quanum nova

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door vleugel, 10 sep 2014.

  1. bzb

    bzb Guest

    nou ben weer iets verder, mijn hdop komt nooit lager dan 2.9 via mission planner, dit zou wat te hoog zijn dus slechte gps ontvangst of lock. ik heb hem helemaal bovinin gemonteerd dus kan ik er van uit gaan dat ik een nieuwe moet bestellen? zo ja heeft iemand een ebay link voor een gps module want ik wil hem binnenkort meenemen naar oostenrijk
     
  2. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland

    deze?
    NEO-6M GPS Module

    Er is genoeg te koop, zoek eens bij HobbyKing, Banggood of Goodluckbuy. Als de gps geschikt is voor de apm dan kun je het voor de Nova gebruiken.

    p.s. al eens gekeken of er een stukje schuim over je barometer zit?
     
  3. bzb

    bzb Guest

    zal is kijken
     
  4. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
  5. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
  6. bzb

    bzb Guest

    ja had zoiets al gezien, alles lijkt in orde, kompas haalt goede waardes, gps haalt te hoge hdop en gister bv maar 5 sattelieten, probeer nog wel effe anders geef ik het op ermee en vlieg wel alleen op manual soms
     
  7. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Ik heb me ook een Quanum Nova aangeschaft en na het bekijken van een paar filmpjes zit ik met een vraag :rolleyes: wat is nu de juiste manier van kalibreren :confused: .
    Volgens het eerste filmpje moet je de quad 3a5 maal horizontaal en 3a5 maal met de kop naar beneden ronddraaien . [media=youtube]5yOwfk5jIJg[/media]
    Volgens het tweede filmpje (met trouwens heel duidelijke uitleg) moet je hem 8 maal horizontaal ronddraaien en niet met de kop omlaag. [media=youtube]vNTtp4q5ybk[/media]
    Wat is nu de juiste methode van werken of zijn ze alle twee goed.
    Groetjes ReneDL
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik zou iig minimaal 5x rond draaien, het beste is over zo veel mogelijk assen maar de eerste versie 5x rond en dan 5x met de voorzijde naar beneden heeft bij mij goed gewerkt.

    Je kunt ook via de MissionPlanner kalibreren dat is nauwkeuriger maar uitgebreider, en je kunt meteen aflezen of het goed is gegaan.
    http://ardupilot.com/downloads/?did=82
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2015
  9. bzb

    bzb Guest

    nieuwe gps module besteld (wel via ebay want hk is wat prijzig) totaal geen position hold, wat een draak
     
  10. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Afgelopen woensdag voor het eerst FPV met de Nova gevlogen, met de Fatshark bril op is dat zo veel makkelijker.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Wat een ellende man, ik zou daar ook zwaar van balen

    Wat ik ook check voor ik ga vliegen is de app K-index monitor ivm slecht functioneren van je gps bij een geo-magnetische storm. V.a. 5 niet de lucht in gaan!!!

    https://play.google.com/store/apps/details?id=info.kijk.Kmonitor&hl=nl_NL
     
  12. bzb

    bzb Guest

    ja die had ik al een tijdje, fijne app
     
  13. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  14. bzb

    bzb Guest

    ik heb nog een mooie vlucht gemaakt in oostenrijk. kan er alleen nog mee op manual vliegen helaas, hold functie krijg ik niet meer stabiel ondanks nieuwe gps
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2015
  15. bzb

    bzb Guest

    nou woop tie doo hij doet het weer perfect na tich maanden, bleek een instelling niet goed te staan welke ik dankzij een ander forum eindelijk boven water heb gekregen, dus weer lekker aan t vliegen:

     
  16. bzb

    bzb Guest

    en hij vliegt echt super nu met de nieuwe spulletjes en de goede instellingen, heerlijk fpv vliegen zonder zorgen, rth is ook snaarstrak. leuk filmpje weer geschoten bij de waal, wat is het toch makkelijk vliegen als alles perfect werkt, had bijna iets nieuws gekocht maar ben nu weer volledig tevree, wellicht upgrade naar een xioami yi nog

     
  17. bzb

    bzb Guest

    aaaaand its gone :) vanmiddag prachtig gevlogen nabij fort pannerden, helaas sloeg mijn gimbal op tilt daar de wind toen ik het pontje wilde filmen 500 meter verderop, fpv weg en bij het terugvliegen en daarna rth is hij gecrashed wegens te weinig accu tijd, probleem is hij is gecrashed "ergens" ") in het hoge poldergras aan 1 van de 2 kanten van de waal :) ga nu maar sparen voor een echt apparaat, als was dit natuurlijk duidelijk geval user error door te veel willen te vliegen met te weinig accu capaciteit. heb er wel een hoop van geleerd kwa vliegen en filmen van objecten dus geen heel zwaar verdriet hier :) blijft jammer
     
  18. TKO

    TKO

    Lid geworden:
    19 jul 2010
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Haarlem
    Ik wil een lifepo 2s van 6,6 volt in de zender plaatsen? 4 batterijen van 1,5 volt dienen er normaal in geplaatst te worden. Is 0,6 volt niet te veel. Wie o wie kan mij helpen?
     
  19. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    OK wat heeft dit draadje toch nog veel nieuwe info opgeleverd!
    Ik ben nog steeds tevreden met de Nova met de q2d geïnvalideerd, maar ook wel wat minpunten

    De yaw rate is mij te hoog. Ik wil langzamer kunnen draaien. Geen idee of en waar je dat zou kunnen instellen.

    Position hold werkt, maar naast een Phantom 3 is het een lachertje. De Phantom blijft binnen 1 meter, de Nova binnen 4 meter. Nu heb ik nog hem nooit software ge-update. Hoe en waar zou dat kunnen en zou het helpen?

    Ik heb nu verschillende props geprobeerd en inmiddels erg tevreden over Carbon self locking props die ook op de Phantom gaan. Gewoon kopen op eBay voor 6 euro per twee. Ff balanceren en ze zijn goed crashbestendig.
    Hij is er meteen een stuk efficiënter mee ook :)

    Ik heb de multistar tas gekocht: http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=62875
    en inmiddels ligt hij voortaan altijd achterin de auto. Handig om snel net iets te kunnen vliegen als de locatie leuk is.
     
  20. bzb

    bzb Guest

    maar goed dat ik dit maar weer eens lees maar je moet geen but carbon props op je phantom 3 doen, alleen als deze een kunstof moer heeft in de prop, de phantom heeft auto brake function en met alu moeren kunnen de props er zo af vliegen, alleen orginele plastic en carbon versterkte phantom 3 props van dji gebruiken..

    ik heb veel geleerd met de nova, maar nu ik eenmaal over ben op de phantom heb ik een echt goed toestel
     

Deel Deze Pagina