Quickie 500 Electro klasse

(verkeerde knopje)

haha)zullen dan volgen als het lukt een keer mee te doen met een wedstrijd.

Ik heb de afgelopen dagen het hele forum doorgelezen.
Zeer informatie en vermakelijk.
Ik ben blij dat ervoor is gekozen geen limiters of iets dergelijks in te bouwen. Is gevoelsmatig erg tegenstrijdig met racen en budget.
Als het nodig is de regels aan te scherpen zou ik vooral denken aan een bovengrens van het vermogen van een set-up.
Voor een wedstrijd meet een jury met een vaste voedingsbron het vermogen van motor en propeller. Propeller gekeurd voor die dag.
Kan iedereen met zijn eigen motor de bijpassende propeller kiezen om het gewenste vermogen te halen.
Daarna eigen accu erin en racen maar.

Hoe dan ook.
Ik verheug mij erop m'n quickie in elkaar te zetten, te vliegen en jullie te ontmoeten.
Groet,
Cor (II)
 
Ik denk dat Paul er even naar moet kijken, zo hadden we dat afgesproken.
Een kleinere heeft als nadeel dat de spanning eerder zakt en je dus ook minder toeren gaat maken en.........

Ik stuur Paul wel even een mailtje

Wubbo
 
Hi Cor,

Die motor moet het prima gaan doen denk ik zo! Als je de kans hebt zou ik een beetje met verschillende propellors gaan spelen, kijken wat het beste gaat. Zo tussen de 10x7 en 10x10 denk ik dan aan.

De accu is prima, 2600 is denk net iets te klein. Ik zelf vlieg met 3000 accu's en die willen tijdens een race weleens een beetje inkakken, vooral als ik ze niet van tevoren opwarm.

Gr,

Paul
 
Vreemd opgegeven gewicht... Het zou gewoon deze moeten zijn als je naar de rest van de specs kijkt.

Ik vlieg met de motor van de link met een 10*10 APC-E en daarmee gaat hij lekker.
 
Hallo Paul en Nando,
Ik heb al wat geprobeerd met verschillende propellers en hij doet precies wat je kan verwachten kwa toeren en vermogen.
Toch zal ik voorlopig beginnen met een 10x7 of zelfs 10x6.
Ik heb nog het één en ander te oefenen denk ik.
En tja, met 2600 mAh moet je wel snel klaar zijn natuurlijk......
Nando ik heb 'm net nog even gewogen. Het is echt 210 gram. (zonder propeller-mount. Heet dat zo?)
Hij ziet er kwa vorm inderdaad hetzelfde uit als de tournigy. Zelfde maten zelfde schuine kanten. Iets minder grote koel-openingen. En hij is blauw.
 
Als je op de Peel mee wil vliegen dan moet je je even inschrijven op www.F3D.nl
Dan wordt tevens de toegang geregeld voor je.

Je moet je eerst even registreren voor dat je je kan inschrijven.

Ik ben benieuwd.
 
de peel

Ik heb sowieso gepland te komen maar meevliegen lukt denk ik niet.
Spullen van de hobbyking moeten nog steeds aankomen en ik zal van te voren toch ook ervaring op moeten doen.
 
Om te kijken moet je je ook aanmelden, anders kom je de basis niet op.

Als er 1 pylon wedstrijd leuk is om te zien is het wel de peel, die F3D kisten jagen zo hard de lucht door...
 
Iedereen die wil komen kijken moet zich ook inschrijven voor toegang, dat doe je op www.f3d.nl

Eerst registreren, dan inschrijven.



Wubbo
 
Laatst bewerkt:
Cor, ik heb je inschrijving nog niet gezien.

Je hebt je wel op de site geregistreerd, maar je moet je ook inschrijven op de wedstrijd (als supporter als je niet mee vliegt.
Je kan ook online je inschrijving zien en aanpassen.

Om dit te doen moet je
1 inloggen op Dutch F3D site
2 kies inschrijven
3 kies de juiste wedstrijd
4 vul al je gegevens in
5 klaar (je krijgt een mail ter bevestiging)

Wubbo
 
Hoi Wubbo,

Als het goed is heb ik mij zojuist ingeschreven voor de Peel,
als supporter.
De spullen van Hobby-king zijn wel binnen maar ik ben nog niet vliegend.

In ieder geval tot dan,
Cor.
 
weer een E-Q500 deelnemer

Hallo

Ik heb m'n Q500-E af en dinsdag ingevlogen.
Gaat als de brandweer (rood met zilver...).
Het is een eigen ontwerp, met z'n nukken, beetje pitch instabiel, maar het blijft wel boven.
Dus ik ben er bij volgende week.
Nog even proberen met propellors..
Ben een beetje bang dat ik m'n regelaar uitrook.
Maar eens flinke koel gaten zagen

Ik heb nog 2 Hyperions weten te bemachtigen bij Aircraft world met 45% korting. :p
Staan nu niet meer op de site helaas.

Ik zoek nog een paar race wielen, Wubbo heeft er geen meer geloof ik.
In het ergste geval maak ik er zelf 2 uit plastic..
Heeft iemand er 2 over?

Is een spinner dop verplicht?
Dan moet ik die even reserveren bij Wubbo..

Tot volgende week,

Tjarko
 
Racewielen

Ik heb wel wielen in de kitjes zitten, daar leen ik ze wel even van.

Ik heb de wielen in bestelling staan.

Ik neem een set voor Cor en Tjarko mee, bevestiging is met M3.

Wubbo.
 
CCICE log

Ik doe nog een poging en dan geef ik het op
C:


Hmm. ik krijg geen mogelijkheid om een plaatje er in te zettten.
Moet dat via imageshack??

http://img571.imageshack.us/img571/5306/training26sept2010.jpg

effe testen

Tjarko
 
Foto er in??

Tja zo komt er iets maar verre van handig.
misschien leer ik het nog ooit.

Log (CC ICE LITE 100 A) laat 4 vluchten zien van vanochtend, eerste met 10x7 APC sport, en laatste 3 met APC 10x10, eerst 2x10mm ingekort en dan 2x6 mm ingekort.

Toch al meer dan 100 A.

Maar met de regelaar met T-wraps op de romp gebonden blijft hij op 60C.

Dat werkt wel die koeling. dinsdag hd ik nog een cut-out op 150 C overtemp!

Wubbo, bedankt voor reserveren van de wielen!
Moet er echt een 3 mm asje in??
Ik neem wel dat M3 boutjes mee, en een accu boor met 4 mm boortje...
Ik land no niet zo handig in alle gevallen...

Vliegen vanaf asfalt op de Peel?
En in Hoofddorp?

Groeten Tjarko
 
De Peel is op heel ruw asvalt, kan eventueel ook in het gras.
Hoofddorp is gras

je kan de asjes uitboren met b.v.3,2 en dan op tappen naar 4 of 4 mm gat met bout borg moer.

gr Wubbo
 
Back
Top