Q-Boat uit The World is Not Enough

ja dat een schroevendraaier is om iets los te krijgen snap ik ook wel;) maar aangezien het zo'n speciale/zelfgemaakte is, en hij deze altijd bij de hand wil houden lijkt het voor iets specifieks;)

ja was het ook, staat ook ergens in de build beschreven, maar weet niet meer wat, volgens mij om servos vast te schroeven... maar ben te lui om hele topic door te zoeken :):)

Ik heb dit hele verslag al vanaf het begin stilletjes gevolgt, maar ik wil toch even kwijt dat dit een MEESTERWERK is!
Alvast succes met de testvaart.

Over de schroevendraaier, zie (uit post 215):
...Er is een praktisch probleem opgetreden in het motorcompartiment, zoals te zien is op de foto kan ik maar 6 schroeven vastzetten met een normale schroevendraaier, door de overlapping van het dek kan ik niet meer bij de andere 6 komen.

Foto-Y7TC4AWJ-D.jpg

De oplossing is een korte schroevendraaier die ik zelf heb moeten maken dmv een alupijpje, een kruiskopbit en een aluplaatje voor de vleugeltjes als houvast.

Foto-JB8LVZUL-D.jpg

De schroevendraaier is speciaal gemaakt voor dit model, als er iets is met de servo's dan moeten ze eruit gehaald kunnen worden. Als de schroevendraaier zoek raakt moet ik een nieuwe maken. Daarom is het beter om dit stukje gereedschap altijd in de boot te bewaren, hij heeft ook z'n nut bewezen om onderdelen in de cockpit te kunnen verwijderen/bevestigen :yes:

Alle camera's zijn klaar voor de opnames, ik heb ze onderverdeeld in A, B, en C camera.
De A ("Alfa":-)) camera zit bevestigd met klitteband aan de zender, wel eerst een alu houder gemaakt waarin de camera veilig vast zit.

Foto-7K88ZZ8D-D.jpg

Deze (HD) camera heeft de beste beeldkwaliteit vergeleken met camera's B en C, en omdat hij aan de zender zit kan ik/hij het model volgen.

Foto-44YQQO4Y-D.jpg

De B ("Beach":-D) camera heeft een mindere beeldkwaliteit dan A camera maar beter dan C camera, en staat op een statief langs de oever.

Foto-BK7BZWNM-D.jpg

Last but not least, de C ("Cockpit":mrgreen:) camera heeft de slechtste opname kwaliteit maar zal waarschijnlijk wel de meest spectaculaire beelden opleveren.

Foto-RELISILS-D.jpg

Zo te zien ben zowel jij als de Q-boot er helemaal klaar voor! Nu Schijnt 't het komend weekend een stuk warmer te gaan worden ...... :banana:

Laatst bewerkt:
het lijkt wel een James Bond film opname!:D
het ziet er goed uit!!!!!!!!!
het filmpje gaat leuk worden!
mvg

Bas

Laatst bewerkt:
Stilte we draaien

Stilte we draaien ;), als dit flimtje maar een fractie van de kwaliteit van je model heeft kun je het gelijk aan VRT verkopen, krijgen we eens iets anders dan herhalingen.
Ben benieuwd :cool::proost:

Ja ja, we gaan het groots aanpakken :-D
Mocht er een camera sneuvelen dan is er altijd nog een back-up camera die de actie heeft vastgelegd.

Ik ben er klaar voor, de boot ook als ze goed in het water ligt.
Zender is nog niet klaar, ga ik morgen doen :yes:

wat ik vooral leuk detail vind robbie, is dat elke keer als je bond in de foto zet dat het ook een interactieve foto wordt.

Leuk muziek fragmentje :thumbsup:

Zojuist in Hoofddorp een HPI Grave Robber body opgehaald voor één van m'n nieuwe projecten, heb al een foto album aangemaakt en het bouwtopic zal eerdaags wel volgen.

Maar eerst die zender doen zodat de Q-Boat ready to go is :yes:

Back