Geschiedenis (kan je overslaan): ik vlieg met een Telemaster van 1400mm span en 1400g vliegklaar gewicht. Of liever gezegd, vloog, want het ding is zo'n speelbal van de wind dat ik hem, ondanks dat ik al redelijk wat ervaring heb, vandaag totall loss gevlogen heb. Hij belandde zelfs in de sloot... Ik vecht al langer met dit euvel; de kist is superlicht, een danser in het kleinste beetje turbulentie. Ondanks dat de kist herbouwbaar lijkt (eigenlijk is iedere kist dat, maar ja...) wil ik wat zwaarders / weersbestendigers.
Ik kijk al een tijdje naar de Calmato 40 (1.550mm span, niet de EP uitvoering). Ik heb, van een ander toestel, nog wat 6S4000mAh pakketten liggen. Zou hier een leuke combi mee te maken zijn, met bijvoorbeeld deze:
TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv / 1150w
met een 13x7 prop of zo?
De LiPo weegt 590, de ESC 91 gram en de motor 230 gram.
Het toestel zou vliegklaar 2.400 gram moeten zijn, ik heb kleine sterke servootjes om het gewicht verder laag te houden (ga ik weer...)
Nou, graag jullie commentaar.
Dank,
Hugo
Ik kijk al een tijdje naar de Calmato 40 (1.550mm span, niet de EP uitvoering). Ik heb, van een ander toestel, nog wat 6S4000mAh pakketten liggen. Zou hier een leuke combi mee te maken zijn, met bijvoorbeeld deze:
TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv / 1150w
met een 13x7 prop of zo?
De LiPo weegt 590, de ESC 91 gram en de motor 230 gram.
Het toestel zou vliegklaar 2.400 gram moeten zijn, ik heb kleine sterke servootjes om het gewicht verder laag te houden (ga ik weer...)
Nou, graag jullie commentaar.
Dank,
Hugo
Laatst bewerkt: