Ik heb ook een Quanum Nova. Vloog best redelijk maar steeds last van piepen en knipperende leds. Alle calibratie's nogmaals uitgevoerd, lipo's checked maar helaas geen oplossing. Dus vanmiddag de Nova maar eens open geschroefd. Ik vond één slechte soldering maar erger was dat de FC gewoon los in de body lag. Het is onbegrijpelijk dat ik zo heb kunnen vliegen, gelukkig niets gebeurd. Ik heb de FC nu goed vast gezet en meteen de gps naar boven verplaatst. Ik snap niet waarom dat vanuit de fabriek niet is gedaan want er is gewoon ruimte voor. Omdat ik toch al bezig was meteen de print waar de FC etc. op gemonteerd staat ongeveer 3mm omhoog gezet d.m.v. prop adapters en in de batterybay wat weg gedremeld. Er past nu een 3S-5000 in. Eens zien hoe dat vliegt en vooral hoelang.
Gezien bovenstaande raad ik iedereen met een Quanum Nova aan deze open te schroeven en goed te inspecteren, het is toch zonde om je quad te crashen door een slechte soldering o.i.d.
Onderstaand een filmpje gemaakt met de losse FC... ik verbaas me er nog steeds over.
Gezien bovenstaande raad ik iedereen met een Quanum Nova aan deze open te schroeven en goed te inspecteren, het is toch zonde om je quad te crashen door een slechte soldering o.i.d.

Onderstaand een filmpje gemaakt met de losse FC... ik verbaas me er nog steeds over.
Laatst bewerkt door een moderator: