Hoi Rhelie. PB was ook niet echt nodig, maar Helikoper bood zijn hulp aan en deed dat via PB. Prima. Maar om je even op de hoogte te brengen: Ik heb sinds een maand dus Ardupilot op mijn drone zitten. Aanvankelijk vloog hij prima naar wens, niks geen problemen. De problemen ontstonden eigenlijk pas nadat ik waypoints in ging stellen. Niet dat de waypoints instellingen slecht werken, prima zelfs, maar de problemen ontstonden toen ik de waypoint instelling verliet en hem weer instelde op POS HOLD.
Maandag merkte ik dat als ik van ACRO(geen GPS) naar POS HOLD(met GPS) schakelde. De propellers stopte en mijn drone viel naar beneden. Geen probleem, mijn escape is dan om hem direct weer op ACRO te zetten en zodoende kon ik mijn drone opvangen zonder schade. Maarrrrr.........toen begonnen de problemen pas echt. MIjn drone speerde omhoog(gelukkig recht omhoog en niet opzij) en ik had niets meer te vertellen. ACRO werkte ook niet meer. Gelukkig werkte de verbinding toch nog even en kon ik hem weer onder controle krijgen, maar dat was van korte duur want wederom ging die zijn eigen leven lijden. Pas heel erg hoog(ik had het al opgegeven en schakelde met mijn 3 standen schakelaar alles wat ik maar kon, totdat ik de boel uit kon zetten). Uiteindelijk heb ik hem gewoon maar neer laten storten(enfin: zie video). Gelukkig geen grote schade, maar een doodenge ervaring.
Helikoper opperde dat wellicht er een storing is ontstaat doordat er nog een waypoint instelling instond die voor een storing zorgde. Ik zal het eigenlijk ook even niet weten, dus mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Wat ik gisteren middag heb gedaan, nadat ik de boel weer had gerepareerd, is de flightcontroller helemaal opnieuw heb ingesteld. Helemaal gereset en firmware opnieuw gedownload. Alles werkt weer naar behoren en POS HOLD werkt ook weer als vanouds, maar erg gerust ben ik niet. Zit te denken aan toch maar een andere flight.controller(deze was een tweedehandsje van marktplaats), of een goede ingeving van de kant van jullie. Heb ik al die jaren geen enkele keer een FLYAWAY meegemaakt en vind het raar dat als ik hem in de stand zet zonder GPS ondersteuning dat ik er dan toch geen controle over heb. (Dus een ordinaire flyaway door verkeerde coördinaten is het niet)
Grt Helixer