quanum nova

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door vleugel, 10 sep 2014.

  1. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik heb ook een Quanum Nova. Vloog best redelijk maar steeds last van piepen en knipperende leds. Alle calibratie's nogmaals uitgevoerd, lipo's checked maar helaas geen oplossing. Dus vanmiddag de Nova maar eens open geschroefd. Ik vond één slechte soldering maar erger was dat de FC gewoon los in de body lag. Het is onbegrijpelijk dat ik zo heb kunnen vliegen, gelukkig niets gebeurd. Ik heb de FC nu goed vast gezet en meteen de gps naar boven verplaatst. Ik snap niet waarom dat vanuit de fabriek niet is gedaan want er is gewoon ruimte voor. Omdat ik toch al bezig was meteen de print waar de FC etc. op gemonteerd staat ongeveer 3mm omhoog gezet d.m.v. prop adapters en in de batterybay wat weg gedremeld. Er past nu een 3S-5000 in. Eens zien hoe dat vliegt en vooral hoelang.
    Gezien bovenstaande raad ik iedereen met een Quanum Nova aan deze open te schroeven en goed te inspecteren, het is toch zonde om je quad te crashen door een slechte soldering o.i.d.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onderstaand een filmpje gemaakt met de losse FC... ik verbaas me er nog steeds over.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. bzb

    bzb Guest

    welke 5000 specifiek gebruik je/past op die manier?
     
  3. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik gebruik een Turnigy Nano 3S-5000 (45-70C). Past qua breedte en hoogte er gemakkelijk in maar niet qua lengte, de lipo steekt dus een klein stukje uit. Mij deert dat niet zo, ik de lucht zie je daar toch niks van :)
    Ik heb wel het powerboard iets omhoog gebracht d.m.v. propadapters.

    [​IMG]
     
  4. bzb

    bzb Guest

    vliegt het goed? ik vind hem al zo moeite hebben met het gewicht de gimbal fpv set enz. :) heb wel 9443 props
     
  5. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik heb er helaas nog niet op deze manier mee gevlogen. Met de 2800 lipo erin, de standaard props, gimbal met cam en vtx heeft mijn Nova geen moeite.
     
  6. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    ik vond dit filmpje, ook een 5000 lipo, vliegtijd 23-25 min, kijk dat is mooi.
    De hier gebruikte Venom Lipo is iets korter dan de Nano die ik gebruik maar is wel weer wat breder en zwaarder dan dan de Nano.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. bzb

    bzb Guest

    nou komt goed zo te zien, nou haal ik net 7 minuten met een 2800
     
  8. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Zodra ik de boel heb getest laat ik het meteen weten. Voorlopig staat hier veel wind :(
     
  9. Jimmie

    Jimmie

    Lid geworden:
    16 apr 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Heb je een foto van wat je veranderd hebt? Ik ben zeer benieuwd of er veel aangepast moet worden om een grotere accu te plaatsen.
    De standaard Turnigy accu is eigenlijk ook gewoon waardeloos. Ik heb een Black Magic 2700 en die bevalt me stukken beter dan de standaard Turnigy.
     
  10. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Hier wat foto's van de aanpassingen. Het powerboard is omhoog gebracht met ongeveer 3 mm d.m.v. een propadapter.De schroeven van het powerboard dienen hierdoor iets langer te zijn, hiervoor heb ik schroeven die bij servo's geleverd worden gebruikt. Aan de binnenzijde kun je zien dat ik de opstaande randen links heb weg gefreesd met een dremel, en aan de rechterzijde alleen het opstaande randje in het begin.
    Ik heb goede ervaring met Turnigy, gebruik het al jaren. Ik onderhoud ze wel goed, dus af en toe balansen. Ik heb ook Zippy's die zijn ook prima.

    Om bij de af te slijpen randjes te kunnen komen moet je het powerboard en de esc's los schroeven zodat je wat ruimte krijgt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. bzb

    bzb Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Dat is een makkie, Nova open schroeven, connector uit compas en deze uit de dome verwijderen. Wel vier staanders weg knippen uit het "bakkie". Zorg ervoor dat je het compas weer op de juiste manier terug zet. Ik had dit in eerste instantie precies anders om gedaan waardoor N in eens Z was.... al doende leert men.

    12 min op een 5000 is niet best, dat zou je zonder gimbal en camera al met een 2800 moeten halen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Jimmie

    Jimmie

    Lid geworden:
    16 apr 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt voyager4 voor de uitleg ;)
    Ik heb een nieuwe body liggen voor de mijne waar ik alles in over moet zetten. Misschien dat ik die dan ook gelijk aanpas op een grotere accu.
    Ik ben alleen nog op zoek naar een glaasje van een van de achterlichtjes.
    Die is spoorloos sinds de crash en er is niet aan te komen.
    Als iemand weet waar deze te verkrijgen zijn hoor ik het graag.
     
  14. bzb

    bzb Guest

    nou heb de gps in t torentje en binnen 3 seconden gps klaar met zoeken :)
     
  15. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Kijk dat is nou mooi :)
     
  16. Jimmie

    Jimmie

    Lid geworden:
    16 apr 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Heb je langere kabel nodig om de gps naar boven te verplaatsen?
    Bij de mijne zit de gps nog op de normale plaats en heb eigenlijk altijd binnen een halve minuut groen licht.
     
  17. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Nee de kabel is lang zat. Als het allemaal prima werkt zou ik het lekker laten zo als het is.
     
  18. bzb

    bzb Guest

  19. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    dat was idd spannend. Wat doet je gimbal trouwens vreemd.
     
  20. bzb

    bzb Guest

    ja klopt, als tie te scheef gaat gaat tie over zn toeren. krijg het niet recht gebalanceerd
     

Deel Deze Pagina