Projekt CNC Frees

Vandaag heeft de frees ook weer lekker kunnen draaien .

oa ook werpzwevers gefreest voor school projekten.
Hebben een span van 200 mm en zijn uit 3 en 6 mm depron.

4 verschillende modellen .

Kunnen met eddings gekleurt worden en zijn met knutsellijm in 15 min klaar.

67384b2d32428bfae.jpg

Volgende projekt word een 75% polaris uit 3mm depron. :cool:

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen ga ik eens een 3mm polaris kit frezen .
Kijken of het past .

75% van orginal krijg ik op een 600 x 1200 plaat .

Tekening is klaar op de PC . :cool:

Mvg Johan

Goed bezig Johan, kwijl kwijl kwijl.

Mijn planning is om as week, in de middag ff aan te wippen, maakt het jou wat uit wanneer ?????

Gr Japioooooooooooooooooooo

Hallo Jaap

Maakt niks uit wanneer komende week .

Als je een Corel Draw bestandje meebrengt kan ik het gelijk frezen bv. servo plaatjes voor de A-300 :mrgreen:

Mvg Johan

Ziet er fantastisch uit allemaal Johan!
Weer een aanwinst voor de zware industrie in Oss: een vliegtuigfabriek ;-)

Heb je toevallig nog plannen om het forumsucces 'Tigermoth uit 3mm depron' tot een freeskitje te maken?
Zo ja dan heb ik wel interesse, blijft een leuk zomeravondkistje.

Mooi!
Kan ik alvast een mooi setje voor een outdoor shocky bestellen?:cool:

Ben er nu een paar aan het frezen, 86 cm span uit 6 mm depron.

Je moet er wel snel bijwezen , heb maar een paar platen 6 mm en ik weet nog niet wanneer nieuwe aankomt .

Een keer op de beurs op 30 Dec in Kelkdonk en ze zijn weer weg.:mrgreen:

Mvg Johan

Johan, ik volg dit draadje al een tijdje, ziet er allemaal erg mooi uit! Ik ben erg benieuwd of je ook nog contour gaat frezen. Ik bedoel hiermee vormen voor bijvoorbeeld mallen. Een zeer geschikt materiaal hiervoor is obomodulan. Een soort van Polyurethaan. Maar misschien is het je bedoeling niet om iets te doen in die richting. Je zou prachtige mallen voor epoxy romp/motorkappen e.d. kunnen maken.

groet robert.

Contour frezen voor mallen ga ik niet doen , alleen het frezen van freeskits uit ply en depron.

Voor 3D zou ik alles moeten omgooien en zou een tafel moeten hebben die onder de frees hangt en in hoogte te verstellen zou moeten zijn .

En hier zou ook geen grote markt voor zijn in Nederland , mallen frezen is niet goedkoop omdat een frees er lang werk van heeft .

Wanneer kom je hem halen Bas?

Mvg Johan

@Johan

Ligt er aan wat voor dingen je 3D gaat frezen, anders zou dat prima gaan op jou router, je hoeft ook niks om te bouwen hoor.

Gr Japiooooooooo

Ik kan me voorstellen dat nu je 3D aan het frezen bent in plaat nog niet denkt aan ruimtelijk frezen. Maar toch kan dat heel goed met jou maschine. Zelf heb ik een CNC snijmaschine en dacht alleen maar vleugels ermee uit te kunnen snijden...maar depron gaat ook prima...voor simpele modellen, 50 platen depron op elkaar en tegelijk snijden, dat is pas tijdwinst! Maar daar gaat het bij mij niet om. Ben benieuwd hoe het gaat als je epoxyplaat of koolvezelplaat gaat frezen. Zou de plaat op z'n plaats blijven met je vacuum systeem?

Contour frezen voor mallen ga ik niet doen , alleen het frezen van freeskits uit ply en depron.

Voor 3D zou ik alles moeten omgooien en zou een tafel moeten hebben die onder de frees hangt en in hoogte te verstellen zou moeten zijn .

En hier zou ook geen grote markt voor zijn in Nederland , mallen frezen is niet goedkoop omdat een frees er lang werk van heeft .

Wanneer kom je hem halen Bas?

Mvg Johan

Komt morgen voor de middag uit? Ik heb ook nog wat lipo's die misschien wat voor je zijn. Ik pb je wel ff.

grt.
Bas

@Johan

Ligt er aan wat voor dingen je 3D gaat frezen, anders zou dat prima gaan op jou router, je hoeft ook niks om te bouwen hoor.

Gr Japiooooooooo

Je zal het zien dat het zo niet werkt. (als je het shirt haalt)

Ben benieuwd hoe het gaat als je epoxyplaat of koolvezelplaat gaat frezen. Zou de plaat op z'n plaats blijven met je vacuum systeem?

Die blijft liggen . Als hij aangezuigt is kan hij niet verschuiven , de tafel heeft een omranding .

Mvg Johan

Hallo Johan,

Met zeer veel intresse heb ik je vorderingen gevolgd. Diep respect voor je kennis, kunde en vaardigheden :worship: :worship:
Een dergelijke freesopstelling heeft ook wel mijn intresse, maar voorlopig nog even niet..

We gaan je verder volgen (stalken!!;))

groetjes,

mrlavo

...............\\\|||||||///
.................\--.....--/
.................(\@..@/)
-----oOOOo---(_)---oOOOo-------

TATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

En niet jatten van mij ja

Gr Japioooooooooooo

Fijne feestdagen en een gezond 2010

...............\\\|||||||///