Project Thermiekplank: Plankie

Ik had al een carbon buis van 8x6 mm. liggen en het voelt bijzonder goed aan.
RCtechnics
Deze heeft dus een wand van 1mm.

Het past er ook wonderbaarlijk mooi in. Geen afwijkingen, geen speling, niks... hulde aan het vakwerk van Dirk.

Vandaag heb ik met mijn Alulah imitatie plankje heerlijk rondgevlogen. Het zijn mijn eerste echte vluchten en het was zo leuk dat m'n handen beginnen te jeuken om aan Plankie te beginnen.

Plankie vanmiddag eens goed bekeken, ik zit nog te twijfelen over de eventuele motor.
Ik heb hier nog een axi 2208/34 liggen waar ik niets mee doe en dat zou wel een hele leuke motor voor het toestel zijn!
De overweging is vooral of dat ik thuis wil vliegen met het kistje, daarvoor een vraag aan Dirk.
zou het kistje geland kunnen worden in een tuin van ongeveer 8x5 meter met een heg van 2.5meter eromheen. Het kistje is immers ontworpen om op kleine oppervlaktes te kunnen landen

... daarvoor een vraag aan Dirk.
zou het kistje geland kunnen worden in een tuin van ongeveer 8x5 meter met een heg van 2.5meter eromheen. Het kistje is immers ontworpen om op kleine oppervlaktes te kunnen landen
Laat ik voorop stellen dat dit kistje niet mijn ontwerp is, maar het ontwerp van Peter Wick.
Aan hem hebben we gevraagd naar een een kleine 'plank' voor aan de helling die met een elektro-motor uitgerust moet worden ( om hem van 'absuafers' te redden. En hij moet op een 'postzegel' te landen zijn.
De Plankie-vleugel is wat Wubbe van Peter Wick ontvangen heeft, incl. melding: '4 kleppen vleugel'.

Maar als ik heel eerlijk ben 8x5 meter met een heg van 2m50. Dat gaat alleen met een parachute lukken. Nog los van alle wervelingen in de lucht. Ik zou dat nooit doen.
30x30 m met zo'n heg eromheen lijkt me al heel erg veel.

Dirk

ik heb inmiddels een carbon buis ( de link van pappahotel) in huis deze weegt 32 gram, is dit niet wat veel, het lijkt me eerder een koolstof buis, vandaar deze vraag.

Inmiddels heb ik 4 delen van de vleugel op een 8 mm buisje gelijmd, past zuigend, hulde aan Dirk. Buis heb ik gewoon bij een vliegershop gehaald. Kost geen drol, wanddikte is 1 mm.

Groet,

Jacob

Vraag

Ik wil de 2 buitenste panelen vandaag aan de vleugelmiddendeel verlijmen. Vroeg me even af of er ook enige v-stelling in de vleugel opgenomen is? Kan het zo 123 niet vinden.

Groet,

Jacob

Nee, geen V-stelling.

Wat voor motor ga je gebruiken?
(ik weet nog steeds niet welke ik moet nemen. Ben een motor-nono)

Jawel dat helpt enorm, maar je geeft zelf aan dat je niet zoveel verstand van deze lichte motoren hebt. Ik ben gewoon benieuwd wat de anderen kiezen.

De Help naar jou was overigens over de V-stelling, niet over de motorisering.

Ik dacht dat alleen de buitenste panelen een paar graadjes omhoog stonden in het oorspronkelijke ontwerp van PW.
Peter Wick had geschreven: 0 tot max. 2 graden V-stelling.
Ik heb vanwege de eenvoud en de vervoerbaarheid gekozen voor 'geen V-stelling'. Zo kon ik ook een doorlopende koolstofbuis als ligger nemen.

Hier stond het overigens al.

Dirk.

Back