quanum nova

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door vleugel, 10 sep 2014.

  1. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Probeer je gimbal eens te tunen met SimpleBGC_GUI. Ik heb in het begin dit soort problemen gehad, maar na tuning is dit helemaal verdwenen. Mijn €44,- gimbal werkt nu perfect. Op youtube kun je zat filmpjes hierover vinden.

     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
  2. bzb

    bzb Guest

    ja heb ik geprobeerd, maar ik vlieg met een mobius en wat gewichtjes, ga of er verder mee expirmenteren, of een gopro behuizing ombouw set halen of ik haal de hele gimbal weg, vandaag ook weer waardeloos gevlogen, toilet bowlen als een malle. rth is nowhere near home, krijg een beetje de balen ervan
     
  3. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
  4. bzb

    bzb Guest

    moet inderdaad calibreren, kompas iets verschoven door de gps te verplaatsen, zit wel super vast
     
  5. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    heb je het kompas wel de goed kant op terug gezet? Op de foto die ik hier in dit draadje heb geplaatst zit deze namelijk precies verkeerd om, ik moest deze los halen en opnieuw anders om plaatsen. Dat zou je verkeerde RTL kunnen verklaren. En natuurlijk heel belangrijk je kompas goed kalibreren.
     
  6. bzb

    bzb Guest

    uiterraard, daar heb ik goed op gelet. ik ga morgen er weer mee aan de gang, ik calibreer altijd met het programma op zich, maar nu de gimbal voor de usb zit geschroefd is dit goed lastig, zal eens met het dansje proberen

    gimbal is echt een drama, als ik de instellingen van de vele filmpjes probeer blijft hij hikken bij 45 graden pitch, en het vibreren van de gimbalmotoren word erg aanwezig bij meer power dan 15 zoiets
     
  7. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    V.w.b. kalibreren etc. is dit een handig filmpje:

     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
  8. pief

    pief

    Lid geworden:
    25 mrt 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Boechout, België
    hoi allemaal,
    zou deze quad ook willen kopen, maar ben een beetje bang van bedrogen te worden / hoge douanekosten te moeten betalen...
    iemand goede / slechte ervaringen om deze in België te krijgen ??
    thx,
    Pief
     
  9. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Gewoon in de EU shop van Hobbyking kopen, heb je niks te maken met de douane etc.

    Quanum Nova FPV GPS Waypoint QuadCopter (PNF) (EU Warehouse)

    staat ook een ready to fly maar daar klopt de prijs niet van.
     
  10. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Gisteren eindelijk tijd gehad om de Nova te testen na de accu en gps modificatie.
    Helaas ben ik vergeten de tijd op te nemen maar ik denk dat ik rond de 12 minuten heb gevlogen en had nog 40% in mn lipo over(zonder de camera er onder). Het constante gepiep waar ik last van had is nu helemaal verdwenen. Kan zijn dat dit de los zittende flight controler heeft veroorzaakt.

     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
  11. bzb

    bzb Guest

    mooi tijd gehaald
     
  12. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Eerste paasdag weer lekker gevlogen met mn Nova. Vloog perfect maar had bijna een botsing in lucht met een Mustang!!!

     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
  13. bzb

    bzb Guest

  14. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    kan je volgens mij gewoon gebruiken maar weet je zeker dat het aan je kompas ligt?
     
  15. bzb

    bzb Guest

  16. bzb

    bzb Guest

    ja lijkt me wel dat het er aan ligt, niet compleet te calibreren via mission planner, via de zender werkt zoizo niet
     
  17. bzb

    bzb Guest

    vluchten zijn niet meer als vroeger, als ik hem via mp calibreer 1 vlucht een beetje goede hold, daarna alweer toilet bowlen en doen waar hij zin in heeft

    schijnt ook wel eens aan het compas kabeltje te liggen, ik check het even
     
  18. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Calibreren via missionplanner is wat uitgebreider dan het kleine nova dansje. Je moet echt goed alle assen doen voordat de calibratie juist is uitgevoerd. Je kunt het ook zien in de missionplanner. Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat je kompas niet lekker is.
    Klopt het Noorden etc. als je in de MP kijkt?
     
  19. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Met een APM kun je de boel uitlezen via een logfile, zou in principe ook met de Nova kunnen maar weet het niet zeker. Als het zo is zou je via DIYdrones iemand er eens naar laten kijken.

    http://copter.ardupilot.com/wiki/common-mission-planner-telemetry-logs/
     
  20. bzb

    bzb Guest

    heb hem met mission planner goed gekregen het kompas, alle waardes gehaald dus keurde hem automatisch goed, alleen nog steeds waardeloos vliegen op hold, hij gaat er gelijk van door, om steeds sterker te corrigeren (toilet bowl)

    ik weet het onderhand ook niet meer, gps niet goed? controller niet goed? kompas enz..

    op manual vliegt hij perfect
     

Deel Deze Pagina