Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik had tijdens de wedstrijd een UNILOG meelopen.
Resultaten met CAM 10x8:
18.1V, 55 A , 1 KW, 80 A piek in de start
Resultaten met APC-E 10x10:
17.5V, 81 A , 1.5 KW, 127 A piek in de start
Mijn CC ICE LITE 100 A regelaar denkt dat de stroom veel groter is (bekend fenomeen van deze regelaars)
Bij 127 A komt de 150 A stroombegrenzing in, niet handig zo'n hakkelende motor tijdens de start. Even met 70% gas weg en dan vol is OK.
Die 80 A is op zich niet echt een issue voor 100 A regelaars zou je denken.
Gezien de gevlogen tijden, ca 100 sec mogelijk met 10x8 is dat nog steeds een stuk sneller dan brandstof waar 110 sec op het FAI parcours een goede tijd was.
Misschien moeten we naar 10x7 om het echt gelijk te trekken?
Tot "straks"
Tjarko
PS de A2 is gedeeltelijk afgesloten![]()
Ehm, even tussendoor; zou dit iets zijn? Hij lijkt binnen de regels te vallen, maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
Hyperion HS-3026 High RPM Outrunner 1000Kv (199 gram)
Dank,
Hugo
Ik denk erover. Ik zal toch iets moeten bedenken om mijn gebrek aan vliegtalent te compenseren!
Even iets geks:
5S1P 3000mAh 30C, US$ 46,96
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 5S 30C Lipo Pack
5S1P 3000mAh 40C, US$ 33,83
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 3000mAh 5S1P 40C
Ik heb zowel Zippy als Turnigy accu´s (andere), veel verschil merk ik niet. 40C is toch juist beter? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?
[EDIT]Oh ja, hoeveel accu´s vervlieg je op een wedstrijddag? Even zonder tussendoor laden gerekend?[/EDIT]
Dank,
Hugo
Heb je beide motoren zien vliegen? Waar baseer je het op?Zo als het er nu uit ziet is met de nieuwe 10" prop regel de oude Hyp de enige competitieve motor, de Turnigy heeft een te laag kv, toch? Zo stel je eigenlijk de oude Hyp verplicht. Doe dat dan echt, dan zijn we van een hoop gezeur af. Of accepteer dat er mensen zijn die de regels lezen en toepassen. Wel jammer dat die oude hyp steeds moeilijker verkrijgbaar is.
Dat baseer ik hierop, i.c.m. het feit dat ik die nieuwste regel nog niet gezien had, staat ook nog niet in de reglementen op de site:Heb je beide motoren zien vliegen? Waar baseer je het op?
Dat de hyperion de enige competetieve motor is is sipelweg niet waar. Met de nieuwste regel hyperion max 10X8, tgy max 10X10 zijn ze juist zeer vergelijkbaar. ...
Vandaar. Als die nieuwe regel er inderdaad in komt is het probleem opgelost.... Ik snaps niks van deze nieuwe regel, want wat je doet is de tgy heel erg beperken, terweil de hyperion nog even hard mag gaan.
Joris' toestel vloog sneller dan de mijne (of mss even snel, maar ik denk sneller) met een 10×8 en de hyperion.
Als ik een 10" er op doe, (10×7, 10×8, 10×9, 10×10 allemaal geprobeerd, wel al een tijdje terug). dan is hij duidelijk langzamer dan een hyperion met 10×7.
Het is gewoon een andere motor, die gewoon minder toeren doet met dezelfde prop. Maar wel een grotere prop kan draaien, en daarmee hetzelfde berrijkt als de hyperion.
Ik vloog met een 11X8,5 APC-E en volgens mij zat ik tussen Paul (10×7) en Joris (10×8 ) in kwa snelheid.
Wil je dat de snelheid omlaag gaat, maak dan de max voor de hyperion 10×7, en voor de TGY 11X8. Dan kan Joris niet meer zo snoei hard gaan, en ga ik ook weer iets langzamer.
Dat je iets aan de snelheid wilt doen begrijp ik, maar deze regel beperkt enkel de TGY, en doet niks tegen de Hyperion