Q-Boat uit The World is Not Enough

Nou, Robbie, wanneer staat 007 z'n 'maiden' gepland? Ik kijk er in ieder geval naar uit! Is al het soldeerwerk al achter de rug? :-)

Trouwens dat 'leren onder controle houden' van de boot moet je niet te heavy maken hoor! Gewoon volgas gaan dan blijft je regelaar ook heel. Kies een ruim water zodat je lekker ruim de bochten kan nemen!

Laatst bewerkt:
Thanks, de maiden komt asap :thumbsup:

Kleine update voor een best wel groot onderdeel, de kuipstoel.
Eerst een sjabloon van papier gemaakt en overgezet op 0.8mm alu plaatwerk, daarna uitgezaagd met een (hand) figuurzaag.

Foto-OGKMSUMF-D.jpg

Vervolgens heb ik gaten geboord en stukjes alu aan de zijkanten uitgezaagd.

Foto-6GCXZSYL-D.jpg

Daarna het zaakje omgebogen zodat hij de juiste vorm krijgt, de stoel word vastgezet met twee schroeven aan de deksel van het ontvangerbakje.

Foto-8DE8AQN6-D.jpg

Nu nog twee gaatjes boren en de naden dicht 'lassen', als dat gelukt is kan de stoel groen geschilderd worden :yes:

Dank jullie weer wel mannen :thumbsup:

Ben er zelf ook erg blij mee en het is een leuk onderdeel om te maken, alleen jammer dat je er zo weinig van zal zien als de kuipstoel inclusief 007 in de boot zit.
Opzich is het niet zo moeilijk om met aluminium te werken, met een goede basis kennis en wat ervaring/doorzettingsvermogen kom je al een heel end.

Vandaag de stoel in de groene verf zetten, als hij droog is dan komt er nog wel wat bekleding tegen de hoofd en arm steunen, daarna kan hij aan de deksel vastgeschroefd worden :yes:

Dank je wel :thumbsup:

Kuipstoel is groen geschilderd, de verf moet nu even goed uitharden.

Foto-AEJCWSXJ-D.jpg

Ondertussen de torpedomodule aangepast zodat de achterkant van het dashboard erin valt.

Foto-O63ZUSDO-D.jpg

Alle onderdelen vallen prima op z'n plaats, moet nog wel een stuurtje maken.

Foto-II7R6UPQ-D.jpg

007 heeft in ieder geval genoeg beenruimte, en hij kan niet per ongeluk tegen de torpedo's aan schoppen waardoor ze afgaan :-D

Foto-ZAHZWED8-D.jpg

Nog een paar dingetjes doen in de cockpit en daarna is de buitenkant weer aan de beurt :yes:

Foto-JJTZTSJE-D.jpg

Hoi Robbie,

Mooi, mooi mooi!

Was je nou eigenlijk nog wat van plan met die torpedo's qua afvuren? Of doe je alleen het luik open en naar boven klappen?

Mijn dank is weer groot heren :thumbsup::worship:
Het is in ieder geval de bedoeling dat ik één torpedo dmv een springveer kan afvuren :yes:

Inmiddels begonnen aan het stuurtje, mag een nachtje drogen.

Foto-IXGC4KP6-D.jpg

ongeloofelijk mooi echt waar!
maak er wat moois van ik blijf je volgen en ik hoop dat het een pronkstuk word hij is echt heel erg mooi!

gr. FLoris

Thanks a lot heren :worship:

Bezig geweest met de zijpanelen, tenminste de delen waren geen zijpanelen op zitten.
In de film zegt Q tegen 007, 'Stop, stop, it isn't finished!
Hij doelde op ontbrekende panelen waardoor de 'binnenkant'/constructie van de boot zichtbaar is, de nozzles voor de 'straalmotor' moeten nog gemaakt worden.

Foto-XUPEQRM4-D.jpg

De schakelaars naast de stoel ga ik gebruiken om het licht in het motorcompartiment en in het dashbord aan/uit te zetten,

Foto-TWZT4TFT-D.jpg

Ik vond nog twee pins/speldjes van The World is not Enough, één van de pins ga ik ergens op de boot monteren, weet alleen nog niet waar. De pin mag wel gezien worden maar niet te opzichtig,

Foto-KXN4PZMQ-D.jpg

[EDIT]

Er zit aardig wat zwarte verf in de romp, zojuist de eerste laag zwart erop gespoten, morgen even een nieuwe spuitbus halen.
Voordat ik ben gaan spuiten heb ik de torpedomodule erin gezet zodat het luik dezelfde zwarte nuance krijgt als de romp, er zijn nog wel een paar plekjes die ik moet bijwerken. (ik werk niet alles weg omdat het best gezien mag worden dat hij door mensenhanden gemaakt is)

Foto-CMYYOR6X-D.jpg

Foto-PKJPE8LP-D.jpg

De jet heb ik gewoon meegespoten met de boot zodat hij mooi overloopt in de romp van de boot,

Foto-XA3W4MST-D.jpg

Next update ASAP :yes:

Laatst bewerkt:
Back