Nog even verder gefreubeld. De ESC heeft z'n plaats gevonden op de bodem van de tankruimte. De span waar hij doorheen steekt moest ietsje opgeruimd worden met het scalpeltje, maar echt maar heel weinig:
Verder zit die alleen met dubbelzijdig schuimtape (hé, dat staat niet op de boodschappenlijst) vast op de bodem. Draden naar de motor steken door het tankgat. Op deze foto zie je ook een beetje een oplossing voor het lichter laten lopen van de aansturing van het neuswiel; ik heb een deel van de kunststof mantel weggelaten. Alleen dit eerste deel, en een klein stukje waar hij door de laatste spant heen gaat, heeft nog mantel. Voor de rest kale stang, zonder wrijving. Is een verbetering. Niet perfect, maar 't helpt.
Dan eens even het zwaartepunt testen. Even opgezocht in de gebruiksaanwijzing, en aftekenen zodat de punten net 15mm buiten de romp steken:
Gaatje prikken, tape verwijderen en 2 HELE KLEINE schroefjes erin:
Die voel je dus, als je het toestel op 2 vingers balanceert. Simpel.
Dan even de vleugel erop, en de accu erin, en optillen maar:
Met de accu tegen het (oude) motorschot zit het zwaartepunt goed. Nou komt er nog een luikje op, met slot en scharnieren, en de accutray weegt ook een klein beetje, maar dat kan dus, want dan hoeft de accu alleen een beetje naar achteren. En daar is ruimte zat.
Hugo