Quickie 500 Electro klasse

Je moet een apparte bec of apparte onv accu nemen bij de SuperSimple 100, die is nl opto.
Ik heb zelf deze: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction $7.83
aan de regelaar gesoldeerd. Werkt perfect, geen extra stekkers of wat dan ook.
Op 35Mhz zou je de keus kunnen maken om voor een losse ontv accu te gaan (lipo of nimh) maar op 2,4 zeker zie ik geen reden om dit te doen. Extra accu om op te laden (of vergeten op te laden), extra gewicht, enz.

@wubbo, omdat spectrum gevoeliger voor een lage spanning is dat juist een reden om een 6v bec te gebruiken, is veel spanningsvaster dan 4cellen nimh.

ik weet dat Paul ook nooit een bec gebruikt, hij neemt geen risico.
'k heb zelf nog nooit last gehad met bec, maar veel regelaars kunnen alleen maar bec bij max 3 cellen.
Daar boven moet je dan een apparte accu gebruiken of een apparte bec.
Ik zat er aan te denken om een 2 cel lipotje met de bovengenoemde bec te pakken.
Of gewoon een losse accu.
Gaat het gebruik van zo'n bec met 5 cellen goed?
Er zit een jumper op die bec, daarmee kan je 5 of 6 volt selecteren.

Laatst bewerkt:
Ik zou omwille van de accubelasting met een aparte ontvangeraccu gaan vliegen. Danwel gewoon, danwel LiPo met ubec. Kan je de hoofdaccu echt voor de power gebruiken! Een simpel 4 cellen 2Ah pakketje weegt maar iets van 100 gram.

Hugo

Accu belasting, HAHA...

je verbruikt nog lang geen 0,5A @6V, das~ 0,15A @18V.
Daar merkt je accu NIKS van. die 100g kun je dan beter in je aandrijf accu stoppen, dat heeft veel meer effect.

Laatst bewerkt:
Ik vlieg ook gewoon met de bec van mijn regelaar en heb daar nooit storing van ondervonden. Maar het is dan natuurlijk ook een v/d beste bec's die je kunt krijgen in de regelaar (kontronik jazz80). Je moet er natuurlijk wel op letten dat je een geschakelde bec niet te dicht bij je ontvanger legt. Zelfs m'n 3,4m Kult vlieg ik met 6 servo's (4xdigi) nog met dezelfe bec, alleen dan wel met een 4 cellen bufferaccu erbij geschakeld. De enige toestelen waar ik de bec niet direct aan de aandrijfaccu leg zijn m'n 2 F5B kisten. Maar daar gebruik ik een losse Jeti MaxBec met een 2 cellen LiFePo (Erik let je op ;)) accu.

Dat alles op 35Mhz (nog wel)

En die F5B is wel gelijk rond de 250A in korte pulsen van 10sec... iets anders dan de 70A 1,5 minuut lang waar we het hier over hebben. Daarin zou ik zelf ook voor 2s lifepo 1100mah kiezen.

Dus de conclusie is, Bec kan prima, maar je moet er wel voor zorgen dat deze geschikt is voor het aantal cellen en aantal servo's wat je gaat gebruiken en je moet natuurlijk altijd je toestel netjes bouwen zodat je de storingen voorkomt.

Ik had al een bec meebesteld,en die zal ik dan denk ik ook maar gaan gebruiken,
Ik heb nog wel ergens een 2cellen 860 lipo liggen, kijken of die er nog bij in past.

Mike

Dit moois wou ik toch even met jullie delen,

DSC00410.jpg

DSC00409.jpg

Toch wel even wennen zo`n raar schoon ding voorop :D

Mike

Snel gedaan, nu heel houden tot de wedstrijden.
kleur van de motor staat anders prima bij je kist.
Daarom heb ik een blauwe motor genomen;).

Laatst bewerkt:
Vanmiddag gaat ze mee naar het veld, ik ben echt benieuwd naar de snelheid,
Als prop draai ik nu een 11x6 geloof ik.

Mike

Hehe, ik ga vanmiddag ook de GrandChelem weer uitlaten. Voor het eerst sinds de laatste wedstrijd.

Ondanks de regen heeft de LEE-2830 toch haar meden gehad :D
Direcht na het opstijgen ging dr kist verticaal, dus ik moet de motor nog wat domping naar onderen geven, verder een lekker snel kistje, en landen is een eitje!!

Super tevreden

Welke prop heb je nou gevlogen?

Domping vind ik eerlijk gezegd niet zoon goed idee... Het beste is de instelhoek van de v-staart veranderen, die is standaard fout.

Ik heb ook mijn eerste Q500 vluchtje van 2009 er weer op zitten :D

De prop die ik er eerst op wou doen, een 11x5,5 heb ik er gelijk afgehaald,
Bij het testen van de motor op het veld begon hij een beetje in het luchtledige te draaien, toen heb ik dus een 9x6 gemonteerd, dat ging al prima, ik verwacht dat er deze week een aantal 11x7 pops binnenkomen.

die props zijn trouwens best scherp, ik had m`n handen ook al open gehaald.

Mike

Ik heb gisteren nog een video, gemaakt door een collega, gevonden waarbij m'n elektro quicky het opneemt tegen de brandstof quicky van Martijn van Doesburg. Hoewel ik eerder over de finish ga had Martijn deze wel gewonnen omdat hij een paar seconden later startte. Het geeft in ieder geval een leuk idee van de klasse.

[media=youtube]B1vscQt67SU[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back