Dat was erg leuk gisterenavond! Langzaamaan sluit zich het net en wordt het steeds duidelijk hoe de zwever er uit zal zien.
Het is een zwever welke gedacht is voor wijdruimig thermiek vliegen in het vlakke land. Dat levert een minimale welving op en beperkt de vleugelbelasting.
Makkelijk solo te starten uit de hand bij windstil weer. (dit levert een gewichtsbegrenzing op, zeker als je zelf niet zo sterk in je armen bent en ook geen tegengewicht kan leveren)
Makkelijk te landen, onder andere daarom 8 kleppen.
Als ik (we) een concreet ontwerp hebben zal er heus wel een bouwdraadje komen. Dat zal niet voor de volgende winter zijn. Er moet namelijk nog veel uit gedoktort worden.
Het is niet mijn intensie over de Pace FX heen te gaan. Een paar DM over de FS5000 wel ja...... maar ook hier zoek ik niet het maximale, DS-en in de Alpen staat niet op het programma

Oke, het gebruik van carbon zal niet gemeden worden, al is het wel zo dat vooral de voordelige doeken zullen worden toegepast. Het totaal plaatje tussen financien, gebruik, toepassing, aerodynamica, constructie en productie is hetgeen dat de komende maanden op papier in balans zal worden gebracht.