Quadcopter 420mm: Homebuild

Ik denk dat Kees bedoeld dat het een vooruitstrevend ontwerp is.

Persoonlijk zit ik er ook over te denken om eens zelf een multi in elkaar te zetten. Ik heb nu een tijdje een Flamewheel met Naza met het idee om eerst maar eens een beetje het vliegen onder de knie te krijgen.
Nu heb ik hier nog het e.e.a. liggen, waaronder een gyro uit een motion+, een acc uit een nunchuck en ook nog een HMC5883L magnetometer. (en verder nog wel wat spul wat evt. bruikbaar is)

Met deze multi wil ik graag een beetje gaan rommelen met diverse instellingen etc.
Ik heb al wat ervaring met Arduino, dus ik zit zelf te denken aan iets multiwii-achtigs.
Heeft dit nog nut, of ben ik dan zwaar achterhaald bezig?
Ik wil eigenlijk niet iets met een kant-en-klare IMU, dat is me weer een beetje teveel RTR en ik dan kan ik weer geld gaan uitgeven, terwijl ik hier dus nog genoeg heb liggen om iets werkends te kunnen bouwen.

Weet je toevallig of het ook mogelijk is om zelf nog een baro en een sonar toe te voegen, of moet je dan zelf code gaan schrijven?

Weet je toevallig of het ook mogelijk is om zelf nog een baro en een sonar toe te voegen, of moet je dan zelf code gaan schrijven?

MultiWii heeft wel ondersteuning voor een baro (BMP085 ) dus dat zou niet zo lastig moeten zijn.

Wat wil je met sonar? Anti-collision detectie oid?

Nee, zat meer te denken aan een nauwkeurige alt-hold tot een meter of 5 (hoewel anti-collision ook wel leuk klinkt)

Oja, daar wordt sonar natuurlijk ook voor gebruikt.

Ik moest even denken aan dit filmpje maar dat doen ze met infra rood zag ik net (spoel naar 1:05).

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, ik heb hier ook nog een ping-sensor van Parallax liggen. Tot op een paar mm nauwkeurig tot een meter of drie. Zou wel leuk zijn als deze en een baro automatisch zouden kunnen omschakelen.

Jou bordje was al voor geprogrammeerd dus als je nu de standaard file upload ben je inderdaad alle instellingen kwijt.
Dus zul je voor dat je de nieuwe software upload eerst de config.H file moeten wijzigen naar jou behoefte.
Als je bij de zelfde versie blijft zullen je PID instellingen in de Gui ongewijzigd blijven, ga je bijvoorbeeld van 1.9 terug naar 1.8 dan word de Eprom overschreven en zullen de PID instellingen weer naar de standaard instelling hersteld worden.

Als je toch iets wilt wijzigen zou ik gelijk overgaan naar MultiWii 2.0 vliegt weer een stukje stabieler en nog vele extra's. Hiervoor moet je wel Arduino 1.0 gebruiken.
Lees ook even de bijgevoegde tekst file.

En vraag maar raak hoor.;)

Hoi Kees,

Is de 2.0 stabiel genoeg, of zit deze nog in een bata fase?

Als je toch iets wilt wijzigen zou ik gelijk overgaan naar MultiWii 2.0 vliegt weer een stukje stabieler en nog vele extra's. Hiervoor moet je wel Arduino 1.0 gebruiken.
Lees ook even de bijgevoegde tekst file.

En vraag maar raak hoor.;)

He Kees. Wederom erg bedankt.

Ik wacht ff je antwoord af op de vraag van R.Maas, maar ga je advies uitproberen.

Je schrijft "Lees ook even de bijgevoegde tekst file", omdat ik niets in je reply zag staan, zul je wel op de site van Arduino bedoelen.

Ik laat weten of het gelukt is en natuurlijk het effect.

:twisted: Max

@KeesvR: interessant, ga ik zometeen eens even voor zitten.
Inmiddels kon ik me gisteravond al niet meer inhouden en heb her-en-der wat spulletjes besteld. Open ik t.z.t. wel een ander draadje voor.

@Max: Ik bedoelde de tekst file bij deze: MultiWii_2_0.zip - multiwii - MultiWii release 2.0 - MultiWii is a software to control a RC multi copter - Google Project Hosting software

@R. Maas: V2.0 is super stabiel en uit de test fase, dus de definitieve versie.

@Micropuller: Baro werkt al zeer goed in V2.0 zeker binnen een meter.
Voor sonar zie hier: MultiWii • View topic - Attemp to integrate sonar (ultrasonic sensor)

Dank je, ga er komende week eens goed voor zitten :)

Back