quadcopter

wat ik ook graag zou willen weten is: zijn de PID settings Van de KK2.1.5 ook belangrijk voor de stabiliteit van de quadcopter zodat hij ook recht blijft en niet heen en weer gaat vliegen?

groet Herman
 
KK2 is voor mij te lang geleden.
Kost mij te veel tijd om hier in te duiken.
Nogmaals heb er hier liggen compleet met drone en afgesteld. Vliegt super!
 
KK2 is voor mij te lang geleden.
Kost mij te veel tijd om hier in te duiken.
Nogmaals heb er hier liggen compleet met drone en afgesteld. Vliegt super!

Ja, heel mooi dat je er 1daar heb liggen,maar ik heb hem zelf gebouwd en nu wil ik hem laten vliegen ook.
alles kant en klaar vind ik niet leuk meer Ard.
het zijn Simonk controllers, weet jij misschien ook bij de PID instellingen, beter om ze hoog te zetten dan een lage waarden?

groet Herman
 
Heb helaas geen tijd om er in te duiken hoe de PID instellingen zijn van mijn KK2 board.
Er zijn genoeg video's op YouTube waar info te vinden is.
 
ik heb intussen naar een lange pauze de quadcopter aan het draaien, maar de instellingen staan niet goed, want de quadcopter kantelt naar rechts als ik gas geeft. welke waarde''s zou ik dan moeten veranderen zodat de quadcopter recht omhoog gaat vliegen?
zijn het aleen de PI waarden die dan veranderd moeten worden, en zo ja moeten die hoog zijn of juist laag zetten?

groet Herman
 
Regelaars gekalibreerd?
Hallo Herman,

Ik quote mezelf even, heb je dat gedaan?
Zo ja, hoe?

Het wegkiepen naar één kant kan door niet gekalibreerde regelaars komen, die lopen dan niet synchroon aan en de boel flipt.
Ook kan de calibratie van de CPU de mist in gegaan zijn, met hetzelfde effect, de regelaars worden niet synchroon aangestuurd en de boel flipt.

Met de standaard PI waarden zou de quad in ieder geval moeten willen vliegen, misschien niet geweldig, maar dat kun je fijntunen zodra je zonder omkiepen in de lucht komt.

Groeten, Jan.
 
Hallo Herman,

Ik quote mezelf even, heb je dat gedaan?
Zo ja, hoe?

Het wegkiepen naar één kant kan door niet gekalibreerde regelaars komen, die lopen dan niet synchroon aan en de boel flipt.
Ook kan de calibratie van de CPU de mist in gegaan zijn, met hetzelfde effect, de regelaars worden niet synchroon aangestuurd en de boel flipt.

Met de standaard PI waarden zou de quad in ieder geval moeten willen vliegen, misschien niet geweldig, maar dat kun je fijntunen zodra je zonder omkiepen in de lucht komt.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

ik begin gewoon opnieuw om eerst motor 1 te kalibreren, throttele omhoog gedaan knop 1 en 4 ingedruk houden, dan hoor ik 1 beep dan de throttle naar beneden gedaan, dan hoor ik 3 beeps. maar dan hoor het motortje toch te draaien met de throttle omhoog? maar dat doet hij niet.
of doe ik iets verkeerds misschien?

groet Herman
 
ik heb de motors toch aan het draaien, met de knopjes nog ingedruk houden en dan gas geven draaien de 2 motors wel, ik weet niet of ze nou goed gekalibreerd zijn.
 
Hallo Herman,

Om verwarring te voorkomen; je kalibreert de regelaars, niet de motor.
Ik vermoed, dat het een stap eerder mis gaat.
Sluit je regelaars (met motor, zonder prop!) eens één voor één aan op het gas kanaal van je ontvanger.
Zet je zender aan met het gas vol open en sluit dan de regelaar aan op de lipo, de regelaar zou een geluid moeten geven.
Dan het gas dicht, de regelaar zou weer geluid moeten geven.

Als het goed is, zal de motor nu reageren op de gasknuppel van je zender.

Herhaal dit voor de andere regelaars + motoren.
Je hebt nu de regelaars 'geleerd om de motor te bedienen'.

Nu sluit je de regelaars weer aan op je FC en doet de kalibratie met de knoppen 1 en 4.

Succes.

Groeten, Jan.
 
Hallo Herman,

Om verwarring te voorkomen; je kalibreert de regelaars, niet de motor.
Ik vermoed, dat het een stap eerder mis gaat.
Sluit je regelaars (met motor, zonder prop!) eens één voor één aan op het gas kanaal van je ontvanger.
Zet je zender aan met het gas vol open en sluit dan de regelaar aan op de lipo, de regelaar zou een geluid moeten geven.
Dan het gas dicht, de regelaar zou weer geluid moeten geven.

Als het goed is, zal de motor nu reageren op de gasknuppel van je zender.

Herhaal dit voor de andere regelaars + motoren.
Je hebt nu de regelaars 'geleerd om de motor te bedienen'.

Nu sluit je de regelaars weer aan op je FC en doet de kalibratie met de knoppen 1 en 4.

Succes.

Groeten, Jan.

heb ik gedaan Ja, eerst regelaar voor regelaar en heb die geluidjes ook gehoord, toen alle 4 regelaars tegelijk gedaan en ook weer de geluiden gehoord, dan moeten ze toch goed gekalibreerd zijn zou je zeggen.
ik weet nu niet of de drone nou nog gaat kieperen.
zo ja, wat zou dan het probleem nog kunnen zijn dan?
 
ik weet nu niet of de drone nou nog gaat kieperen.
zo ja, wat zou dan het probleem nog kunnen zijn dan?
Hallo Herman,

Draaien de motoren de goede kant op?
Zitten de props er op de goede manier op?

Met de standaard PI waarden zou je voorzichtig moeten kunnen vliegen, zeker met de self level ingeschakeld.
Desnoods verlaag je de waarden voor de eerste vliegpogingen, de quad zal dan wat slomer reageren, maar dat is later bij te stellen door de PI waarden te verhogen.

Groeten, Jan.
 
ik heb alles gedaan Jan, zoals je hebt beschreven, dus ik weet niet wat de drone gaat doen met de propellers erop.
ik weet ook niet of de PI waarde goed staan, ik weet niet wat de standaard waarde moet wezen van de PI.
 
Hallo Herman,

Draaien de motoren de goede kant op?
Zitten de props er op de goede manier op?

Met de standaard PI waarden zou je voorzichtig moeten kunnen vliegen, zeker met de self level ingeschakeld.
Desnoods verlaag je de waarden voor de eerste vliegpogingen, de quad zal dan wat slomer reageren, maar dat is later bij te stellen door de PI waarden te verhogen.

Groeten, Jan.


ja,motors draaien de goede kant op, de props moet ik er nog op gaan doen, maar kun je mijn een voorbeeld geven van de PI waarde?
 
Back
Top