Pukkie's tt-01

Je gaat het 3Racing chassis gebruiken? Die kan makkelijk een 5,5T aan.
Als je vind dat het toch te hard gaat zet je de epa van het gas gewoon
wat minder...
Ik rij hier zelf ook mee en tot op heden geen problemen mee gehad.
En anders is de 8,5T zeker een heel goed alternatief.

Het enige wat in het begin niet goed was aan het 3Racing chassis, is de
stuurinrichting. Deze heb ik vervangen vor de stuurinrichting welke in de
conversiekit zit om een TT01 naar een M03 om te bouwen, sindsdien geen
problemen meer met sturen.
Zelfs de standaard diffs houden dit prima uit.

Hieronder even een link naar mijn ombouw, misschien heb je er wat aan:
ombouw-tt01-naar-3racing-chassis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn motor bestelt
Raad eens
Een EZ-run 5.5 T set

Er zit een regelaar programmeerkaart en natuurlijk de motor erbij.
Langzamer hand begint het op een auto te lijken.
Kan niet wachten om er mee te gaan scheuren.Zal wel lekker hard gaan
 
3racing Carbon Conversion en enkele hop ups zijn denk ik wel aan te raden voor een TT-01 met EZrun 5.5T.
 
Fotos staan in mijn foto album.
Motor is ook onderweg naar Almelo.
Stuurinrichting moet er ook nog op en dat wordt ook van aluminium.
Dan reageert de auto net iets beter.

Misschien dat het een leuk idee is om met een groeje rijders in Almelo.
Ik weet een goede locatie voor on-road rijders.
Er ligt mooi vlak asfalt in en je hebt geen last van putten.
Gewoon even gezellig bij elkaar komen op een zaterdagmiddag.
Een beetje rijden op het terrein.

Ik hoop dat er wel wat mensen zijn die mee willen doen.
Er zijn wel mensen bij het RMCA in Almelo.
Maar die rijden met off-road en hebben alleen een off-road baan.
Dus wil ik proberen samen met de mensen van het RMCA om daar te kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Effe een kleine update.:D
De motor van EZ-run is binnen.

Het is de 5.5T geworden met 60A regelaar en programmeer kaart.
Nu mis ik volgens mij alleen de stekker van de regelaar naar de motor.
Vanaf de stekkertjes naar de motor.
Wie weel waar je dat kan kopen.
Tijdens het installeren van de motor op de motorhouder kwam ik erachter dat de motor er niet goed op past in combinatie met de 55t tandwiel.De ashouder wat tussen de diffen uitkomt komt het tegen de motor aan.
Maar dan pas de motor ook niet in de steun.
Ik heb de 55t er af gehaalt en er een ander tandwiel op gezet.
Ik heb er dan een 61t tandwiel op gezet.
Dan raak de ashouder de motor niet.
En de motor zit zeker goed vast.

Zal die verwisseling van de tandwielen met de topsnelheid nog iets te maken hebben.
Ik denk het niet echt.
Fotos volgen nog wel een keer weer.

Wat is de trend van tegenwoordig op on-raod gebied.
Welke body velgen en kleurencombinatie.
Wil de trend een beetje blijven volgen.
Of iemand leuke ideen
 
Gewoon velgen en kleuren kiezen welke je zelf mooi vind. Dat kunnen andere niet voor je bepalen. De 1 vind een bepaalde combi mooi en iemand anders vind dat misschien wel oerlelijk.

Durf zelf gewoon te kiezen....
 
Er zijn verschillende body's die je kan kiezen:
- drift body's (RX-7, Silvia S15, Skyline R34, enz)
- race body's (Dodge Stratus, Mazda 6, enz)
- touring car body's (BMW, Porsche, Subaru)

Bedoel je een 55T tandwiel op je motor of op het chassis (pinion of spur)??

Voor stekkertjes raad ik 2 soorten aan: Deans of 4mm bullet.
Beide zijn goed en kunnen hoge stromen aan.
Gebruik geen Tamiya connectors op een 5.5T BL setje, die zullen zeker doorbranden, want die kunnen de stroom niet aan.

Wat voor accu ga je erbij gebruiken??
Ik raad een 2S lipo aan, die hebben langere rijtijd dan NiMh en daarmee rij je iets sneller.

Body en velgen kleuren combinatie is totaal aan jou.
Zelf vind ik zilveren velgen mooi, omdat die bijna overal bij staan.

4mm bullet connectors:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 4mm Gold Connector w/ Protector (10pcs/set) $2.94

Deans connectors:
Yeah Racing Ultra T-Plug battery Plug (#WPT-0003RD) - T-Plug for RC Battery - rcMart.com -
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 55T heb ik vervangen door een 61T op het chassis.
Ik denk dat ik voor de body de Nissan Skyline R34 kies.

PS heeft nog iemand een setje bodyposts.
Zijn van die pinnen waar de body op ligt.
 
Nissan Skyline body is bestelt.
Heb er direct een setje lampen bij mee laten komen.

Ik heb vanmiddag nog even en servo gekocht met een kracht van 13 kilo.

Ik heb nog even gevraag naar de bodyposts en de schuimbumper.
Kan hij niet bestellen.
Moet ik zelf even zoeken omdat het voor hem te veel zoeken wordt.

Wat moet ik nog hebben:
1 setje Servo mounts
1 schuimbumper
4 bodyposts

Als ik dit alles heb kan ik alle electonica er in gaan bouwen.

Als iemand nog wat over heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
 
UP je
Bumper is bestelt bij iemand op marktplaats
Bodyposts en servomount zijn ook bestelt bij PK racing.
Eind volgende week is alles binnen bij mij thuis.
Kan ik volgende week zaterdag weer lekker sleutelen.

Dan komt direct de electronica erin.
Fotos volgen
 
Waarom heb je een servo gekocht die 13 kilo aankan??
Zoveel heeft je TT-01 echt niet nodig.
Het zou beter zijn geweest als je een digitale, snelle servo had gekocht.

Zit er bij de servo mounts ook een servo saver?
Dat is handig als je een keer een botsing maakt, dan gaat je servo niet kapot.
 
Deze servo is snel en goed.
Iedereen bij de vereniging in almelo rijdt er meer.

Een servo saver heb ik hier al liggen.
Hij kan er zo op.

Bij de servo mounts zit geen servo mounts.
De servo mounts zijn ook baluw en van aluminium.
 
Een leuke vrouwelijke postbode heeft vandaag een mooie doos met inhoud bij mij thuis achtergelaten.

Er zat in de doos.
1 Nissan Skyline R34 body.
1 setje met bodyposts.
1 setje servomounts van blauw aluminium.
1 verlichtingssetje 4 leds voor en 2 achter.

Nu nog een mooi ontwerp maken voor de kap.

PS heeft iemand nog een goedkoopairbrush setje over.
Moet wel een compressortje slang en spuitje bij zitten.
Prijs komen we wel uit.
 
Of je spuit hem gewoon zelf met Tamiya PS spuitbussen.
Spuiten is niet zo moeilijk als je denkt. Je moet het alleen leren en de tijd ervoor nemen.
 
Back
Top