We proberen gewoon zo simpel en goedkoop mogelijk een instapklasse te creëren, zodat de drempel laag is om te beginnen.
......
accu van de toekomst de lifepo is is deze ook toegestaan. Echter het is nu nog niet echt zinvol om lifepo toe tepassen. Maar het mag wel.
.
Als je het goedkoop wilt houden, dan moet je ook naar de levensduur kijken. Door geen grens te stellen aan de te gebruiken stroom kan je de lipoś lekker opstoken om net wat sneller te gaan. Ik wil de C belasting een beetje normaal houden. Bij de meeste klasses die als goedkoop bedoeld waren met standaard spullen (bv club 20 met je trainings 3.5cc) krijgen door mazen in de regels weer speciaal duur materiaal. Om mee te komen dan weer snel nieuw spul nodig.
Goedkoop betekend voor mij ook dat ik spullen (accuś en motoren) die ik al heb liggen mag gebruiken. Een voorgeschreven motor en een 5S lipo pakket zou ik nieuw moeten aanschaffen, terwijl ik al een geschikte motor uit de voorraad kan halen en A123 heb ik ook al.
Nu nog niet echt zinvol om A123 toe te passen? Dacht het wel.
Verdiep je nu eerst eens in de klasse voordat jullie met allerlei niets zeggende opmerkingen komen.
Ik heb heel vroeger met F5D meegedaan toen een sanyo 1400 SCR subC cel nog stoer was n een hectoplet borstelmotor top of the bill. Later waren er pylon race wedstrijden bij ons op het veld en daar heb ik toen voor het eerst quicky500ś gezien die toen nog demo wedstrijden vlogen.
Ik ben vorig jaar in Almere wezen kijken bij de eerste elektro quicky demoś
Voor Robbert heb ik een jaar of 5-6 geleden als eens gerekend of een quicky met toenmalig goedkoop materiaal (goedkope speed700 neodeem borstel motor / nicads) snel genoeg zou zijn om als racer aan te spreken. Dat was toen niet het geval. Met 500 watt zou het een trainer zijn en sneller zou erg duur worden als experiment. Let wel een speed700 neodeem was al duurder dan een buitenloper nu.
Het is dus belangrijk om net even naar de mogelijkheden van morgen te kijken als je brede acceptatie wil. Nu maken mensen bewust een afweging tussen verbranding of elektro. Als puur elektro vlieger was ik vroeger gezien as een soort alternatieveling diie geen ¨echte vliegtuigen¨ wilde vliegen.
As een limiter wat goedkoper zou worden, dan kan je ook regels weer versimpelen en van vorgeschreven naar advies aandrijving gaan.
Als overgang kan beide ook nog:
Voorgeschreven aandrijving, OF een limiter en dan de rest vrij te kiezen. De limmiter stel je dan in op het in de vlucht gemeten vermogen van de voorgeschreven aandrijving. Ben je virtueel hetzelfde.