Project Thermiekplank: Plankie

Plankie

Rob,

Ik had al een lijstje voor mezelf geprint.
Daar sta je nu op!

Nog wel even aangeven wat je precies wilt hebben: Vleugel (€10,-), rompje (€5,-), kielvlak (€2,50)
Alledrie kan ook ;-)

Dirk.

Dirk, bij deze hartelijk dank hiervoor.
Ik ga voor het volledige "pakket", dus vleugel, rompje en kielvlak.

Zijn er ook afmetingen van de diverse roeren/kleppen bekend?
Ik ga er vanuit van wel daar de kist mbv "Nurflügel/FLZ Vortex" doorberekend is. Echter ben ik die afmetingen nog nergens in dit draadje tegen gekomen (kan me natuurlijk vergissen).

Edit: Al gevonden Dirk, je gaat een A4tje met de maten toevoegen bij elke set.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Laatst bewerkt:
Rob,

Ik had al een lijstje voor mezelf geprint.
Daar sta je nu op!

Nog wel even aangeven wat je precies wilt hebben: Vleugel (€10,-), rompje (€5,-), kielvlak (€2,50)
Alledrie kan ook ;-)

Dirk.

Jammer dat ik te laat ben, dacht dat ik een PB naar Wubbe had geschreven, maar blijkt toch niet zo te zijn.
Volgende batch misschien.

Rick

Jammer dat ik te laat ben, dacht dat ik een PB naar Wubbe had geschreven, maar blijkt toch niet zo te zijn.

Rick
Rick,

Er zijn nog twee heren die wel ingeschreven hebben, maar niet aangegeven wat ze willen hebben. Die heb ik vandaag een PB-tje gestuurd. Nog niets ontvangen, als dat zo blijft ....
Ik zet je op de wachtlijst.

Dirk.

Alledrie kan ook ;-)

Dirk.

Als het goed is sta ik op voor alle drie. Waar en wanneer mag/moet er betaald worden.
17,50 totaal zonder verzenden, komt nog 7 euro verzendkosten bij en nog een bedrag voor de doos, kom je op 27,50 euro voor een leuk model inclusief verzenden en verpakken.

Als het goed is sta ik op voor alle drie. Waar en wanneer mag/moet er betaald worden.
17,50 totaal zonder verzenden, komt nog 7 euro verzendkosten bij en nog een bedrag voor de doos, kom je op 27,50 euro voor een leuk model inclusief verzenden en verpakken.
Dat meld ik binnenkort per PB.

Dirk.

Rick
Rick,

Één afhaker.
Je staat op de lijst! :D

18 kielvlakken gesneden, plus 1 draadbreuk. :(

Voorlopig maar gewoon met minder spanning snijden. Alleen tzt bij de resterende 10 rompjes niet.

't is nu bedtijd.
Welterusten,
Dirk

En je verjaardag vieren en vliegen in ede met mij ;)

Tis maar dat u het weet
Ruhig ruhig. Iedereen komt aan zijn trekken.

Eerst vanavond nog eens met Berrie gaan babbelen over de zwever die de wereld versteld gaat doen staan ... :p
Het monsterbriljant in schaapsveren :mrgreen:

Dirk.

Dat gaat jullie voorstellingsvermogen te boven. ;) Het mijn misscien ook wel.
Ik houd het nog even onder de hoed. Misschien ...
:mrgreen:

Dirk

Berrie suggereerde al eens dat ie over de FS5000 heen moest!
Maar nu de Pace FXE zo in beeld is geweest moet die lat misschien nog wel hoger...

Ha, ik ben benieuwd. Jullie combineren in ieder geval een hoop kennis en kunde samen.

Succes!

Dat was erg leuk gisterenavond! Langzaamaan sluit zich het net en wordt het steeds duidelijk hoe de zwever er uit zal zien.

Het is een zwever welke gedacht is voor wijdruimig thermiek vliegen in het vlakke land. Dat levert een minimale welving op en beperkt de vleugelbelasting.
Makkelijk solo te starten uit de hand bij windstil weer. (dit levert een gewichtsbegrenzing op, zeker als je zelf niet zo sterk in je armen bent en ook geen tegengewicht kan leveren)
Makkelijk te landen, onder andere daarom 8 kleppen.

Als ik (we) een concreet ontwerp hebben zal er heus wel een bouwdraadje komen. Dat zal niet voor de volgende winter zijn. Er moet namelijk nog veel uit gedoktort worden.

Het is niet mijn intensie over de Pace FX heen te gaan. Een paar DM over de FS5000 wel ja...... maar ook hier zoek ik niet het maximale, DS-en in de Alpen staat niet op het programma ;) Oke, het gebruik van carbon zal niet gemeden worden, al is het wel zo dat vooral de voordelige doeken zullen worden toegepast. Het totaal plaatje tussen financien, gebruik, toepassing, aerodynamica, constructie en productie is hetgeen dat de komende maanden op papier in balans zal worden gebracht.

Fabricage...

Vanmiddag een statusupdate mogen ontvangen van de fabricage.
Het blijkt dat het grootste deel van de tijd onze artiest Dirk met z'n handen in de zakken staat te wachten... :confused:
Op dat moment is alles voorbereid, getest en ingesteld en doet de CNC snijmachine rustig z'n werk.

Bij elkaar is het een indrukwekkende stapel materiaal geworden:
full

21 rompen en kielvlakken

full

Vleugelpanelen.

Er moeten nog wel wat vleugelpanelen gesneden worden, nog wel wat werk dus.

:thumbsup: voor Dirk dus!

Laatst bewerkt door een moderator:
kan er vanuit gaan dat er via een pb-tje aangegeven wordt wanneer er betaald moet worden. Daarin ook vermeld het banknummer ;)

Nog even Dirk, en de eerste sessie is gereed.:thumbsup:

Groet, Gerhard

Gaat goedkomen Gerhard. ;-)
Alleen kan ik pas de exacte verpakkingsdoos bepalen als alles is gesneden, en pas dan weet ik ook de exacte verzendkosten ...
Maar morgen ga ik waarschijnlijk weer meters maken.

Dirk.

N.B.
Die tweede foto, daar staan nu al twee van die stapels.

Stiekum ging ik er van dat Wubbe als distributie-centrum zou kunnen fungeren, in ieder geval voor mij :-)
Scheelt weer in de kosten, ik ben tenslotte Hollander :-)

Back