Ik was idd van plan om niet direct met de grote kap te gaan beginnen, maar eerst kleine teststukjes, in allerlei rare vormen en maten...
De prijs van PET-G heb ik nog nergens kunnen vinden, maar daar krijg ik morgen al het goed is alsnog een mailtje over..
Ik heb alleen in een andere topic van dit forum gehoord dat dat ook wit kan worden als je het te warm maakt, en dat het veel beter gaat met Vikunyl folie van 0,75 mm. Dat is zoals ik begrepen heb 16,- per vierkante meter, dus dat valt nog wel te doen.
Het licht is idd nog wel een punt om bij stil te staan.. 1 bouwlamp alleen al straalt volgensmij al heel wat fel licht af 8O
De constructie die ik tot nu toe in gedachten heb, is deze... Hierbij zit dus de ''verwarmings kamer (kon zo snel niet op een andere naam komen :lol: ) waar de plaat Vikunyl in opgewarmd wordt.. En doordat het een dichte kamer is, is de warmteverlies gering, waardoor het ook met minder bouwlampen af kan... Overigens kan ik als glas ook dof glas gebruiken o.i.d zodat het wat minder fel is :idea:
Zie hier mijn ontzettend mooie paint creatie

haha
Met de afmetingen van 100x80 is de kap die ik ga maken geen probleem 8)
Het hout is alleen niet gratis, ik was een beetje té enthousiast :? Afmetingen van dit formaat kan mn pa niet meer tot afvalhout rekenen, en dus moet ik er wel een paar euro's voor neerleggen. (maar toch niet zoveel als uit de winkel!)
De kosten gaan dus waarschijnlijk wel wat boven de 95,- uit steigen, maar ik heb de lol er wel weer aan om het zelf te maken... En bij een eventuele verkoop van de kappen vallen de gemaakte kosten wel (deels) weer terug te verdienen