Heeeeel schoon werk Frank, idd goed schaal spul wat je daar doet!!!
Dit soort weathering poeder is ook verkrijgbaar in de betere (plastic) modelbouwzaak. Tamiya heeft een range 'make-up' poeders. Ik heb hier twee setjes van, die ik nog niet heb gebruikt, maar ik heb hier al wel de resultaten van gezien op van die Tamiya tanks, zeeer mooi. Zo'n setje van vier poeders kost 7 eur.
Ik gebruik dat spul ook maar haal het gewoon bij de locale schilder hobby zaak in de binnenstad en kost een fractie van wat de plastic of modelbouw zaken aanbieden..... :lol: ....je moet het maar vinden! Inderdaad ideáál spul en ik gebruik het ook om er flink op los te weatheren. Ik koop het in diverse kleuren krijt(Zwart, bruin, grijs, geel, rood) en kan deze opkrassen of met een mesje poeder afschrapen. Kunt op deze manier vrij snel grote resultaten boeken, mislukt???? Poets je het gewoon weg en probeer het opnieuw, voor iedere schaal bouwer een must om eens te proberen. Enig nadeel is dat je grotere prominente stukken met blanke lak moet na-behandelen,
wil je het niet kwijt raken bij de volgende regenbui......

nweer:
Hieronder een paar kleine voorbeeldjes, Uitlaatnozzle van mijn F16 voorzien van roetstrepen, rechts die krijtjes;
.......paneel lijnen, paneel verkleuring en lekkende hydraulische actuator van de aileron op mijn F15, kunst is natuurlijk altijd om subtiel te zijn, kunt erg snel overdrijven als je niet op past;
....en wijlen Saab Viggen, achterop zit die straal omkeerder (niet op model... :roll: ) die voor een vuile achtepartij zorgt, mooi na te bootsen met krijt:
Hoop je model binnenkort eens in het echie te zien, komt goed!
Groetjes,
Gerald