Q indoor Delft

In delft vliegt nog een andere corona.

Maar voor jouw is richting/door Rdam en zeker de a13 een pokke weg...

ik haal even een oud toppic omhoog.

Wordt er 2 augustus nog gevlogen? dan kom ik even langs om te kijken.

Heb zelf een Walkera 36. Zijn er mensen die eventueel zouden kunnen helpen met afstellen en controleren?

sorry :oops:

jah alleen kijken ja... heb em met mn eerste poging buiten flink de vernieling in geholpen helaas, dus moet even wachten op nieuwe onderdeeltjes :cry:

maar ben wel benieuwd al dus kom dan even kijken :)
neem ik de volgende keer mn 36 mee om even te laten controleren of instelling, afstelling en reparatie goed zijn gegaan ;)

En voor deze maand

woensdag 2 Augustus 2006,
woensdag 16 Augustus 2006,
woensdag 30 Augustus 2006,

Niek heeft mij bedreigt,

Ik MOEST zeggen dat ik ook naar de indoor ga. :wink:

Nee er moesten wat meer mensen komen omdat het wat stiller is de laatste tijd.

@niek:

Ik kom woensdag ook. Ik zal die YAK 55 eens meenemen. Ik heb trouwens ook iets leuks gemaakt van wat oude restjes. Laat ik wel zien.

Niek, tis alleen niet de bedoeling dat je bij die YAK OOK de vleugels eruit trekt! :evilbat:

Ik neem trouwens ook me broertje eens mee. Die begint ook geintresseerd te raken. Als jij hem dan ook eens aanvliegt met je heli'tje zoals je bij mij deed is hij gelijk genezen :wink:

zo, de kwade dingen moesten er even uit! :wink:

gr,

niels :wink:

niels steigenga zei:
Als jij hem dan ook eens aanvliegt met je heli'tje zoals je bij mij deed is hij gelijk genezen :wink:
Dat klinkt mij wel heeeeel erg bekend in de oren :evil: ! Wees maar blij, dat-ie z'n IFO niet bij zich had, of hoe dat groene ding ook mag heten.

niels steigenga zei:
Nee er moesten wat meer mensen komen omdat het wat stiller is de laatste tijd.
Vind je het gek. Iedereen weet, dat Niek ook komt :| .

GELE mini-ifo

Momenteel geen motortje voor.. of zou er een brushless op passen

:vamp:

was lekker druk vanavond.Veel heli's en vliegtuigen.Moet ook even vermelden dat iemand een soort verbindingsstekertje of een soort laadkabeltje heeft laten liggen.Ook heeft iemand een plaat depron wit laten staan.Deze staan veilig opgeborgen daar dus je kan het de volgende keer meenemen en hopelijk weer niet vergeten.

Die plaat depron was ik idd vergeten! Echt zooooooo stom. Had peter speciaal voor mij mee genomen... :oops: :oops: :oops: :oops:
Het was zeker weer een leuke avond! Veel kunnen proberen :)

Hallo Heli-flyers,

ik ben al een tijd bezig met rc modelbouw (circuitracen) en het lijkt me leuk om in het heli vliegen te stappen. Ik woon in Delft dus het indoorvliegen lijkt me wel wat.

Snel even wat vragen:

- klopt het dat je eigenlijk alleen indoor kunt vliegen? Ik heb gelezen dat je voor helicopter en vliegtuigvliegen niet zomaar op een veldje mag vliegen
- is het echt nodig om van iemand van een club les te krijgen, of kan het ook bijvoorbeeld met een instructieCDROM (bestaan die?)
- moet je starten met een micro heli of kan je bijvoorbeeld ook beginnnen met een Kyosho Caliber Concept SR-K (1350 gram, rotordiameter 76 cm)

Iedereen alvast bedankt voor een antwoord.

groeten,

Niels Jongeling.

Indoorheli's hebben een gewicht onder de 500gr. Het is niet aan te raden om een dure heli aan te schaffen als je nog niet kan helivliegen.Indoorheli's zijn licht van gewicht en kunnen daarom weinig schade aan richten als er iets fout gaat en het scheelt je in je portemonnee.Begin met een fp'tje(fixt pitch)en als je dat een beetje onder controle hebt ga dan aan een cp'tje denken(colletieve pitch).Een fp'tje is voor relatief weinig geld al te verkrijgen maar laat je eerst informeren welke fp de beste is.Er is n.m.l veel rotzooi op de markt waar je later spijt van hebt en deze hobby toch duur wordt terwijl dat niet hoeft.Koop geen complete setjes omdat de elektronica het vaak te wensen over laat.Een goede degelijke zender en ontvanger is een eerste vereiste om vele storingen te voorkomen.

In Delft hebben velen last gehad van storingen.
Met een goede zender en ontvanger zoals de quatra range kan ik daar gelukkig niet over meepraten ;)

Ook de knijper disipline is belangrijk.
Mijn mening over t huidige "gehannes" en t vorige knijper systeem is duidelijk... :roll:

Hopelijk worden de > 1 kg helies geen trend met een zaal zo vol mensen er omheen?!

Je mag overal met een helicopter en vliegtuig buiten vliegen, mits je geen overlast veroorzaakt en toestemming hebt van de eigenaar van het terrein. Dit volgens mijn weten. Als je het echt volgens de wet wilt weten, ga dan naar de KNVvL site voor de juiste regels.
Maar het is verstandiger om lid te zijn van een vereniging.
Mocht er toch iets mis gaan of geklaagt worden sta je juridisch zekerder.
Bovendien helpen die je met de eerste moeilijke stappen.
Je kunt met model flight sim de eerste lessen doen, maar in het echt is het toch anders.
Met een sim ben je niet bang om te crashen namelijk.
Ik weet dit uit ervaring aangezien ik al jaren vlieg, ook met flightsim. Bovendien ben ik instructeur bij een club.
Voor indoor is er een extra moeilijkheid.
Normaal vlieg je lekker hoog, zodat je genoeg tijd hebt voor correctie als het mis dreigt te gaan.
Indoor zit je met een dak wat extra belemmert.

Mijn advies als je toch echt wilt starten met heli indoor.
Probeer eerst de basis technieken met een goed vliegend stabiel toestel, zoals een Lama v2/v3 bijvoorbeeld.
Je leert hiermee hoveren en hoe een heli vliegt.
Hij kan niet echt veel kunststukken uithalen, maar is ook niet al te duur en redelijk crashbestendig.
Vind wel een vriend die hem eventueel kan afstellen en invliegen ( of kom op een avond naar indoor Delft waar iemand het kan doen).

Voor wat betreft de waarschuwing geen complete set, altijd uitkijken en informeren, maar de lama is compleet en vrij goed van kwaliteit. Ik zou hem aanbevelen.

jonge038 zei:
Hallo Heli-flyers,

ik ben al een tijd bezig met rc modelbouw (circuitracen) en het lijkt me leuk om in het heli vliegen te stappen. Ik woon in Delft dus het indoorvliegen lijkt me wel wat.

Snel even wat vragen:

- klopt het dat je eigenlijk alleen indoor kunt vliegen? Ik heb gelezen dat je voor helicopter en vliegtuigvliegen niet zomaar op een veldje mag vliegen
- is het echt nodig om van iemand van een club les te krijgen, of kan het ook bijvoorbeeld met een instructieCDROM (bestaan die?)
- moet je starten met een micro heli of kan je bijvoorbeeld ook beginnnen met een Kyosho Caliber Concept SR-K (1350 gram, rotordiameter 76 cm)

Iedereen alvast bedankt voor een antwoord.

groeten,

Niels Jongeling.

Hoi Niels,

ben afgelopen woensdagavond wezen vliegen met mijn T-rex HDE in deze hal. Neem vooral een micro heli.
Het is er best druk... Vloog zelfs een ECO 8. Ik vond dat zelf persoonlijk niet echt verantwoord meer. Vloog gewoon op een paar meter van het publiek af.

Heb zelf schade gevlogen (zat te laag, rotorbladen raakten de vloer) mede omdat ik constant bezig was met opletten waar de andere heli's en vliegtuigen zaten.

Maar dit neemt niet weg dat ik zelf aan het zoeken ben naar een micro heli, omdat het toch wel erg leuk was om in de winter te kunnen hobbieen.
Ik was met een vriend die voor 100 euro een micro (walkera) heli heeft. Daar had ie toch wel veel lol van.

Back