes, maar dan in 1:4. Dat wordt een beetje te groot voor in mijn S11.
BVD :)

Ik ben benieuwd naar de eerste vliegfoto's. :proost:

Groetjes, Jan Hamminga.

4stroke zei:
Heb je die piloot zelf gemaakt of kun je die ergens kopen en zo ja, waar?.
De piloot komt van HA designs:www.thepilotpeople.co.uk
ze zien er behoorlijk goed uit en zijn erg licht,
de gezichten moeten wel (over)geschilderd worden omdat de gebruikte kunststof (latex?) op den duur bruin word.....

4stroke zei:
Ik ben benieuwd naar de eerste vliegfoto's.
Ho, ho, zover zijn we nog lang niet, laten we zeggen volgend jaar april mei misschien?

groet,

Frank

En klein volgend stapje in het spuitwerk; het spuiten van het zwarte gedeelte van het KLM logo
spuitena%20003.jpg

Eerst het zelfklevende spuitmasker opbrengen,
spuitena%20004.jpg

spuiten;
spuitena%20006.jpg

en klaar is Kees, voor zo´n klein stukje zwart moet dus wel de hele romp afgeplakt worden.
Het verwijderen van het spuitmasker, als de verf nog nat is, gebeurd heel voorzichtig met een pincet :hammer:

groet,

Frank

Als ik weer eens online ben, [sub:3e619a5f0d]Berichten sinds laatste bezoek (44677)[/sub:3e619a5f0d] zijn er altijd weer mooie projectjes om te bewonderen..
Maar dit is toch wel een heel erg mooie!! Complimenten! en succes met de laatste loodjes! en de eerste vluchten!

Groeten!
Rico

We gaan gewoon door met de volgende kleur,
nog een beetje van die gele dingetjes,

Spuiten%20039.jpg

Ben toch al weer dik twee weken aan het spuiten.....

groet,

Frank

Gerald,

...was dat Ton die dat zei....?????
JJAAAAAAAAAAAAAA ik weet het :P , maar vind het echt mooi zo groot.
Mijn probleem zit hem in het vervoer naar het veld, hoe krijg ik van dit formaat 5 modellen in mijn auto :nooo: .

Ton

Holy Frank,

Dit wordt (sorry is reeds) een meesterwerk! :worship:

Wat voor afplak/maskeer-tape gebruik jij?
Wilde laatst op mijn camel de roundels op de vleugels afplakken, maar na het schilderen trok ik hele resten van de onderlaag weg!
Op dat soort grapjes zit je natuurlijk niet te wachten bij een schaalkistje :evil: :agrue: :mad:
Grootste gedonder was ook nog eens dat er lijmresten van die bende verwijderd moesten worden, ook daar wordt je niet echt vrolijk van...

De FII wordt Werelds!
Groet, Ralf

strutter zei:
Wat voor afplak/maskeer-tape gebruik jij?
Hoi Ralf,

bingo!, da´s inderdaad een hele goeie vraag, heb daar zelf ook (grote) problemen mee
gehad.
Op dit moment gebruik ik;
Spuiten%20040.jpg

deze is wat duurder als Tesa band maar ´plakt´minder, dus alles wat in aanraking met verf plak ik af met Pattex,
(ze claimen dat je de tape 8 dagen kan laten zitten zonder kans op lijmresten!)
de rest met de Tesa band, bevalt goed en is het prijsverschil wel waard hoor!

groet,

Frank

Eindelijk,
eindelijk is het KLM logo helemaal klaar;
Spuiten%20042.jpg

tjonge wat een werk;
Spuiten%20050.jpg

maarre, de grap is natuurlijk dat als het er eenmaal allemaal op zit het er helemaal niet uitziet of dat zoveel werk is....
Maar ik ben tevreden, het is precies zo geworden zoals ik het in m´n hoofd had, en daar gaat het om!

groet,

Frank

:proost: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

En van mij mag je er nog 1 nemen!!!!
Dit is toch echt de kroon op je werk!!!
Echt SUPER!!!.

Han.

Back