Q-Boat uit The World is Not Enough

Vandaag eindelijk weer kunnen varen, er was geen zon en geen wind, perfecte omstandigheden en de beelden zijn qua belichting uitstekend.
Alleen FlyCamOne had er vandaag geen zin in, waarschijnlijk had ik hem niet voldoende opgeladen. De andere twee camera's hebben gelukkig wel goed gefunctioneerd.

Deze keer heb ik niet rustig aan gedaan, praktisch de hele tijd voluit gas gegeven tijdens het varen. De ontvanger begon na plusminus 7 minuten te piepen, toevallig was dat op het zelfde moment toen ik de boot uit het water haalde om te kijken of er water in het motorcompartiment stond.
Het lekkage probleem is nog niet opgelost, sterker nog, het is erger geworden :mrgreen:
Er lag een flinke plas en de sponsjes konden die niet vasthouden, godzijdank dat de ontvanger aangaf dat de LiPo's aan hun einde waren, als ik langer door had gevaren was er kortsluiting aanstaan.

Voor wat betreft de warmte van de ontvanger/motor kan ik zeggen dat de ontvanger warm was, de motor was heet (niet zo heet dat je je verbrand), de LiPo's waren lauw. Wat me ook opviel was dat de cardanas dezelfde temperatuur had als de motor...

Ik zal straks een paar clipjes uploaden naar Youtube, eerst een paar snapshotjes.

qbsc4.jpg


qbsc5.jpg


qbsc3.jpg


Op sommige momenten komt de boot bijna los van het water, als er wat wind staat en meer golfslag dan kiest de boot het luchtruim :-D

qbsc2.jpg


In de film gebruikt 007 niet zijn Walther P99 tijdens de Q-Boat scene, ik had hem wel meegenomen want het ziet er wel leuk uit :-)

qbsc6.jpg


Straks een paar filmpjes :yes:
 
Robbie,

Heb je gehele verslag gevolgd (en met bewondering),ik reageer nu pas omdat ik na deze actiefoto's het gehele projekt nu pas echt AF vind ,dit is echt de kers op de taart!

Complimenten,echt een supergaaf project en netjes gebouwd!

(blijf je volgen met je volgende project)

gr Herman
 
Beste Robbie, Ik heb je bouwverslag vanaf het begin aan gevolgd. Na het zien van je laatste filmpjes moet ik toch even mijn bewondering tonen! Super mooi gedaan! Ik kijk al uit naar je volgende projecten! Groeten Dennis
 
zoweej dat ding gaat echt mooi over het water heen hoor!!!!

mooi vaarbeeld, planeert ook goed zo te zien :D
 
Hartelijk dank weer mensen voor alle reactie's :worship::thumbsup:
De keerklep heb ik nog steeds niet getest, zit er zelfs aan te denken om hem eraf te halen...

Nog een paar screenshots,

qbsc7.jpg


qbsc8.jpg


qbsc9.jpg


qbsc10.jpg


qbsc11.jpg


Ik heb het vermoeden dat de lekkage veroorzaakt word door de trillingen van de cardanas, de koppelstukken hebben het ook zwaar gehad en er begint slijtage zichtbaar te worden.
Misschien word het nu tijd om over te stappen naar een kruiskoppeling.
 
Hoi Robbie,

Mooi vaarbeeld heeft ze! De romp zou denk ik nog harder kunnen, maar dit is een prima snelheid met een realistisch vaarbeeld. Goed gedaan jochie .. ! ;) :thumbsup: :worship:

Misschien word het nu tijd om over te stappen naar een kruiskoppeling.

Doe jezelf dan een plezier en neem meteen een flex koppeling. Met een kardan krijg je met het relatief lange tussenstuk straks weer problemen.
 
Mijn dank is wederom groot Heren :thumbsup::worship:

Doe jezelf dan een plezier en neem meteen een flex koppeling. Met een kardan krijg je met het relatief lange tussenstuk straks weer problemen.

Flex koppeling ? Of bedoel je een flex as ?
Een flex as gaat namelijk niet werken omdat de afstand van motor naar propeller as te kort is.
Ik was van plan om zo'n zelfde kruiskoppeling aan te schaffen zoals Harm (aka Baggeraar) in één van zijn modellen heeft gedaan.
 
Hoi Robbie,

Nee, ik bedoel zoïets:

3345.L.jpg


Die is in het begin van dit draadje ook al eens voorbij gekomen. Deze is van Graupner en 65mm lang, 4 plus 5 mm as aansluiting.

Welke gebruikt Harm dan?
 
Laatst bewerkt:
Kleine flexasje gaat niet lukken, hij komt in twee bochten te liggen en dat is niet te doen met zo'n korte flexas.
Dit zijn kruiskoppelingen en de middelste op het plaatje zou perfect zijn voor in de boot, mits hij de juiste afstand kan overbruggen.

kruiskoppelingen.jpg
 
Back
Top