Q-Boat uit The World is Not Enough

Denk ook wel dat het goed zit met de regelaar, het alarm is al eens met een hoop bombarie afgegaan :-D

Om nog even terug te komen op de bouw van dit model, er moeten nog 3 dingen gemaakt worden. Een windscherm en twee kleine onderdelen op de 'uitlaten' van de boot. (die was ik vergeten)

Citaat: [...] er moeten nog 3 dingen gemaakt worden. Een windscherm en twee kleine onderdelen op de 'uitlaten' van de boot. [...]

@Robbie: en ga je deze zaken nog realiseren voor de 'maiden' of erna? Ik ben namelijk erg benieuwd naar eerste filmpje.

Ik ga eerst die laatste onderdelen afmaken, daarna een foto sessie schieten van de boot voor de archieven.
Vervolgens de LiPo's opladen en de servo's afstellen en zender programmeren, als dat gelukt is is het tijd voor de maiden. (die vanzelfsprekend gefilmd word) :yes:

Klopt, maar een jetboot heeft geen spray.
Nee, das waar. Maar er bestaat natuurlijk altijd een kans dat je op een meeting met andere boten gaat varen die wel een spray hebben ;)

@PIR3lly: jij noemt ook 40MhZ. Wil je daarmee zeggen dat de 'oude' 40MhZ qua bereik op kunnen boksen tegen 2,4Ghz FASST? ('k ben namelijk net m'n 40Mhz set aan het verpatsen, vandaar :-))

Excuses voor off-topic!
Volgens mij doet een goed 40mhz systeem qua bereik niet onder voor een 2.4Ghz systeem.

Laatst bewerkt:
ik vaar ook op 40mhz heb een oude multiplex daar heb ik nooit problemen mee gehad.
heb ook een 40mhz pistoolzender en die geeft heeel soms een glitch.

maar afstand is nooit een probleem geweest

Zojuist een extra camera geregeld die kan filmen, ik ga twee camera's (1 Casio en 1 Canon) langs de oever plaatsen en één camera (FlycamOne) gaat mee in de boot.
Waarschijnlijk heeft de boot een vaartijd van zo'n 4 a 6 minuten voordat de LiPo's leeg zijn, met drie camera's hebben we dan ongeveer 15 minuten aan (ruw) filmmateriaal van de maiden. (de ritten daarna ga ik ook filmen natuurlijk)

Meerdere camera's houd dus in, meer en langer kijkplezier :thumbsup:
(en meer materiaal om te editten ;-))

Vaar je ook met een brushless aandrijving dan?

ik antwoord wel even: Ja

edit: nu wel de goede foto (van leon) zie de 3 motor kabeltjes
01082010287.jpg

Laatst bewerkt:
Verkeerd antwoord, arjan. Ik vroeg het aan Leon, niet aan Robbie. Robbie vaart met een brushless aandrijving, daarom kán 40Mhz een probleem zijn. Brushless is in botenland nog zeker geen standaard, dus als leon altijd met brushed vaart, is het niet echt zinvol dat hij constateert dat hij nooit storing heeft, hij gebruikt immers een andere aandrijving.

Sorry Robbie, ik ga er geen discussie van maken verder, je hebt de ontvanger verplaatst en gaat het testen, komt dus altijd goed.. en diep respect voor je bouwkunsten :)

hallo

in mijn sub ligt de ontvanger tussen de twee brushless motoren
er is geen andere plaats om hem te leggen en boven water heb ik ook geen probleem met afstand
onder water spelen andere factoren mee die de afstand /diepte bepalen

groetjes raf

De laatste onderdelen zijn klaar, alleen de drie handvaten en het hekwerk rond de jet moeten nog gedaan worden, maar die zijn pas aan de beurt als er mallen van de boot gemaakt zijn.

Ontvanger verplaatst,

Foto-IMV3LHI4-D.jpg

Twee opzet stukjes gemaakt van aluminium die boven de uitlaten komen,

Foto-PARLYCIV-D.jpg

Vast gelijmd met epoxy,

Foto-WUTHL47E-D.jpg

Het windscherm bestaat uit twee delen, eerst een sjabloon gemaakt en overgezet op (afgeplakt) transparant plastiek.

Foto-S3RXOZ3Y-D.jpg

Deze windschermen zijn tijdelijk omdat ze er nog af gehaald moeten worden ivm de mallen, als dat gebeurt is vervang ik deze schermen voor acryl glas. Dat is wat steviger en word minder snel dof dan het plastiek wat ik nu heb.

Foto-K7446TNR-D.jpg

Nu nog even de windschermen op de boot monteren en daarna is het tijd om foto's te maken :yes:

Thanks Roaldo :thumbsup:

Ben bezig om een geïmproviseerde foto-studio in elkaar te zetten, daarvoor gebruik ik een wit matrasovertrek en witte LED kerstverlichting (van Blokker :mrgreen:)
Zwarte objecten zijn erg lastig om goed te fotograferen daarom is genoeg verlichting wel noodzakelijk, de LEDs heb ik in een houten lat geplaatst zodat het licht goed en gericht verdeeld kan worden, ik ga twee latten gebruiken met bij elkaar 20 LEDs.

Deze foto is onderbelicht maar het gaat om het totaal plaatje, het doek moet nog iets strakker getrokken worden zodat de plooien eruit zijn.

Foto-PHUCN4VD-D.jpg

Nadat de binnen foto's geschoten zijn gaat de boot het water in om foto's te maken, kunnen we meteen kijken of de boot nog gebalanceerd moet worden met gewichten :yes:

Zou het niet beter gaan met juist weinig licht en dan een lange sluitertijd?

Robbie dit is een super gaaf stukje werk ,(bond fan ja wie niet ) ben benieuwd of je proefvaart er ook zo uit ziet . gefeliciteert.

gr rexonamen

Back